Gå til innhold

Nettverket hacket?


Anbefalte innlegg

Til tross for frykten om å skape en sinnsyk debatt, må jeg bare si at grunnen til at windows maskiner hackes oftere enn linuxmaskiner er fordi fokus blant mange hackere har vært "å ta" Microsoft, samt at det har vært veldig mange windows servere på internett. Antagelivis er hackingtrenden i ferd med å jevne seg ut blandt os'ene.

 

Når det gjelder sikkerhetshull, så er det helt riktig at det oftest er kjente sikkerhetshull, som burde ha blitt patcha, som utnyttes. Dette gjelder spesielt windows-maskiner som folk bare setter opp og glemmer å kjøre windows update.

 

zone-h.org er tydeligvis totalt dust. Det vil jo være prestisje for en hackergjeng å ligge på toppen der...tåpelig side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

De fikk sikkert root ax, så de kunne nok hærpa hele burken ja. (kan jo ta feil der også)

Apache kjører vanligvis som "apache" brukeren, så det er vel mest sannsynlig at de ikke fikk root-aksess. Men jeg kan ta feil...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det betyr og skriver ove index filene ?

hvilken skade har dette ? og kunne de ha hærpa hele hw.no og resten til h. ?

de bytta ut index filene.

(om jeg ikke tar helt feil her nå, så la de igjen "backup" av de andre index filene også)

De fikk sikkert root ax, så de kunne nok hærpa hele burken ja. (kan jo ta feil der også)

Apache kjører vanligvis som "apache" brukeren, så det er vel mest sannsynlig at de ikke fikk root-aksess. Men jeg kan ta feil...

oki, du har nok rett.

Men skulle jeg tatt noe (og visst hvordan jeg klarte å komme inn) hadde jeg gått for root pasordet. menne, kan jo hende det var apache hull de kom igjennom da. ikke vet jeg.

 

 

Neida, jeg blir bare en smule tent når noen som (kanskje) ikke vet at linux og unix er to vidt forskjellige ting, skal begynne å rette på meg. 

oki, hadde ikke fått med meg det.

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar

Jeg vil be om at folk kan omtale denne hendelsen som CRACKING, og ikke HACKING, noe den har ingen ting med. Kan jo for eksempel nevne at Eric S. Raymond (som av enkelte omtales som "the father of open-source") omtales av seg selv og andre som en hacker. Det er kun media som gir et helt feil bilde, og kaller alt dritt for hacking.

 

Disse anarkistiske tankene er rett og slett tåpelige. Historien viser at de ekstreme styresett ikke fungerer.. De få anarkist forkjemperne jeg kjenner blir veldig opprørt av filmen "bowling for columbine" (på grunn av antallet våpen ol.), nøyaktig hva som ville blitt situasjonen hvis man hadde tillat anarki.

 

det er etter min mening komplett idiotisk å krangle om vi hadde snakket tysk eller russisk, da begge de styresett, som tidligere hersket i disse landene (og etter all sannsynlighet fremdeles ville uten USA) , var forferdelige.

 

Cracking er ikke kult som noen her påstår, men derimot tåpelig. dog dette angrepet var av en heller harmløs karakter, noe man bare kan prise seg lykkelig for. Det skal også sies at måten de ansvarlige ved HW og deres søster sider har kommenter saken på er dårlig. uttalelser som at "de bør brenne" (og andre jeg ikke kommer på), passer seg ikke!

 

Jeg håper på at de skyldige snart blir tatt og får den straffen de fortjener..

Lenke til kommentar
sinna du er da. :D

Neida, jeg blir bare en smule tent når noen som (kanskje) ikke vet at linux og unix er to vidt forskjellige ting, skal begynne å rette på meg. :thumbdown:

 

_

johanf

Fulstendig klar over at LINUX i "patentforstand" ikke er UNIX, men det er vel lite trolig at de kjører sys V på serveren her... Var ikke jeg som dro opp ordet UNIX!

 

Forøvrig høres det ut som om du har blit utsatt for de 10 % som ble nevnt her - ikke kjente hull...

Lenke til kommentar
Jeg håper på at de skyldige snart blir tatt og får den straffen de fortjener..

Ja. Straff og straff.

 

En interessant betraktning rundt dette, er jo at det faktisk ikke tok så lang tid å få ting på plass igjen (med forbehold om at alt kanskje ikke er helt fikset enda).

 

I det minste er man da forberedt på å møte et seriøst, direkte ondsinnet angrep senere.

Lenke til kommentar
idiotisk med tilsynelatende politisk motivert hacktivism mot upolitiske sider da... tyder på at det er en eller annen drittunge som har utført angrepene...

jeg trur personlig ikke det var et politiskbudskap de skulle ha frem her. (ja vet det var anti-bush-piss) Men da hvorfor ta norsk side da ?

kunne tatt andre sider. prøvd seg på suprnova f.eks hadde jo en mill hits på en dag for noen måneder siden. her har vi vel, 3-8k hits om dagen?(vet ikke helt jeg, bare sier noe jeg) Finnes mange andre sider dem kunne tatt.

jeg trur det er for "respekt" eller noe.

Lenke til kommentar

..... :thumbdown:

 

Helt utrolig at folk mener at det var bra at hw.no ble cracket sånn at de ble oppmersom på sikkerhetshullet.

 

Det er jo nesten som å gå å kaste en murstein gjennom et butikkvindu for etterpå å si at du ville bare få frem at vinduet ikke er sikkert, og at dem burde få seg skuddsikkert glass.

 

..... :thumbdown:

Lenke til kommentar
..... :thumbdown:

 

Helt utrolig at folk mener at det var bra at hw.no ble cracket sånn at de ble oppmersom på sikkerhetshullet.

 

Det er jo nesten som å gå å kaste en murstein gjennom et butikkvindu for etterpå å si at du ville bare få frem at vinduet ikke er sikkert, og at dem burde få seg skuddsikkert glass.

 

..... :thumbdown:

fikk i allefall meg til å ta emerge -u world og bytte kernel :D

det er motivasjon det. :D

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar
Helt utrolig at folk mener at det var bra at hw.no ble cracket sånn at de ble oppmersom på sikkerhetshullet.

 

Det er jo nesten som å gå å kaste en murstein gjennom et butikkvindu for etterpå å si at du ville bare få frem at vinduet ikke er sikkert, og at dem burde få seg skuddsikkert glass.

Jeg tror ikke du helt får med deg forskjellen mellom noe destruktivt, ondsinnet, og noe som det går relativt raskt å rette opp i.

 

Kort melding fra Helsedirektoratet: "DU ER IKKE TRYGG PÅ INTERNET!"

 

Det er et ordtak som heter "klok av skade" / "brent barn lukter ille", vettu.

Lenke til kommentar

Forsetter litt på hacker vs. cracker debatten.

Jeg mener at hacker kommer av verbet "hack" altså "to hack it" som betyr noe lignende som "å klare det (i tide)"

Derfor kan begrepet hacker bli brukt til å beskrive forskjellige typer dataktivitet,men vil nok i størst grad bli brukt av og rettet mot programmerere.

 

Cracking er nok et "riktigere" begrep når det kommer til ulovelig tilgang til servere etc. , eller "cracking" av beskyttet materiale som spill,programmer etc.

 

Edit: La ikke merke til at noen hadde linket til forklaringer av disse begrepene,sowy

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...