Gå til innhold

Skrive på dokument

Mykesider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva finnes av alternativ som  man kan skrive på dokument med tastaturet. 

Hvilke alternativer finnes. 

Alt koster vel? 

Trenger en som jeg har standard på pc og gjerne betale kun engang. Eller om det finnes gratis versjoner der ute? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Libreoffice ser ut til å være det beste og tryggeste valget for din del ja @Mykesider.   

Den kan være litt kranglete om noen sender word dokumenter til deg da.  Et alternativ er å kjøpe office fra en "gråside".  Bare søk på google etter Microsoft Office 2024.   Jeg har kjøpt flere nøkler hos G2A.

Det er engangsbetaling.   Dette fungerer ikke på mac silicone.  (Antar du ikke har mac silicone).   

Skrevet (endret)
Fatninja skrev (1 time siden):

Libreoffice ser ut til å være det beste og tryggeste valget for din del ja @Mykesider.   

Den kan være litt kranglete om noen sender word dokumenter til deg da.  Et alternativ er å kjøpe office fra en "gråside".  Bare søk på google etter Microsoft Office 2024.   Jeg har kjøpt flere nøkler hos G2A.

Det er engangsbetaling.   Dette fungerer ikke på mac silicone.  (Antar du ikke har mac silicone).   

Hvilke Office program skal benyttes? Jeg mener jeg har word som er Office. 

Hvilket program opptrer på samme måte som Adobe? 

Jeg ser det er noe som heter word, Excel og PowerPoint. Men får inntrykk det er ikke noen av dem 

Endret av Mykesider
Skrevet
4 minutes ago, Mykesider said:

Hvilke Office program skal benyttes? Jeg mener jeg har word som er Office. 

Altså, du har office pakken?

Word er skriveprogrammet som er ment for tekstbehandling i office pakken.

Skrevet
Fatninja skrev (8 minutter siden):

Altså, du har office pakken?

Word er skriveprogrammet som er ment for tekstbehandling i office pakken.

Men når jeg skal signere dokumenter, laste ned fra e-post , da fungerer ikke word. Iallfall mitt inntrykk. 

Skrevet
Just now, Mykesider said:

Men når jeg skal signere dokumenter, laste ned fra e-post , da fungerer ikke word. Iallfall mitt inntrykk. 

Det er nok fordi du har en ubetalt versjon av word.

Du kan kjøpe office 2024 fra microsoft.  Det koster vel en 1800 kroner.  Eller du kan søke på google og kjøpe en lisens ifra en 3rd party.  Der kan du få det for ca 200-400 kroner.

Skrevet
Fatninja skrev (Akkurat nå):

Det er nok fordi du har en ubetalt versjon av word.

Du kan kjøpe office 2024 fra microsoft.  Det koster vel en 1800 kroner.  Eller du kan søke på google og kjøpe en lisens ifra en 3rd party.  Der kan du få det for ca 200-400 kroner.

Men jeg trodde det fungerte når man betaler månedlig. 

Skrevet
Fatninja skrev (7 minutter siden):

Så du betaler månedtlig?  Ja da burde det fungere.

Skal jeg bare åpne dokumentet? Og jeg kan redigere og lage underskrift der? Og skrive i skjema med tastaturet?

Skrevet

Dokumentet blir ikke lignende som det er. Kan heller ikke lett signere eller skrive der jeg skal skrive. Føler word er ikke bra eller så er det noe jeg har oversett. 

Den dyre Adobe føler jeg er bra. Finnes ikke noe av den slags ? 

Skrevet
1 minute ago, Mykesider said:

Skal jeg bare åpne dokumentet? Og jeg kan redigere og lage underskrift der? Og skrive i skjema med tastaturet?

Det høres ut som om du ikke har registrert office pakken skikkelig.   Du har ikke noen venner eller familie som kan hjelpe deg?  Dra på en frivillighetssentral nær deg og se om noen kan hjelpe deg der eventuelt?

Skrevet (endret)

Ser ut som Onlyoffice har bedre grensesnitt en Libreoffice, så kanskje et godt alternativ?

OnlyOffice, an Open Source Office Suite for Windows, MacOS & Linux, Gets  Updated - OMG! Ubuntu

For Adobe så bruker jeg BluebBeam Revu på arbeid, men tror her at dem har gått bort i fra kjøp av en fast lisens til årlig lisens... 

Ang. dette med det du skriver om eposter, så kan du erstatte Outlook med Thunderbird.

Endret av ole_marius
Bilde kom ikke med
  • Liker 1
Skrevet
Fatninja skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som om du ikke har registrert office pakken skikkelig.   Du har ikke noen venner eller familie som kan hjelpe deg?  Dra på en frivillighetssentral nær deg og se om noen kan hjelpe deg der eventuelt?

Har du eksempel fra YouTube ? 

Skrevet (endret)
Mykesider skrev (14 minutter siden):

Den dyre Adobe føler jeg er bra. Finnes ikke noe av den slags ? 

Det står at det finnes en gratisvariant av Adobe Acrobat Reader på nettsidene deres. Den skal kunne brukes til å fylle ut skjema og å signere dem.

https://get.adobe.com/reader/

image.thumb.png.9b7d28e50798650db2f8b7e261be86e3.png

Obs! Bare pass på at du ikke huker av for nedlasting av Adobe Expres Photos eller McAfee (grøss) i tillegg.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Skrevet (endret)
ole_marius skrev (33 minutter siden):

Ser ut som Onlyoffice har bedre grensesnitt en Libreoffice, så kanskje et godt alternativ?

OnlyOffice er en russisk-utviklet programvare. Jeg ville vært veldig forsiktig med sikkerheten der og heller ventet på at pakken er renset for russisk skadevare, spionasje og bakdører. EuroOffice heter initiativet som skal rense russiske OnlyOffice. 

https://github.com/Euro-Office

Forøvrig så er det to brukergrensesnitt i LibreOffice. Den kommer originalt med den "gamle" layouten fra Microsoft Office 2007 (tror jeg det var), men man kan enkelt slå på ribbon-menyer hvis man foretrekker det. 

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet (endret)
Mykesider skrev (1 time siden):

Er det pdf-skjema du skal fylle ut og signere?

Endret av frohmage
Skrevet
frohmage skrev (21 minutter siden):

Er det pdf-skjema du skal fylle ut og signere?

Ja. 

I pc har jeg Adobe, men jeg har ikke abonnement der. Det koster mye. 

Føler word ikke har den evnen og kvaliteten til å gjennomføre signering og utfylling av informasjon 

Skrevet
Mykesider skrev (12 minutter siden):

I pc har jeg Adobe, men jeg har ikke abonnement der. Det koster mye.

I den forrige posten min linket jeg jo til Adobe Reader, som er gratis og gjør det du ber om (visstnok).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...