Gå til innhold

Nettverket hacket?


Anbefalte innlegg

som jeg har forstått så vil TechTeam fremstå som politiske terrorister.

Men, jeg tipper TechTeam ikke har så spesielt med peiling som de vil ha det til (da snakker jeg ikke om cracking), de sprer bare et budskap/budskaper som andre står for, og så bare kaster de seg på med å bruke samme påstander/budskaper til terror. Som bildet de satt opp på hw-nettverket, det har de nok tatt fra noen andre grupper (som gjerne ikke står for terror), og så bruker de det til å liksom spre sitt budskap.

 

http://www.kcblues.org/clsweb/

Det de legger frem her, er en en del av en sang som System of a Down har skrevet. De legger den frem som de har skrevet den, for de skriver ikke hvem som har skrevet den engang!

 

Så det TechTeam kommer med, det er gjerne saklig! Og mange av oss er kansje enige i det. Men jeg tror faktsik ikke TechTeam står noe serlig for innholdet, de bare bruker det til tull!

 

Ble kansje en rotete post dette her, men dere forstår vel det jeg skriver :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wannabe-cracker = Netbus/sub7 el. annen "standardtrojaner" og wannabe-hacker utstyr (notisblokk og paint)

 

nåja, betegnelsen på en hacker var i utgangspunktet ikke negativ, det var enkelt og greit betegnelsen på noen som liker å ta fra hverandre noe for å se hvordan det virker. Dessverre er det ikke alltids ens egne ting man snoker i ...

 

Det er store forskjeller på å bli safeknekker og å reparere klokker.

 

Allikevel, det var ikke tilfeldigvis slik at de var litt "snille" og hadde lagt en backup av index-filene annet sted på serveren? Pleier å være slik med disse "hacktivistene". Stemmer nok hva du sier, maxmhz, om at de ikke mener så my med det. en hel del spor de har lagt igjen etter seg på nettet er ikke så mye politiske motiverte, som rene tagger.

Lenke til kommentar

Det var, så vidt jeg vet, ikke tatt backup av filene de overskrev. Uansett valgte vi å foreta fullstendig formatering og reinstallasjon samt rollback fra sikker backup, slik at evt. "morsomheter" som måtte være installert med sikkerhet er fjernet. Dette er noe enhver systemansvarlig med respekt for seg selv gjør, da man aldri kan vite hvilken galskap skurkene har stelt i stand.

Lenke til kommentar
Det var, så vidt jeg vet, ikke tatt backup av filene de overskrev. Uansett valgte vi å foreta fullstendig formatering og reinstallasjon samt rollback fra sikker backup, slik at evt. "morsomheter" som måtte være installert med sikkerhet er fjernet. Dette er noe enhver systemansvarlig med respekt for seg selv gjør, da man aldri kan vite hvilken galskap skurkene har stelt i stand.

Så det pgressum sa om at folka hadde installert keyloggers og rootkits... var det riktig, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...