Gå til innhold

Hestekrefter ?


Støvsugeren

Anbefalte innlegg

Denne tråden blir for dum,bør stenges.Han har nok snakket i bilde,samenlignet sin egen pc med din,eller så har hele greia bare vert svada.

:thumbdown:

Mener du at jeg og Alfred er dumme ? Jeg lurer bare på dette jeg spurte om, og det er ikke alle som er så smarte som deg på dette her med datamaskiner å sånn. Vær så snill å ikke steng meg ute igjenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig fyr han alfred foresten,ikke rart pc en din fikk problemer etter tipsa du fikk av han ;) (har lest resten av innlegga dine)seriøse greier.

 

Edit:Dere er jo ikke dumme,Dere er vel bare ikke akkurat de som fant opp kruttet,mulig dere stod nær da det smalt da men.Nå skal ikke jeg påstå at jeg er den skarpeste kniven i skuffa heller,Jeg pleier å si at jeg ikke er tapt bak en skitvogn,men at jeg havna under hjulet :yes: .Jeg får til ting,om det er aldri så lett.

 

Nå sier du"please ikke steng meg ute igjenn"kan jo være at du ikke har hatt så lysende skarpe innlegg tidligere heller da.

 

Mangen syns sikkert jeg fortener en to ukers ferie etter dette inlegget,men jeg tror kansje det blir motsatt.

 

Vist du lurer på noe om pc,så kan du spør oss på forumet før du spør alfred(skybert),så kan det hende du får noe fornuftig inn i hardisken din.(se da bort fra dette innlegget når du begynner å lagre)

 

Ha en fin kveld!

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
I bokstavelig talt er jo dette riv ruskende galt at 2.4ghz=240hk, men det var nok ikke slik han tenkte ;)

240 hk er jo mye i Norge, mens her på forumet har vel de fleste 2,6GHz og oppover.

Så i Tyskland kan dem altså bruke 5.0 Ghz viss dem vil for der er det etter det jeg husker når jeg var der på sommeferie i sommer, så var der ikke noen fartsgrener. Tenk å bodd i Tyskland da dere, og hatt en skikkelig 7.0 Ghz datamaskin. Det hadde jammen gått fort :yes:

Lenke til kommentar

Han tenkte sikkert på prosessor-ytelse når han sa det der.

 

GHz kan bedre sammenlignes med turtall på biler.. Om du trokker på pedalen i en gitt bil og øker turtallet så øker du også motorkraften.. Men det er ganske umulig å sammenligne turtall fra bil til bil og si at det ene er bedre enn det andre..

 

Eks: En lamborghini som cruiser på 1.500 rpm drar nok i fra en hver lada eller fiat selm om man tyner motoren oppi 4-5.000 rpm.

 

På samme måte så er en Duron 1,6GHz kraftigere enn en Celeron 2,6GHz og en Athlon 64 kraftigere på 2,0GHz enn en Pentium4 på 3,4GHz.

Lenke til kommentar
Aldri, aldri, aldri mer hør på Alfred! Talentløs fyr virker det som... Han kan nok mye mindre enn du tror!

Synes Alfred er grei jeg, han besøker meg når jeg er litt nedfor og ikke alltid har det så godt, og han har faktisk satt inn en cd-brenner til meg ok montert en skriver, så jeg tror nok at han har litt peiling ja....

Lenke til kommentar
Denne tråden blir for dum,bør stenges.Han har nok snakket i bilde,samenlignet sin egen pc med din,eller så har hele greia bare vert svada.

:thumbdown:

Mener du at jeg og Alfred er dumme ? Jeg lurer bare på dette jeg spurte om, og det er ikke alle som er så smarte som deg på dette her med datamaskiner å sånn. Vær så snill å ikke steng meg ute igjenn.

Vi er tydeligvis mange som syns tråden er morsom, ihvertfall for øyeblikket ( stimulerer fantasien ) - er klart cpu på 133 MHz v.s en på 2400 yter forskjellig, men oppgavene som skal gjøres kan nærmest eliminere forskjellen...

 

Har man en racer på 1000 hester og en gråtass med vinsj, så er det opplagt hvilken redskap en må bruke for å få frakta tømmeret ut av skogen...

Lenke til kommentar
Denne tråden blir for dum,bør stenges.Han har nok snakket i bilde,samenlignet sin egen pc med din,eller så har hele greia bare vert svada.

:thumbdown:

Mener du at jeg og Alfred er dumme ? Jeg lurer bare på dette jeg spurte om, og det er ikke alle som er så smarte som deg på dette her med datamaskiner å sånn. Vær så snill å ikke steng meg ute igjenn.

Vi er tydeligvis mange som syns tråden er morsom, ihvertfall for øyeblikket ( stimulerer fantasien ) - er klart cpu på 133 MHz v.s en på 2400 yter forskjellig, men oppgavene som skal gjøres kan nærmest eliminere forskjellen...

 

Har man en racer på 1000 hester og en gråtass med vinsj, så er det opplagt hvilken redskap en må bruke for å få frakta tømmeret ut av skogen...

Forsto ikke helt dette med tømmeret i skogen da, kan ikke se at dette har noe med min datamaskin å gjøre ???

Lenke til kommentar
Denne tråden blir for dum,bør stenges.Han har nok snakket i bilde,samenlignet sin egen pc med din,eller så har hele greia bare vert svada.

:thumbdown:

Mener du at jeg og Alfred er dumme ? Jeg lurer bare på dette jeg spurte om, og det er ikke alle som er så smarte som deg på dette her med datamaskiner å sånn. Vær så snill å ikke steng meg ute igjenn.

Vi er tydeligvis mange som syns tråden er morsom, ihvertfall for øyeblikket ( stimulerer fantasien ) - er klart cpu på 133 MHz v.s en på 2400 yter forskjellig, men oppgavene som skal gjøres kan nærmest eliminere forskjellen...

 

Har man en racer på 1000 hester og en gråtass med vinsj, så er det opplagt hvilken redskap en må bruke for å få frakta tømmeret ut av skogen...

Forsto ikke helt dette med tømmeret i skogen da, kan ikke se at dette har noe med min datamaskin å gjøre ???

Han mener at gråtassen(en traktor) er bedre til å flytte tømmeret i skogen, enn en Skyline på 1000hk. Capiche?

Lenke til kommentar
han derre alfred....det er ikke han som kaller seg briller???

 

uansett synes det er rart du hører på han, virker som om han elsker å lure deg ;)

Han er nok litt slepphendt med det ene budet som omhandler lyving ja..... :roll:

 

Er jeg forresten den eneste som småler litt av historien om to gla'kristne gutter uten peil på data? Bare lurer jeg...

Lenke til kommentar
han derre alfred....det er ikke han som kaller seg briller???

 

uansett synes det er rart du hører på han, virker som om han elsker å lure deg ;)

Han er nok litt slepphendt med det ene budet som omhandler lyving ja..... :roll:

 

Er jeg forresten den eneste som småler litt av historien om to gla'kristne gutter uten peil på data? Bare lurer jeg...

Jeg smilte ikke først,så gliste jeg,nå har jeg snart ørevoks i munnvikene :thumbup:

 

Gla kristne er bare fornavnet,like naive som som jehovas vitne spør du meg,kommer ikke fra en menighet nær svenskegrenska og knutby vell?

Lenke til kommentar
han derre alfred....det er ikke han som kaller seg briller???

 

uansett synes det er rart du hører på han, virker som om han elsker å lure deg ;)

Han er nok litt slepphendt med det ene budet som omhandler lyving ja..... :roll:

 

Er jeg forresten den eneste som småler litt av historien om to gla'kristne gutter uten peil på data? Bare lurer jeg...

Jeg smilte ikke først,så gliste jeg,nå har jeg snart ørevoks i munnvikene :thumbup:

 

Gla kristne er bare fornavnet,like naive som som jehovas vitne spør du meg,kommer ikke fra en menighet nær svenskegrenska og knutby vell?

Beklager at jeg var borte en periode, holdt på å glemme aftenbønnen vårs her på gården.

Lenke til kommentar
kanskje han mente det metaforisk?

 

nå vet jeg ikke om 240 hestekrefter er bra eller ei, men jeg regner med at det er bra, og da mente han vel at en prosessor på 2,4 GZ er like bra PC, som en bil med en motor på 240 hestekrefter.

 

:roll:

det blir litt rart da, en vanlig PC i dag har gjerne >2,4ghz, mens det er kun dyre, "fine" bilder som har 240 hk eller meir...

Lenke til kommentar
kanskje han mente det metaforisk?

 

nå vet jeg ikke om 240 hestekrefter er bra eller ei, men jeg regner med at det er bra, og da mente han vel at en prosessor på 2,4 GZ er like bra PC, som en bil med en motor på 240 hestekrefter.

 

:roll:

det blir litt rart da, en vanlig PC i dag har gjerne >2,4ghz, mens det er kun dyre, "fine" bilder som har 240 hk eller meir...

Ha ha ha... Den var god du... Liksom at jeg skulle bite på den og, om at BILDER hadde hestekrefter. Tror du jeg er helt bak mål eller ???

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...