Gå til innhold

Nettverket hacket?


Anbefalte innlegg

nå er ikke jeg særilg inne på dette når det gjelder nettverk, internett og sikkerhet.

Men visst man kanskje ser det fra en anne vinkel så er det kanskje liksågreit at dette skjedde nå ?

De kunne jo liksågreit ha skapt mye mer trøbbel for dere enn de har gjort, men tilbake fikk dere ett varsel om at sikkerheten kanskje er for lav? Bare en tanke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner det jo vagt ironisk at nettopp ITavisen går rundt og kaller andre dataentustiaster for nerder.

Jojo. Hadde dem i det minste taklet å ta inn over seg at målgruppen deres nettopp er nerder, så hadde dem vel ikke ønsket å presisere at "nerder, det er andre enn dem som leser artiklene våre".

 

Er det eksempelvis noen her som synes IT-avisen faktisk er en god publikasjon?

Lenke til kommentar
Switchet innom itavisen, og leste denne artikkelen. itavisen kaller siden overklokking.no for nerdenettsted. Makan til oppførsel.

Jeg finner det jo vagt ironisk at nettopp ITavisen går rundt og kaller andre dataentustiaster for nerder.

Vil ikke si at overklokking.no er noe bedre til og utale seg da:

 

I nattens løp har noen nerder med psykososiale vanskeligheter hacket serveren vår.....

Lenke til kommentar
hvis det er sant som noen sier att de kunne gjort mer skade, kan en vel si att dere var heldige og da. men selvsagt det var unødvendig og dumt gjort av dem som hacket uansett :angry:

selfølgelig, trur ikke noen mener noe annet.

men de gjorde ikke SÅÅÅÅ mye skade som de KUNNE ha gjort. det jeg trur han mener.

Lenke til kommentar

så noen sa at www.fuckyou.no peker til hw.no

tok en whois på www.fuckyou.no nå jeg.

--------------------------------------------------------------

 

Domain Information

Domain Name................: fuckyou.no

Organization Handle........: HSCH1O-NORID

Registrar Handle...........: REG488-NORID

Legal-c Handle.............: SCH2P-NORID

Tech-c Handle..............: PR100P-NORID

Zone-c Handle..............: PR100P-NORID

Bill-c Handle..............: SCH2P-NORID

Nameserver Handle..........: G3H-NORID

Nameserver Handle..........: F3H-NORID

Additional information:

Created: 2003-04-28

Last updated: 2003-04-28

NORID Handle...............: HSCH1O-NORID

Organization Name..........: Halcom Steve C. Halvorsen

Organization Number........: 968393480

Post Address...............: Sannergata 38

Postal Code................: N-0557

Postal Area................: Oslo

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 22 71 70 01

Fax Number.................: +47 22 71 67 94

Email Address..............: [email protected]

----------------------------------------------------------------------------

Skal vil ta'n? hehe

Lenke til kommentar

Det var da fært da! Dere poster jo fortere enn jeg greier å lese! Poster no og leser videre etterpå jeg...

 

Kjipt at HW ble hacket. Dette burde ikke skje. Personlig så heller jeg til den forklaringen at det er en pro-amerikansk gruppe som har gjort det, kun for å sverte andre grupper.

 

Det å si at "hvis ikke amerikanerene hadde blandet seg inn hadde vi alle snakket tysk i dag" - NEEEI da hadde vi snakket russisk osv osv (vill slosskamp) blir for meg tåpelig. Hadde vi snakket russisk eller tysk i dag, hadde vi sannsyneligvis vært fornøyd med det - det er seierherrene som skriver historien. Men hvisomatte-dersomatte om historie blir som regel bare tull som vi like gjoerne kan la være.

 

Noen hint om hvordan det ble gjort? hull i PHP script? Database-tull (hmm... nei... Dere sa at index.HTML-filene i hver mappe ble sletta...)

 

Forøvrig har UNIX en lang bedre auto-update en windows. Ta f.eks apt-get. Den oppdaterer (nesten) all programmvare på en debian-system (all som er lagt inn vha. APT i alle fall) 100% automatisk, og kan også legge programmer rett fra nett (debian's sentrale server). Den uttalelsen sier derved mer om din UNIX konnskap enn om UNIX...

Lenke til kommentar
Forøvrig har UNIX en lang bedre auto-update en windows. Ta f.eks apt-get. Den oppdaterer (nesten) all programmvare på en debian-system (all som er lagt inn vha. APT i alle fall) 100% automatisk, og kan også legge programmer rett fra nett (debian's sentrale server). Den uttalelsen sier derved mer om din UNIX konnskap enn om UNIX...

Okay, så skal vi snakke om DET nå igjen.

 

uttalelser som følger skrives på grunnlag av min begrensede kunnskap, så ANDRE kan rette meg om jeg tar feil.

 

...for det første, så er Debian LINUX og IKKE Unix. For det andre, så oppdaterer APT kun programmer fra et stabilt bibliotek (om du ikke spesielt spesifiserer noe annet). Dette betur ikke at ALLE kjente hull blir tettet. Tro meg, dette har jeg erfaring med fra 10 Debian maskiner - alle kjørte en stabil versjon uten spesielle oppdateringer. Alle programmer ble installert via APT og de fleste (om ikke alle) ble ødelagt som følge av innbrudd.

 

Så, kanskje du skal oppdatere "konnskapene" DINE om unix/linux?

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Forøvrig har UNIX en lang bedre auto-update en windows. Ta f.eks apt-get. Den oppdaterer (nesten) all programmvare på en debian-system (all som er lagt inn vha. APT i alle fall) 100% automatisk, og kan også legge programmer  rett fra nett (debian's sentrale server). Den uttalelsen sier derved mer om din UNIX konnskap enn om UNIX...

Okay, så skal vi snakke om DET nå igjen.

 

uttalelser som følger skrives på grunnlag av min begrensede kunnskap, så ANDRE kan rette meg om jeg tar feil.

 

...for det første, så er Debian LINUX og IKKE Unix. For det andre, så oppdaterer APT kun programmer fra et stabilt bibliotek (om du ikke spesielt spesifiserer noe annet). Dette betur ikke at ALLE kjente hull blir tettet. Tro meg, dette har jeg erfaring med fra 10 Debian maskiner - alle kjørte en stabil versjon uten spesielle oppdateringer. Alle programmer ble installert via APT og de fleste (om ikke alle) ble ødelagt som følge av innbrudd.

 

Så, kanskje du skal oppdatere "konnskapene" DINE om unix/linux?

 

_

johanf

sinna du er da. :D

apt-get\emerge er SYYYKT mye bedre enn uten noe slags portage. lettere å få oppdatert pakker\holde systemet nokså oppdatert.

Lenke til kommentar
Sikkerhetshull blir i 80-90% av tilfellene utnyttet fordi de allerede er kjent. Slik at det en skriver her (admin sourcecode) er direkte feil. Slik at 80-90% av den hackingen som foregår idag er basert på at admin ikke greier å holde seg oppdatert på alle software, konfigureringer. Det vil si en kontinuerlig oppdatering på all software, samt en vurdering av den software som kjøres er en god start mot mesteparten av hackingen som skjer idag. De resterende 10% er proffe som så oftetst er vanskelig å beskytte seg mot og har litt mer å fare med en det vi så idag tidlig på hw.no sidene

direkte feil? nå må du jammen gi deg. Jeg er ikke så blank på dette som du antagligvis tror. jeg _vet_ at mange sikkerhetshull er hyppig i bruk før de blir kjent. Ratioen på bruken av kjente sikkerhetshull vs ukjente sikkerhetshull derimot kan jeg si lite om, men kom ikke her å si at det jeg sier er direkte feil. eneste som kan forsvare din påstand om at jeg tar direkte feil er hvis situasjonen har forandret seg drastisk de siste 3 årene da det gjelder bruken av ukjente sikkerhetshull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...