Gå til innhold

Er A64 for ustabile ved klokking ?


Boralis

Anbefalte innlegg

OK, vet at overskriften er provoserende og at en A64 har en meget bra ytelse, men det er først om du er så heldig å få den opp å gå.

Så har du problemene om du skal klokke denne , den er veldig ustabil ved klokking store variasjoner der den kan være helt stabil på en gitt hastighet for så neste gang å ikke boote i det hele tatt på samme hastighet, det er også problemer med at den ved selv liten klokking kan kjøre stabilt i flere timer for så plutselig å "klippe" og hele maskinen restarter. Dette har jeg opplevd på to stk og ser at mange har problemer med dette , i tillegg raporteres det at det er utrolig lite som skal til før disse tar kvelden/dør . Dette er vel ikke sælig oppmuntrene for dem som bruker denne til klokking, men som en std maskin er den utrolig rask når du bare klarer å finne de delene som passer sammen , men dette kan også være et problem spes for dem som ikke er kjent ved de forskjellige systemer , dette kan igjen gi uheldige tilbakemeldinger som igjen kan sette fart i de gamle ryktene om at amd er ustabilt.

For meg virker det som om minnekontrollern er for kresen samtidig som det som er av hk er alt for dårlig .

Noen meninger om dette.

 

PS: tittel/overskrift endret .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som Admin'c sier så vil nok a64 bli bedre etter hvert, man får flere hovedkort, mer minnebrikker og bedre chipset.

 

Så det vil nok bedre seg skal du se.

Den vil jo ikke klokke nokka bedre for det!

 

 

Tror du har noe i det: snekkern...

 

Har lest runt omkring at den ikke lar seg klokke så lett.... :(

 

En god intel eller en xp 2500+ funker fint til ditt formål :thumbup:

Endret av tbend
Lenke til kommentar

Det blir vel som Prescott, som igjen blir som den første P4. De suger faktisk hardt når de først kommer, men når de har hatt en liten tid på markedet og produsenten av cpu og hk får tid til å komme med produkter som passer verandre. Da blir det fart i sakene.

Dette gjelder like mye Intel som AMD. Det er ofte en del barnesykdommer når det kommer nye produkter.

Derfor har jeg bestillt p4 northwood i stedet for en prescott. Skulle jeg ha hatt AMD hadde jeg tatt en XP prosessor.

Å heller oppgraderere til neste år for da er produktene mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har lest veldig mye rundt forbi på nettet om A64. For meg så virker det som om de fleste med A64, har opplevd å fått en død CPU.

 

Gikk igjennom en tråd på ett annet forum, en tråd for folk som hadde hatt eller har døde A64 CPU'er. Det som sjokkerte meg var at det var opp til flere personer som har hatt flere døde A64'er. Noen av dem var klokka da de døde, noen av dem hadde kjørt på standard hastighet og standard volt, aldri klokket i det hele tatt. Leste at det var en som hadde hatt opp til 6 døde A64'er bare på noen få måneder!!

 

Nei, huff, det oppfordrer ivertfall ikke meg til å velge A64... :roll:

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg har lest veldig mye rundt forbi på nettet om A64. For meg så virker det som om de fleste med A64, har opplevd å fått en død CPU.

 

Gikk igjennom en tråd på ett annet forum, en tråd for folk som hadde hatt eller har døde A64 CPU'er. Det som sjokkerte meg var at det var opp til flere personer som har hatt flere døde A64'er. Noen av dem var klokka da de døde, noen av dem hadde kjørt på standard hastighet og standard volt, aldri klokket i det hele tatt. Leste at det var en som hadde hatt opp til 6 døde A64'er bare på noen få måneder!!

 

Nei, huff, det oppfordrer ivertfall ikke meg til å velge A64... :roll:

du glemmer en vesentlig faktor.. nemlig at han med 6 stk døde cpuer har kjørt med chipsett mod.. (høyere volt til chipsettet, south-bridge?)

 

upside

Lenke til kommentar
Jeg har lest veldig mye rundt forbi på nettet om A64. For meg så virker det som om de fleste med A64, har opplevd å fått en død CPU.

 

Gikk igjennom en tråd på ett annet forum, en tråd for folk som hadde hatt eller har døde A64 CPU'er. Det som sjokkerte meg var at det var opp til flere personer som har hatt flere døde A64'er. Noen av dem var klokka da de døde, noen av dem hadde kjørt på standard hastighet og standard volt, aldri klokket i det hele tatt. Leste at det var en som hadde hatt opp til 6 døde A64'er bare på noen få måneder!!

 

Nei, huff, det oppfordrer ivertfall ikke meg til å velge A64... :roll:

Det er neppe noe feil med prosessoren, det er heller han som behandler prosessoren.

 

Og hvorfor kommer du ikke med hvorfor prosessorene døde :roll::thumbdown:

 

For da blir alt det du skriver bare tøv :laugh:

Lenke til kommentar

Det som ikke rimer helt for meg her er at Opteron har fått så god mottakelse i servermarkedet, her er jo stabilitet svært viktig. Forskjellen mellom Opteron og A64 er jo ikke SÅ stor.

 

- Helt enig i at A64 plattformen ikke ser lovende ut med tanke på klokking foreløpig.

- Har ikke hørt om problemer med ustabilitet/døde prosessorer (uklokket/umoddet) fra de store testsitene på nettet, velger foreløpig å tro mer på disse en uavhengige personer på nettet som har hatt problemer med døde A64. Her kan tross alt brukerfeil være en del av årsaken.

 

Men snekker'n, hold oss oppdatert ang. dine da, stoler på at du ikke har gjort noe feil i montering etc. så hvis dine dør også begynner det å kunne likne på en trend.

Lenke til kommentar
må vel bare smøre oss med tolmodighet og vente på den nye soketten og ikke minst pci express. jeg skal oppgradere om ikke så lenge men jeg ser ikke helt poenget med å gjøre det rett før ett nytt grensesnitt kommer.

En test viste jo at PCI Express ikke var noe bedre enn AGP 8X, men det blir nokk bedre etterhvert. Men det er jo ikke alle som gidder å oppgradere bare pga PCI Express, og ATI fortsetter jo å produsere AGP skjermkort!

Lenke til kommentar

halloen folkens! Jeg har naa fatt mitt a64 system og tro meg.. jeg hadde faktisk massevis med problemer med det foer jeg fikk det opp og gaa.

 

1: Jeg kunne ikke legge inn OS paa min Samsun 160gig 8mb cache siden maskinen da ofte gikk i blaaskjerm under lasting av OS og da maatte dette legges inn paa nytt.. Det var kjipe greier.. Bruker naa en seagate BaracudaIV 40gig og dette virker fint.

 

2: klokking.. mitt HK er ikke noe saerlig til og klokke siden det ikke kan oeke spenningen paa CPU. Jeg kjoepte meg et billig hovedkort siden jeg har lest endel om andre kort som kommer etterhvert og jeg tror disse kortene er bedre enn de som er idag saa da bare selger jeg kortet jeg har naa.

 

2b: mitt hovedkort kan IKKE forandre minnetimings (tro det eller ei) og dette er en ting som jeg absolutt ikke liker ,men naar systemet klarer seg 100% mot P4 systemer paa 3.4 osv saa gaar dette greit med tanke paa at jeg skal bytte naar det kommer noe bedre.

 

3. stabilitet. Naar jeg fikk opp maskinen min paa 40gig disken saa har ikke jeg opplevd noen problemer med stabiliteten. Jeg kjører paa 215fsb og det ser ut til at dette vil virke bra. Ikke noe saerlig klokking ,men kan jo ikke oeke spenningen saa dette er vell greit nok tenker jeg. Burde ha vaert litt mer ,menmen..

 

4: xp64bit er ikke akkurat det beste som finnes idag nei. Jeg maatte selvfoelgelig legge det inn og jeg angrer paa at jeg brukte tid paa det siden det ikke er driversupport for noe som helst.

 

 

Saa skal man ha et system idag ville ikke jeg fraraadet AMD64 etter mine erfaringer. Den yter jo meget bra paa 2150mhz og bedre enn en P4 paa 3.4. Iallefall i de faa testene jeg har kjoert. Vil ta det meste med en klype salt siden jeg ikke har testet saa mye enda.

 

PS. Og jeg maa si at det er mange endel personer som jeg har snakket med som kjoerer sine A64 paa 1.9V osv. De lever i beste velgaaende.

Lenke til kommentar
- Har ikke hørt om problemer med ustabilitet/døde prosessorer (uklokket/umoddet) fra de store testsitene på nettet, velger foreløpig å tro mer på disse en uavhengige personer på nettet som har hatt problemer med døde A64. Her kan tross alt brukerfeil være en del av årsaken.

 

.

Du må tenke på at de som tester denne prosessoren har som regel den inne ett par dager før den sendes videre. Og da er det faktisk mindre sjangs for at det skal gå galt

Lenke til kommentar
Det blir vel som Prescott, som igjen blir som den første P4. De suger faktisk hardt når de først kommer, men når de har hatt en liten tid på markedet og produsenten av cpu og hk får tid til å komme med produkter som passer verandre. Da blir det fart i sakene.

Dette gjelder like mye Intel som AMD. Det er ofte en del barnesykdommer når det kommer nye produkter.

Derfor har jeg bestillt p4 northwood i stedet for en prescott. Skulle jeg ha hatt AMD hadde jeg tatt en XP prosessor.

Å heller oppgraderere til neste år for da er produktene mye bedre.

Høres ut som meg... Det er akuratt det jeg gjorde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...