robertaas Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Snylter skrev (1 time siden): Jepp, på vei til og fra Svalbard. Da kan du jo kjøpe billig når du er der.
robertaas Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Reg2000 skrev (2 timer siden): Det er ingen scam. Prisen på varen står der, og ingen blir lurt til å kjøpe noe. Man bruker ofte forskjellige pakningsstørrelser enn hva man finner i vanlige utsalg. Og da er det i alle fall mange som har problemer med å sammenligne priser. 1
Reg2000 Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli (endret) 2 hours ago, robertaas said: Man bruker ofte forskjellige pakningsstørrelser enn hva man finner i vanlige utsalg. Og da er det i alle fall mange som har problemer med å sammenligne priser. Hvor hjelpesløse er folk egentlig hvis de ikke skjønner såpass? Prisene er også lettere tilgjengelig enn noensinne før da man kan sjekke på mobilen om man vil. For meg er det en bonus da jeg får 1L gin til en lavere pris enn 0,7L på polet. Å kalle dette en svindel er for dumt. Skal du feks rope svindel inn på meny fordi noen av matvarene koster litt mer enn på rema 1000? Endret 21. juli av Reg2000 1
robertaas Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Reg2000 skrev (58 minutter siden): Hvor hjelpesløse er folk egentlig hvis de ikke skjønner såpass? Prisene er også lettere tilgjengelig enn noensinne før da man kan sjekke på mobilen om man vil. Her overvurderer du nok folk. Tenk hvor smart en gjennomsnittlig nordmann så charterferie er. 50% av de som må gå gjennom taxfree ved ankomst er enda dummere enn det. Legg til at de er slitne etter reisen, prøver holde styr på ungene og har fått seg noe å drikke på flyet, og de vil neppe bruke mobilen for å slå opp prisen på samme produkt på nett og så regne ut kilopris. 1 1
Reg2000 Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli 46 minutes ago, robertaas said: Her overvurderer du nok folk. Tenk hvor smart en gjennomsnittlig nordmann så charterferie er. 50% av de som må gå gjennom taxfree ved ankomst er enda dummere enn det. Legg til at de er slitne etter reisen, prøver holde styr på ungene og har fått seg noe å drikke på flyet, og de vil neppe bruke mobilen for å slå opp prisen på samme produkt på nett og så regne ut kilopris. Hvis gjennomsnittlige nordmenn ikke klarer dette trenger de kanskje en verge.
The Avatar Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli robertaas skrev (4 timer siden): Man bruker ofte forskjellige pakningsstørrelser enn hva man finner i vanlige utsalg. Og da er det i alle fall mange som har problemer med å sammenligne priser. Det er gjerne der du som reisande kan gjere ein god deal. Du kan kjøpe alkohol som er litt billegare enn på polet, men på litersflaske slik at du får utnytte heile kvota. Det vil ofte være billegare å kjøpe ei 0,7 l flaske i landet du har vært i, men då manglar du 3 dl på full kvote og du må ta risikoen med å sende flaska som innsjekka baggasje pga sikkerheitskontrollen. Det som ofte er billeg på taxfree er diverse likørar med rare smakar. Slik som Baileys men ikkje med den originale sjokoladesmaken, versjonen med smak av salt karamell eller lakris er ofte veldig billig. Mest truleg fordi den er lavt prisa frå produsent i eit forsøk på å lage eit nytt marked.
robertaas Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli The Avatar skrev (2 timer siden): Det er gjerne der du som reisande kan gjere ein god deal. Du kan kjøpe alkohol som er litt billegare enn på polet, men på litersflaske slik at du får utnytte heile kvota. Det vil ofte være billegare å kjøpe ei 0,7 l flaske i landet du har vært i, men då manglar du 3 dl på full kvote og du må ta risikoen med å sende flaska som innsjekka baggasje pga sikkerheitskontrollen. Dene tråden hendler om alt annet enn alkohol og tobakk, altså alt som de selger på taxfree til for høy pris. 1
obygda Skrevet 22. juli Forfatter Skrevet 22. juli robertaas skrev (22 timer siden): Dene tråden hendler om alt annet enn alkohol og tobakk, altså alt som de selger på taxfree til for høy pris. De selger mye rart på Taxfree...men de færreste ting de selger er vel egentlig billig? Vil tro at fjerner du alkohol og røyk er det vel ingenting som er billigere på Taxfree? Sånn var det jo ikke tidligere? I alle fall oppleves det slik. Tidligere fråtset man i virkelige gode tilbud det var vanskelig å matche..men nå er det meste å finne billigere på nett og på harry handel. Faktisk kan man komme hjem med f.eks hodetelefoner kjøpt på taxfree og oppleve å ha betalt overpris...Det var min erfaring sist jeg handlet. Mao satt man igjen med den samme ekle følelsen som når man handler f.eks en glutenfri sandwich på Gardermoen til 2 ganger prisen av et helt glutenfritt brød...og tro meg..glutenfri brød finner man ikke billig i Norge...og det man fikk på Gardermoen smakte forferdelig...fysj...
Salvesen. Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli obygda skrev (18 minutter siden): De selger mye rart på Taxfree...men de færreste ting de selger er vel egentlig billig? Vil tro at fjerner du alkohol og røyk er det vel ingenting som er billigere på Taxfree? Sånn var det jo ikke tidligere? I alle fall oppleves det slik. Tidligere fråtset man i virkelige gode tilbud det var vanskelig å matche..men nå er det meste å finne billigere på nett og på harry handel. Faktisk kan man komme hjem med f.eks hodetelefoner kjøpt på taxfree og oppleve å ha betalt overpris...Det var min erfaring sist jeg handlet. Mao satt man igjen med den samme ekle følelsen som når man handler f.eks en glutenfri sandwich på Gardermoen til 2 ganger prisen av et helt glutenfritt brød...og tro meg..glutenfri brød finner man ikke billig i Norge...og det man fikk på Gardermoen smakte forferdelig...fysj... Hva kjøpte du før?
obygda Skrevet 22. juli Forfatter Skrevet 22. juli Salvesen. skrev (Akkurat nå): Hva kjøpte du før? Mye godteri og parfyme.
Salvesen. Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli obygda skrev (5 minutter siden): Mye godteri og parfyme. Godteri tror jeg aldri har svart seg, parfyme er det mange gode deals på nå. Kjøper kun på taxfree 1
Snylter Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli On 7/21/2026 at 2:46 PM, robertaas said: Da kan du jo kjøpe billig når du er der. Jada, jeg kjøper alt jeg har behov for her jeg. Tidligere var det dog noen varer i taxfreen jeg gjerne skulle sett at jeg hadde fått tatt med meg opp da utvalget på det lokale polet har manglet en del varer jeg gjerne skulle sett at de hadde hatt.
robertaas Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Snylter skrev (25 minutter siden): Jada, jeg kjøper alt jeg har behov for her jeg.. Håper du ikke trenger melk for det koster vel like mye som 2-3 øl. 1
Cascada81 Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Det er lenge siden jeg handlet noe på taxfree. Når taxfree-elementet framstår som markedsføring, er jeg langt på vei enig med trådstarter, kanskje ikke i begrepet scam, men villedende markedsføring. Hva formålet er, og hva inntjeningen går til, er jo underordnet for forbruker. Angående polpriser: Vinmonopolet er faktisk konkurransedyktig på en del høykvalitetsprodukter, også om man sammenligner internasjonalt. Avgiftene på alkohol er ikke helt på jordet lenger, men det er forholdsvis dyr inngangspris på øl og vin i "lavpris"-segmentet. Vi har ikke et ekte lavprissegment i Norge, både på grunn av alkoholavgiftene, men også på grunn av at polet ikke tar inn vin med svært dårlig kvalitet, den typen man finner til en euro for flasken i enkelte EU-land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå