Gå til innhold

Hvilken kjøling har du?


E1rik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU: Thermaltake Volcano 11

Chipsett: Zalman northbridge chipsett-kjøler blå

Kab. Vifter: 5 sunbeam 80mm vifter med blått lys, styrt av ein Sunbeam Rhoebus. Min temp ligger mellom 30-35 på cpu og 20-23 på chipsett.

tempen på rommet mitt er ca 19-20 grader;)

Specs:

AMD Athlon xp2700+ klokket opp til xp3400+

Abit NF7-S v2.0

twinMOS pc3200 med winbond

modda Chieftec Dragon midi sort

Asus 9600XT 2,8ns minne

Endret av MuD
Lenke til kommentar

her går det i vann ja... har hjemmelagede blokker på Cpu, Gpu og NB, og en AC 240 radiator med en Eihem 1048 pumpe og hjemmelaget tank. Med romtemp på 22 grader og xp2000(palomino) @ 1.8 Ghz og Gainward ti 4600 750XP @ 330\700Mhz, så ligger kab temp på ca 23 grader og cpu på 34 grader med 2 120mm vifter på radiatoren på 7V(god med stille system).

Lenke til kommentar

XP 2500+ (Barton) @ 2100Mhz. (200x10,5) ca 39 grader ved torture test Prime'95.

 

Coolermaster Jet 7 planslipt, Coolermaster High Performance Thermal Compound pasta, 120mm + 92mm vifter koblet til Aerogate 2..

 

18-20 grader inni kabinettet, 25 ved "heavy gaming" grunnet GF FX5800U.. (Som snart byttes til PowerColor 9800XT. :green: )

 

Meget fornøyd med støynivået.. Ikke noe problem å sove i samme rom som denne burken nei. :thumbup:

 

Dessuten syns jeg Jet 7 ser skikkelig stilig ut.

 

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
Jeg har 2 år gammel "god " kjølling, altså det som blir sett på som "low-end" i dag:

 

Thermaltake Vulkano 7 "Silent Viking" . Altså den versjonen med 2000 rpm stillegående vifte i stedet for den mer effektive og bråkete temperaturkontrollerte vifta. Slik ser den ut:

Productv7.jpg

min DualP3-933 server har to sånne Silent Viking ribber med to 19dba papst vifter. funker fett :)

 

P4-2.66 boxed

Tbird1300@650 har ett kilo kobber (den aller første svære klossen med de pinnene som er stanset i kobberklokken, kostet ca ett laken) uten vifte. eneste lyden den maskinen lager er knatrelyden når hd'n jobber :)

P2-350 boxed

P200 ett eller anna yalla tynn ribbe uten vifte, sikkert boxed ;)

Lenke til kommentar

I går så mekka jeg meg hjemmelaga RAM sinks til skjærmkortet!! Brukte en kjøleribbe som var i min gamle defekte stømfoskyning.

 

De funket faktisk ok, selv om jeg ikke hadde noe varmeoverførende lim liggende, så jeg brukte modellflylim :ok:

 

Ellers er alt stock på denne dataen, har en hau med kabbis vifter da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...