Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genialt prosjekt!!!

 

Men jeg stusset litt på radiator/vifte plasseringen.

Burde ikke viftene stå helt inne på radiatoren, i stedet for lengre inne i en "duct" lignende ting.

 

Tenker på luft sirkulasjon og luftstrømminger nå.

Ang. radiator/vifteplasseringen: Med et slikt mellomrom mellom dem vil luftstrømmingen bli mere effektiv. Det er pga at en unngår det store dødfeltet som oppstår i senter av viften (bak motoren). Vinkelen kan jeg ikke garantere at vil gi den optimale effekten, men jeg tar sjansen likevel. Det estetiske er jo ganske viktig for meg i dette prosjektet, så noen ting må kanskje vike.

Lenke til kommentar

Sitter nå og venter på at det vindus-tetting-skummet skal størkne... Har tatt bilder underveis. Er spent på hvordan det blir.... Venter med å legge ut bilder til jeg kan løfte skallet av forma.

 

Jobber også paralellt med vanntanken. Håper å få lagt ut bilder i morgen.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg hadde snudd meg på gata hvis noen hadde ropt "knuppen", men... bilder legger jeg i alle fall ut.

 

Disse kommer ferskt ut fra digitalkameraet mitt (kun en kjapp tur gjennom PS først).

 

 

Først har jeg laget en negativ form som skal gjøre at jeg slipper å hule ut området hvor HW skal sitte i så stor grad.

 

skall1.jpg

 

"forfra" kan man ane litt...

 

skall2.jpg

 

For at jeg skal kunne løsne skummet fra den negative formen etterpå, la jeg litt avispapir over. Det bløtte jeg med vann for at det skulle være lett å forme, og at det skulle legge seg over formen skikkelig.

 

skall3.jpg

 

..med en boks av skummet

 

skall4.jpg

 

Når jeg først sprayet på formen , ble jeg litt nervøs fordi det ikke ekspanderte slik jeg hadde trodd... Jeg har riktignok brukt litt rundt et vindu hjemme, men jeg trodde at det skulle holde i massevis med to bokser.

 

skall5.jpg

 

Nå, etter en liten stund, har dungen blitt litt større...og den eser fortsatt. Mye av dette skal jo selvfølgelig skjæres bort når det størkner. Har gjort et par tester, og det skal kunne skjæres ganske tynnt uten at det mister bærekraften den trenger.

 

 

Vel, så ble det en liten bildeoppdatering i kveld likevel..

 

skall6.jpg

Lenke til kommentar

Ser ganske stilig ut, skulle ønske jeg hadde noe jeg kunne finne på jeg også, noe genialt! Men jeg har så dårlig tid når jeg setter i gang, alt skal bli ferdig med en gang, ergo, jeg ødelegger mye og lager lite. ser nå på "skapmodden" min her nu :p et stort stygt hull i døra hehe.. :p men skal lage noe ordentlig snart, ta meg god tid osv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...