Gå til innhold

Hvilken kjøling har du?


E1rik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en thermaltake volcano 11 kjøler.

Sammen med 7 kabinett vifter

(burde hatt en ekstra 120x120 vifte til hd'ene)

 

Funker fett den.. selv om alarmen på cpu'en har

gått endel i det siste ved 0load.

 

Det er veldig lite kjølepasta på kjøleren..

så jeg lurte på om jeg burde vurdere å kjøpe ny ?

 

Temp måleren viser 35grader men jeg tror

den er over 70 :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde "Termaltake 7", men byttet den fordi det var altfor mye støy på den.

Så jeg skiftet til en "Spire iv", men det var et ganske dårlig kjøp tempen ligger på 50grader så jeg vurderer å skifte tilbake til Termaltake 7 igjen.

 

Så hold deg langt unna Spire iv....

Lenke til kommentar

MIn p4 2.4 med en cooler master vifte. Den er uten skikkelig kjølepasta. Har bare slik svart teip som liger under orginalt. Liger på 28-33 grader idle. Kjører prime nå, ligger på 40-44 grader. Ikke klokket for øyeblikket. Har også en delta ligendet, men bruker ikke den på vinteren. 1 kabinetvifte i foront som blåser inn, 2 bak som suger ut+ ståmforsyning som suger ut.

Lenke til kommentar
MIn p4 2.4 med en cooler master vifte. Den er uten skikkelig kjølepasta. Har bare slik svart teip som liger under orginalt. Liger på 28-33 grader idle. Kjører prime nå, ligger på 40-44 grader. Ikke klokket for øyeblikket. Har også en delta ligendet, men bruker ikke den på vinteren. 1 kabinetvifte i foront som blåser inn, 2 bak som suger ut+ ståmforsyning som suger ut.

Hva er romtempen din? Hvordan får du målingene dine? 28 grader virker usannsynlig med luftkjøling, særlig den du har...

Lenke til kommentar
Har en gammel intel celeron 333mhz, uten kjøling bortsett fra heatsink ser det ut til. Den kjennes sinnsykt varm ut, det kan vel umulig være sunt for den?

Hvis du har åpent kabinett (så du kan kjenne temperaturen) så kan det fort bli i varmeste laget for den. Hvis du derimot lokker kabinettet så er sansynligvis PSU plassert slik at den drar luft forbi kjøleribba og dermed gir lavere temparaturer. Med åpent kabinet blir denne sugeeffekten mye svakere.

Lenke til kommentar

Cpu xp2600 @ 2200mhz 1,75 vcore - Thermaltake volcano 9 @2600 rpm max 54 grader (vannkjøling kommer neste uke)

 

Gpu - Arctic Vga silencer

 

Chipset: Abit nf-7 vifta :) (vannkjøling kommer neste uke)

 

Har 2 kabinettsvifter, en 92mm og en 80mm mer enn bra nok gjennomstrømning, skjønner ikke vitsen med 7 kabinettsvifter.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...