Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

En liten progresjonsrapport.

 

Etter å ha fått idèen om å putte led's i beina, var det jo bare èn ting å gjøre. Jeg borret hull i skallet med en 2mm bor, og tredde ledningene gjennom til beinfestet.

 

 

bein16.jpg

 

 

Så førte jeg ledningene gjennom de trestykkene jeg bruker for å feste beina stødig på braketten.

 

 

 

bein17.jpg

 

 

Jeg hadde bestemt meg for å bruke Ultra-white led's slik som jeg viste på bildet tidligere. Da jeg skulle lodde dem på, så jeg ikke så nøye på pakken med Claes-led's før jeg åpnet den. Claes-LED'sene er ganske greie og billige forresten.

Da jeg satte på strøm for å se hvordan det ble, oppdaget jeg at pakken med led's inneholdt Ultra-blue. De ser jo helt lik ut uten strøm, men med.. Jeg likte bedre de ultra-hvite, så jeg skal lodde på dem isteden. De blå ble for dominerende. De hvite er ikke så sterke heller, tror jeg. Selv om jeg bomma litt, legger jeg likevel ut et lite bilde. I morgen må jeg slipe ned den venstre bakfoten, slik at alle beina tar nedi bakken. Det blei litt feil under monteringa..

 

 

bein18.jpg

 

 

Jeg føler at jeg er inne i en god modde-periode nå, så det kommer nok flere oppdateringer innen et døgn. Jeg begynner jo å se enden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte, gjorde jeg en feil ved å lodde på de blå led'ene. Nå er de skifta. Dette ble ikke så aller værst, synes jeg, selv om jeg vurderer å senke intensiteten litt. De små plexibitene på beina er ikke satt fast enda, men på bildet vises ikke det så godt.

 

 

bein19.jpg

 

 

En annen oppgave jeg har gjort i dag, er å feste den modulen som psu skal stå på, på ramma. Blindmuttere og skruer med umbraco-hoder ble løsningen.

 

Først borret jeg...

 

 

psu24.jpg

 

 

Så putta jeg i noen blindmuttere (har ikke tang selv, så det må jeg få lånt meg en av de nærmeste dagene)

 

 

psu25.jpg

 

 

Hodet på de umbracoskruene var like høy som plexiplata er tjukk, så jeg borret hull til hodet i plexien, slik at hodet kom omtrent i plan med overflaten.

 

 

psu26.jpg

 

 

Så et par bilder for å vise hvordan det ble:

 

 

psu27.jpg

 

 

 

psu28.jpg

 

 

På mandag begynner jeg sparkling av overflate, tror jeg..

Lenke til kommentar

Led's kan reguleres. Med den rheostaten jeg har montert på, kan jeg regulere trinnløst fra helt mørkt til slik det er på bildet.

 

"Gjemme bort slike fine umbracoskruer" - hehe! Vel, Tabaqui - jeg må jo plassere strømforsyningen på den flaten, så en nedfelling var nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...