Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du har sikkert nevt det karamba, men jeg lurer på hvordan du skal feste toppen din???

 

jeg har allerede planer for min... (ikke nødvendig å nevne her...)

 

:hmm:

Jeg skal feste fire koniske plexibiter på kanten til underdelen. Disse skal passe inn i hull i lokket. Akkurat hva som skal holde lokket fast (slik at det ikke detter av hvis man f.eks tar maskinen over hodet og rister på den) har jeg ikke tenkt på enda.

Lenke til kommentar

ahh! meget genialt i grunn... ;)

 

jeg har bare en teori på min metode men jeg er ikke sikker på om det vil bli noen stor suksess...

tror jeg skal ha litt av glassfiberduken til å henge ned over den nederste delen...

(dårlig forklart men) men jeg tror det skal funke, til en viss grad.

skal nok finne på no mer...

 

edit:

 

kon, eller koniske betyr at det har samme form som toppen på ei flaske... nesten... ja.

at det er en rund form som blir smalere og smalere

Endret av alexern
Lenke til kommentar

Legger ut et par bilder fra en liten sak jeg gjorde i dag..

 

Noen husker kanskje at jeg laget et lys som skulle lyse opp bokstavene i fronten av tanken fra siden.

 

Den så slik ut:

 

 

lys3.jpg

 

 

Jeg har vel siden før den ble ferdig, ergret meg litt over den slurvejobben det var.. Selv om det nok aldri vil synes, klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med hvordan den lille saken ser ut. Derfor har jeg laget et par nye i dag.

 

For å lage den i stil med resten, brukte jeg de samme alu-rørene som jeg har brukt hele veien, 20x10mm, samt noe småbiter plexi og et lite stykke varmtonefilter.

 

 

tanklys1.jpg

 

 

Varmtonefilteret limte jeg på de tynne plexibitene, og så borret jeg hull til led'ene i de tykkere plexibitene.

 

 

tanklys2.jpg

 

 

Limte på led's:

 

 

tanklys3.jpg

 

Så mattslipte jeg plexifronten slik at jeg skulle få litt lysspredning. Deretter ble delene satt sammen (pga god passform var ikke ekstra liming nødvendig. Det gjør det lettere å evt. skifte led's eller filter senere).

 

 

tanklys4.jpg

 

 

Jeg jobber med flere saker, så det vil komme mere.

Lenke til kommentar

Selv om jeg allerede har lagt ut en oppdatering i dag, våger jeg meg på en liten en til.. Det er jo kanskje ikke så lett å se hvordan ting blir når man bare ser de små utsnittene. Jeg har nå laget ferdig "tanklysene" og fått de montert på tanken.

 

For å få dem fastmontert, laget jeg bare et par små biter av plexi. Disse borret jeg hull i. I undersiden av lysene, borret jeg så matchende hull som ble gjenget med M3. På den måten kan lysene lett skrus av dersom man skulle få behov for det.

 

 

tanklys6.jpg

 

 

Lysene på sidene av tanken skal ikke være så dominerende. De skal bare forsterke sølveffekten i bokstavene. Her har dere et par bilder som viser fronten med og uten lyset:

 

 

tanklys7.jpg

 

tanklys8.jpg

 

 

DA er tanken og belysningen ferdig (bortsett fra et par korker til luftehullet og påfyllingshullet som også skal lages..). Resultatet ble ikke så værst, men ting tar jo tid...

 

Til slutt en liten close-up av bokstavene:

 

 

tanklys9.jpg

 

 

more to follow..

Lenke til kommentar
det der ble tøfft.. :dribble:

 

men jeg synes det ser ut som om den varme fargen initialene dine hadde med det forige lyset er borte..

har du gjort noe annerledes, eller er det bare meg?

Det er nok bare hvitbalansen på kameraet kombinert med lyset på stuebordet mitt nå. Jeg har brukt det samme varmtonefilteret nå som sist.

 

Dersom jeg tar bilder av tanken i skallet og med de samme blå led'ene som jeg gjorde sist, vil nok det se likt ut (håper jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...