VifteKopp Skrevet mandag kl 15:12 Skrevet mandag kl 15:12 Jeg ble så nysgjerrig at sjekket originalmanuset som ligger på nettet. Ernie pisser ikke på Beatrix i manuset. 1
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:14 Forfatter Skrevet mandag kl 15:14 (endret) toro6 skrev (12 minutter siden): Men Ernie var vel ikke en dverg? Han står med en ølboks, kan det være at han heller øl på henne? Det jeg husker er filmet fra Umas vinkel som ser opp fra kisten, og deretter nærbilde av ansiktet hennes.. Den scenen jeg så så ser Ernie ut som en dverg i jeans, Madsen ser mye høyere ut og Ernie står å knepper opp buksene deretter ser man nærbilde av ansiktet til Uma i kisten som får noe vått i ansiktet. Sånt er slett ikke uvanlig, når man pynter opp til et nytt format, så skal de ha lav aldersgrense, og ting er mye mer tvilsomt politisk sensitivt og ukorrekt nå enten det gjelder snøvit og de 7 dverger, eller dverger som tisser.... Alt blir pyntet på og gjort om enten fordi regissøren vil det, eller fordi filmselskapet sensurerer av åpenbare grunner. Jeg har ikke noe imot det, samtidig ville jeg gjerne beholdt de originale filmene, derfor kjøper jeg nå mere dvder osv av ting, i håp om at de har originalen som jeg husker. Det er ganske tydelig også i de andre versjonene at Ernie har dvergvekst etter han er ferdig å grave og henter en øl. Endret mandag kl 15:21 av Gouldfan
VifteKopp Skrevet mandag kl 15:25 Skrevet mandag kl 15:25 Gouldfan skrev (10 minutter siden): Det jeg husker er filmet fra Umas vinkel som ser opp fra kisten, og deretter nærbilde av ansiktet hennes.. Den scenen jeg så så ser Ernie ut som en dverg i jeans, Madsen ser mye høyere ut og Ernie står å knepper opp buksene deretter ser man nærbilde av ansiktet til Uma i kisten som får noe vått i ansiktet. Du har nok et falskt minne. Det skjer. 2 1
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:26 Forfatter Skrevet mandag kl 15:26 VifteKopp skrev (12 minutter siden): Jeg ble så nysgjerrig at sjekket originalmanuset som ligger på nettet. Ernie pisser ikke på Beatrix i manuset. Sånne ting behøver ikke stå i manus, dette er scener ofte ment provokative først og så senerer så blir det for mye.
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:27 Forfatter Skrevet mandag kl 15:27 (endret) VifteKopp skrev (2 minutter siden): Du har nok et falskt minne. Det skjer. Jeg husker de dvdene jeg da, så det på projektor også.... Jeg har ikke feil, det finnes forskjellige versjoner... Madsen spyttet Uma i ansiktet, og dvergen gravde, tok en øl og liret av seg noe, deretter så vi fra Umas vinkel at hun tittet opp på dvergen og Madsen, og dvergen kneppet buksene, og deretter så vi nærbilde av Uma.. Det var en kort sekvens, men det gjorde bare at Uma fikk mer å hevne, synes var feelingen iallefall da. Endret mandag kl 15:29 av Gouldfan
VifteKopp Skrevet mandag kl 15:29 Skrevet mandag kl 15:29 Gouldfan skrev (1 minutt siden): Sånne ting behøver ikke stå i manus, dette er scener ofte ment provokative først og så senerer så blir det for mye. Det er selvsagt mulig at Tarantino omgikk sitt eget manus og improviserte scenen, men ettersom det ikke finnes noen indikasjoner på hele det store nettet om at pisse-sekvensen eksisterer er det langt mer sannsynlig at du husker feil. 2
toro6 Skrevet mandag kl 15:30 Skrevet mandag kl 15:30 Han som spilte Ernie var visstnok 163cm og hadde leddgikt. Jeg tror også dette er et artig tilfelle av Mandela-effekten. Har filmene på gamle DVD, får litt lyst til å ta en titt. 2
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:31 Forfatter Skrevet mandag kl 15:31 VifteKopp skrev (1 minutt siden): Det er selvsagt mulig at Tarantino omgikk sitt eget manus og improviserte scenen, men ettersom det ikke finnes noen indikasjoner på hele det store nettet om at pisse-sekvensen eksisterer er det langt mer sannsynlig at du husker feil. For meg er det ikke sannsynelig da jeg husker dvden veldig godt, man glemmer ikke sånt. Men jeg solgte dvd ene eller kunne jeg vist det her... Derfor har jeg sluttet å selge ting når jeg får 4k heretter.
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:33 Forfatter Skrevet mandag kl 15:33 (endret) toro6 skrev (7 minutter siden): Han som spilte Ernie var visstnok 163cm og hadde leddgikt. Jeg tror også dette er et artig tilfelle av Mandela-effekten. Har filmene på gamle DVD, får litt lyst til å ta en titt. Har du VLC da? Så du kan ta bilde? Tror jeg kjøpte mine på videosjappa/utleie i Norge. Det skjedde like etter her... Endret mandag kl 15:42 av Gouldfan
VifteKopp Skrevet mandag kl 15:33 Skrevet mandag kl 15:33 Gouldfan skrev (Akkurat nå): For meg er det ikke sannsynelig da jeg husker dvden veldig godt, man glemmer ikke sånt. Men jeg solgte dvd ene eller kunne jeg vist det her... Derfor har jeg sluttet å selge ting når jeg får 4k heretter. Hukommelsen er vanskelig å stole på. Hjernen dikter hele tiden opp falske minner. 2
toro6 Skrevet mandag kl 15:39 Skrevet mandag kl 15:39 (endret) 6 minutes ago, Gouldfan said: Har du VLC da? Så du kan ta bilde? Tror jeg kjøpte mine på videosjappa/utleie i Norge. Har bare PS5 til å spille av DVD, får bli bilde med mobilen. Tror ikke det er noe å ta bilde av, da. Endret mandag kl 15:40 av toro6
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:44 Forfatter Skrevet mandag kl 15:44 VifteKopp skrev (10 minutter siden): Hukommelsen er vanskelig å stole på. Hjernen dikter hele tiden opp falske minner. Det er desverre altfor mange slike ting på filmer som er gamle, at de endrer mye eller at det er ulike versjoner. Kill Bill er ingenting iforhold til Star Wars, Gudfaren etc, noen ganger bare føler de for å endre noe.
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:46 Forfatter Skrevet mandag kl 15:46 (endret) toro6 skrev (9 minutter siden): Har bare PS5 til å spille av DVD, får bli bilde med mobilen. Tror ikke det er noe å ta bilde av, da. Hvilket utgivelses år hadde din? Og aldersgrense? Min er en nyere norsk versjon jeg kjøpte på brukten i sverige... Den heter The Final Cut.. Altså ikke første versjonen som jeg hadde når jeg bodd i Norge og hadde projektor. Når de endrer tittel til The Final Cut osv så er det som regel trikset litt med på pluss og minus Den første dvd jeg hadde hadde likt design som den første gule, mut av at den var rød. The Final Cut er akkurat så lang som bluray, så jeg fikk altså samme versjonen... Endret mandag kl 15:50 av Gouldfan
VifteKopp Skrevet mandag kl 15:50 Skrevet mandag kl 15:50 Gouldfan skrev (3 minutter siden): Det er desverre altfor mange slike ting på filmer som er gamle, at de endrer mye eller at det er ulike versjoner. Kill Bill er ingenting iforhold til Star Wars, Gudfaren etc, noen ganger bare føler de for å endre noe. Ja, filmer endrer seg gjennom ulike versjoner og utgivelser, men disse endringene blir stort sett alltid registrert og notert for ettertiden. Spesielt for filmskapere med store fanskarer som Tarantino. Hadde Ernie pisset på Beatrix, ville noen ha skrevet det ned et sted. 3
toro6 Skrevet mandag kl 15:58 Skrevet mandag kl 15:58 Er så lenge siden jeg har spilt av en dvd plate at det føltes nostalgisk! Står ikke når plata er lagd, men det er 15 års grense og spilletiden er 131 min. Er nok kjøpt relativt tidlig etter at filmen kom ut. Men ingen levering av væske på denne, i alle fall. 1
Gouldfan Skrevet mandag kl 16:01 Forfatter Skrevet mandag kl 16:01 (endret) Samme spilletid som min dvd og bd, står det Final Cut på den? Isåfall er det den nye versjonen, jeg vet ikke hvem versjon 4k har... Endret mandag kl 16:03 av Gouldfan
xRun Skrevet mandag kl 16:09 Skrevet mandag kl 16:09 Gouldfan skrev (20 minutter siden): Den første dvd jeg hadde hadde likt design som den første gule, mut av at den var rød. The Final Cut er akkurat så lang som bluray, så jeg fikk altså samme versjonen... Volume 1 og 2? Sitat
toro6 Skrevet mandag kl 16:19 Skrevet mandag kl 16:19 (endret) Min er annerledes. Endret mandag kl 16:24 av toro6
Gouldfan Skrevet mandag kl 16:26 Forfatter Skrevet mandag kl 16:26 (endret) xRun skrev (17 minutter siden): Volume 1 og 2? Jo men mine var bare gul og rød og hadde ansiktet i profil av uma og et Metall sverd loddrett..Men ja Final Cut er nyversjon som kom på DVD og BD... hva som kom på 4k vet jeg ikke. Nå er det jo en ny også The Whole Bloody Story.... Endret mandag kl 16:27 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet mandag kl 16:27 Forfatter Skrevet mandag kl 16:27 (endret) toro6 skrev (10 minutter siden): Min er annerledes. Du har samme dvd som jeg har nå, men den gamle jeg hadde var ikke The Final Cut... Endret mandag kl 16:29 av Gouldfan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå