Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Akkurat stått opp. Sov dårlig mens "skummet" stod å størknet på stua. Tenkte på at rådet jeg ga til tepOsen for et par dager siden, sikkkert hadde vært en bedre metode for meg også.... Men nå, etter frokosten, kan jeg starte å bearbeide "dungen med spy" (som noen kalte det) til noe penere. Isolasjons-effekten ligger jo i bakhodet, det er jo tross alt isolasjonsskum.. Håpet er at gjennomstrømmingen av luft skal være effektiv i å ta bort varmen.

 

Vi får se... Om ikke dette går, tar jeg leire-trikset. Former skiten i leire. Dekker den i plast og bruker det som en form til å støpe glassfiber over. Det er jo en bombesikker metode. (sukker litt, og tar med seg tekoppen og skivene inn på stua for å tenke over saken (og se på "spyklumpen))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå skaffet meg glassfiber og epoxy til neste etappe. Ser på plastilinamodellen min ved siden av skjermen, ser på skum-klumpen på gulvet... Har litt forming å gjøre før jeg legger på glassfiberen.

 

Skal bli spennende å se om jeg får formet det slik jeg har tenkt, eller om jeg må krype til korset å lage en fullskala leiremodell som jeg legger glassfiberen over...

 

I have some work to do!

Lenke til kommentar

Har nå begynt å skjære litt i skummet. Jeg har blitt en tanke mere optimistisk enn jeg var i dag tidlig. Jeg ser jo nå at det går an å komme i mål også på denne måten. Bildene viser resultatet av en halvtimes skjæring. Med noen timer til skal nok dette forhåpentligvis kunne bli ganske bra.

 

 

skall7.jpg

 

 

skall8.jpg

 

 

Nå må jeg ut å ta meg en øl. Får prøve hvordan det er ute i den virkelige verden også, sammen med dama og kamerater...

Lenke til kommentar

@PshychoPat: Hjemme fra byen nå. Skal ikke skjære så mye i det... Venter til i morgen. :yes:

 

@Kverna: Støtt vil det nok stå. Jeg har ikke tegnet inn beina enda (men nevnt litt om hvordan jeg har tenkt det tidligere i forumet). Jeg må vel ærlig innrømme at jeg egentlig ikke har kommet helt frem til den endelige løsningen på hvordan jeg skal ha beina, men jeg har jo et par nesten ferdige forslag.. Er ikke så nervøs for den biten. Det er heller andre tekniske løsninger jeg må fokusere på for at resultatet skal komme i mål...

 

..men det går seg til!

Lenke til kommentar

Det ser veldig morro ut, sikkert ikke like morro å reydde opp men. Jeg håper virkelig du får denne modden til.

Du skal ha en hard flate utenpå dette skumdyret, skal du ikke? Fordi du må passe på at når du skal ha på dette må du være forsiktig fordi jeg har jobbet med litt slik skum og hvis man får vann liggende på dette skummet kommer det til å begynne å lukte vondt, det gjorde det hos meg iallfall..

Pass på at vanntanken og alle slanger er helt tett.

 

Men det blir morro å se hvordan dette utvikler seg. Men jeg er helt sikker på at dette blir bra.

Lenke til kommentar
Det ser veldig morro ut, sikkert ikke like morro å reydde opp men. Jeg håper virkelig du får denne modden til.

Du skal ha en hard flate utenpå dette skumdyret, skal du ikke? Fordi du må passe på at når du skal ha på dette må du være forsiktig fordi jeg har jobbet med litt slik skum og hvis man får vann liggende på dette skummet kommer det til å begynne å lukte vondt, det gjorde det hos meg iallfall..

Pass på at vanntanken og alle slanger er helt tett.

 

Men det blir morro å se hvordan dette utvikler seg. Men jeg er helt sikker på at dette blir bra.

Alt skal dekkes med glassfiber og epoxy, så det BØR bli tett. Det er i alle fall meninga. Planen er at den skal ha en skinnende blank og hvit overflate med detaljer i sølv/aluminium. Ser ut som det skal gå.

 

Lider litt av at jeg ikke har råd til den ekstra HW som trengs akkurat nå, men jeg skal forsøke å få ting til å passe likevel. Har et par vrak-hdd`er, en gammel cd-rom og et par andre ting som jeg prøvesetter i "skumdyret" (som TeSp kalte det..). Jeg vil nok måtte bruke en stund på byggingen. Tror ikke jeg er ferdig i neste uke, akkurat... Til påske er vel kanskje mere realistisk. Skulle hatt noen som ville sponse meg med noe HW... Det hadde vært saker, det! :roll:

Lenke til kommentar
Det ser veldig morro ut, sikkert ikke like morro å reydde opp men. Jeg håper virkelig du får denne modden til.

Du skal ha en hard flate utenpå dette skumdyret, skal du ikke? Fordi du må passe på at når du skal ha på dette må du være forsiktig fordi jeg har jobbet med litt slik skum og hvis man får vann liggende på dette skummet kommer det til å begynne å lukte vondt, det gjorde det hos meg iallfall..

Pass på at vanntanken og alle slanger er helt tett.

 

Men det blir morro å se hvordan dette utvikler seg. Men jeg er helt sikker på at dette blir bra.

Alt skal dekkes med glassfiber og epoxy, så det BØR bli tett. Det er i alle fall meninga. Planen er at den skal ha en skinnende blank og hvit overflate med detaljer i sølv/aluminium. Ser ut som det skal gå.

 

Lider litt av at jeg ikke har råd til den ekstra HW som trengs akkurat nå, men jeg skal forsøke å få ting til å passe likevel. Har et par vrak-hdd`er, en gammel cd-rom og et par andre ting som jeg prøvesetter i "skumdyret" (som TeSp kalte det..). Jeg vil nok måtte bruke en stund på byggingen. Tror ikke jeg er ferdig i neste uke, akkurat... Til påske er vel kanskje mere realistisk. Skulle hatt noen som ville sponse meg med noe HW... Det hadde vært saker, det! :roll:

Du kan jo kanskje høre med komplett om de kan sponse deg med denne modden din hvis du har litt komplett.no reklame på den. Du kan jo sikkert høre med noen andre hw butikker. Referer til denne worklogen. Veit ikke hvor store sjansene er, men det er jo lov til å prøve :) Hvis du skal til tg kan du jo forklare det også.

Jeg må også si at jeg gleder meg sinnsvakt mye til dette f16 luftinntaket er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...