Gå til innhold

Hestekrefter ?


Støvsugeren

Anbefalte innlegg

En ting var nå at folk faktisk gikk på, men enda verre er det at Støvsugeren synes dette er morsomt. Jeg hadde ikke klart å le om jeg så hadde anstrengt hver eneste muskel i kroppen. Er glad vi har offtopic-->humor...

 

Og nå stenges vel denne snart...

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
remy5: det er nok noen som tror både det ene å det andre. Har vært borti folk som sammenligner tyngde(vekt) med hestekrefter(ja faktisk.. ;) ) Don't ask :p

Såvidt jeg vet så er 1 hestekreft den krafta det tar å løfte 76kg 1 meter opp i lufta på 1 sekund... den korrekte matematiske formelen kan jeg ikke men...

 

Men la nå denne tråden dø, den skulle vært stengt for lenge siden, og Støvsuger skulle vært utestengt for en måned siden... :roll: Alt han er ute etter er og hisse opp folk, og det har han da klart også...

Endret av apollox
Lenke til kommentar

man kan jo på en måte kalle det for hestekrefter da, bare å "kalle" det hestekrefter istede for megahz/gigaherz. men kraften brukes jo på helt forskjellig måte, en motor og en prosessor altså. men man kan "kalle" det for hestkrefter, selm om det ikke passer så bra......... "den har 2 ghz/den har 2 hestekrefter". men det høres helt teit ut da.....

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker man fortsatt Hestekrefter? Det er en standard som etter min mening er foreldet for flere titalls år siden. KW er en mye bedre betegnelse og da kan man mye lettere sammenligne elektromotorer og forbrenningsmotorer.

 

Er en grunn til at motorer på båter blir oppgitt i kilowatt og ikke HK lenger. Er bare så mange idioter som ikke skjønne at 1KW er MER en 1HK.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker man fortsatt Hestekrefter? Det er en standard som etter min mening er foreldet for flere titalls år siden. KW er en mye bedre betegnelse og da kan man mye lettere sammenligne elektromotorer og forbrenningsmotorer.

 

Er en grunn til at motorer på båter blir oppgitt i kilowatt og ikke HK lenger. Er bare så mange idioter som ikke skjønne at 1KW er MER en 1HK.

Er enig i det der. Det er jo utrolig vanskelig å få folk til å skifte fra å bruke en måte for å måle noe til en annen ny standard som måler det samme.

Lenke til kommentar

Denne tråden får meg til å tenke på den historien om den gutten som ropte "ulv".

En dag en person som har veldig lite peiling på data poster et innlegg her. Og forventer å få hjelp. Vil bli møtt med sure og lite samarbeidsvillige mennesker. For de tror han kødder.

 

Det er du, Støvsugeren, som bidrar til sånne tilstander.

Hvorfor gidder jeg egentlig å prøve å fortelle deg dette ? Det er jo ingen tvil om at du har vanskelig for å forstå hvordan man skal oppføre seg blant folk. Jeg håper du blir bannet. Kanskje du kan finne på noe annet i din fritid. Men hvis dette er det eneste du kan finne på når du kjeder deg er det vel ikke mye håp :ermm:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...