Gå til innhold

Hestekrefter ?


Støvsugeren

Anbefalte innlegg

Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

øøø den var heller litt tvilsom...

ghz'n på de nyeste prosessorene blir jo bare høyere og høyere men hestekrefter på biler øker ikke så mye med tia ettersom jeg har forstått :p

Man kan jo klokke en motor :D Trimming det er iallefall en likhet :D:p:D

Lenke til kommentar
Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere  :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

øøø den var heller litt tvilsom...

ghz'n på de nyeste prosessorene blir jo bare høyere og høyere men hestekrefter på biler øker ikke så mye med tia ettersom jeg har forstått :p

Man kan jo klokke en motor :D Trimming det er iallefall en likhet :D:p:D

Klokke en motor ? Kossen gjør man det da ? Dette høres verre ut enn hva Alfred forteller om hestekrefter spørr du meg ??? Men ok jeg vet ikke så mye om motorer heller jeg :blush:

Lenke til kommentar
Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

hehe er jo en måte å si det på for å forklare dem som ikke har så god peil. Det han tenker å si er vel at det finnes mange raskere pcr, men at pcn duger.

 

I bokstavelig talt er jo dette riv ruskende galt at 2.4ghz=240hk, men det var nok ikke slik han tenkte ;)

 

Man trenger ikke lyve når man forsnakker seg, eller kommer med et dårlig eksempel :)

Lenke til kommentar
Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

Noen er bare ikke ment å fårstå seg på pc noe som din venn Alfred har bevist med dette tullet.

Lenke til kommentar
Det nærmeste du kommer hestekrefter på en CPU er vel hvor mange watt den er på. Moderne prosessorer er vel på oppimot 100 watt. En HK er vel ca 1300 watt eller noe?

En gjennomsnitlig har vel rundt 70 KW = 70.000 W, hehe :thumbs:

 

Ikke helt sammenlignbart, men så skal CPU'en bare "flytte" på strøm mens motoren skal flytte ca. 1 tonn.

Lenke til kommentar
Min kompis Alfred er jammen litt av en raring dere :yes: Han påstår at min Pentium 4 2,4Ghz kan sammenlignes med at hvis min pc var bil, så hadde den 240 hestekrefter ??? Er dette sant ? Synes dette var merkelig, så jeg tenkte det var best å spørre dere før jeg treffer han imorgen. Jeg har ikke så mye peiling på dette med datamaskiner, men man vet jo alldri ? Allt må jo kunne sammenlignes med noe, mener jeg, så det er vel ikke sikkert det han Alfred iser er tull heller ?

den forklaringen der høres ut som en elkjøp-ansatt (eller annen elektrokjede) som prøver å pakke på en bilfrelst fyr en ny PC. :wow:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...