Gå til innhold

Nettverket hacket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
egentlig liitt ironisk at sider om hw, overklokking og programmering blir tatt over da? =/

Nei, din stygge bæsj. Det er ikke ironi. Jeg blir så forbanna når folk ikke vet hva ironi er.

Jeg blir forbanna når noen klarer å prestere å si:

 

din stygge bæsj

 

Det er grunn til forbannelese det... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Og hvem sin skyld er det at det gikk som det gikk? Tja ... Man kan jo si det er sysadmin, siden vedkommende har siste ansvar, i bunn og grunn. MEN, det gir ikke andre rett til å vandalisere og ødelegge andres eiendom eller arbeid. Synd at det skjer, men likevel - sikkerhet har blitt most important.

Dessverre er det umulig å sikre seg mot slik da sikkerhetshull ofte blir utnyttet lenge før de blir kjent.

Lenke til kommentar
Saklig Kommentar?

Det må da være Guds sanne ord, det der. Har du noensinne sett en pen bæsj?

(jeg skal la være å forke opp linker)

 

Ironi er jo som kjent en vanskelig ting.

 

Og det bor faktisk flere enn 202 personer i Trondheim, hvis noen lurer.

(dette er sarkasme, ikke ironi ^) :)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Sikkerhetshull blir i 80-90% av tilfellene utnyttet fordi de allerede er kjent. Slik at det en skriver her (admin sourcecode) er direkte feil. Slik at 80-90% av den hackingen som foregår idag er basert på at admin ikke greier å holde seg oppdatert på alle software, konfigureringer. Det vil si en kontinuerlig oppdatering på all software, samt en vurdering av den software som kjøres er en god start mot mesteparten av hackingen som skjer idag. De resterende 10% er proffe som så oftetst er vanskelig å beskytte seg mot og har litt mer å fare med en det vi så idag tidlig på hw.no sidene

Endret av Skallbaink
Lenke til kommentar

Advarsel; dette er ikke en politisk kommentar :angry:

 

Jeg leste en annen tråd her på forumet om diskusjoner som ble "hitlerisert", dvs at hvis en tråd blir lang nok vil hitler og andre verdenskrig dukke opp som emne og ta over fokuset :scared:

 

Trodde ikke helt på den observasjonen jeg da :laugh:

 

Ikke EDIT: hitler med liten h

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

De fikk sikkert root ax, så de kunne nok hærpa hele burken ja. (kan jo ta feil der også)

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

Så snilt av dem.

Husker da gjerrigknark.com ble hacka...

Da var det mye tull.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

Så snilt av dem.

Husker da gjerrigknark.com ble hacka...

Da var det mye tull.

jeg er jo ikke sikker. :D

men en jeg kjenner ble tatt for ikke så lenge sia. (jeg MENER å huske at det var samme gruppe og de la igjen backup av index filene, det var i allefall det han sa)

Lenke til kommentar
Advarsel; dette er ikke en politisk kommentar :angry:

 

Jeg leste en annen tråd her på forumet om diskusjoner som ble "hitlerisert", dvs at hvis en tråd blir lang nok vil hitler og andre verdenskrig dukke opp som emne og ta over fokuset :scared:

 

Trodde ikke helt på den observasjonen jeg da :laugh:

 

Ikke EDIT: hitler med liten h

Ja, og videre: Ethvert forsøk på å overlagt trigge det fenomenet (sammenligning av folk sin posisjon med nasister) vil bli ignorert.

 

Kilde: Godwin's Law

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

De fikk sikkert root ax, så de kunne nok hærpa hele burken ja. (kan jo ta feil der også)

Takker ! For svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...