Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

42 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      26
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orake1et skrev (1 time siden):

Helt motsatt. Han eksponerer hvordan tradisjonell arkeologi sier «slik må det ha vært» uansett, også når det er fysisk umulig. 

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

fordi du tror blindt på det du vil tro på.

Motsatt. Jeg var egentlig bare nysgjerrig på pyramidene. Deretter på tilsvarende konstruksjoner, "megalites" og inngraveringer over hele verden.

Deretter til gamle tekster, deriblant dødehavsrullene, og historiene fra urstammer over hele verden.

En slik grundig runde gjør at man ikke blir overasket over nåtidens "disclosure". Dette er egentlig ikke noe nytt. Det er kanskje det for oss, men tidligere sivilisasjoner visste om mer avanserte vesener og de har gjort så godt de kan for å formidle det til oss.

Det som skjer i 2026, f.eks. når Tucker Carlson forteller om det han vet, er egentlig bare en gjenfortelling av samme historie som man finner i historien til eldre sivilisasjoner:

Skrevet
3 hours ago, Simen1 said:

Kanskje tråden er det første bidraget av flere for å gjøre diskusjon.no om til et koko konspi-forum?

Den trenden har dette forumet hatt i lang tid. Dette er ikke den første koko konspi-tråden. 

• Liker 3
Skrevet
Reg2000 skrev (6 minutter siden):

Dette er ikke den første koko konspi-tråden. 

Jeg føler det sakte men sikkert nærmer seg den nye normen på dette forumet, på tide å finne et sted som blir aktivt moderert tror jeg.

• Liker 3
Skrevet

Er det ett nytt ordtak i bruk for å latterliggjøre? Koko konspi. Folk må vel få lov til å ta opp emner som opptar de? Eller skal de avfeies og ties ihjel fordi de snakker om ting som andre ikke nødvendigvis er enige i?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Er det ett nytt ordtak i bruk for å latterliggjøre? Koko konspi. Folk må vel få lov til å ta opp emner som opptar de? Eller skal de avfeies og ties ihjel fordi de snakker om ting som andre ikke nødvendigvis er enige i?

Dette handler ikke om å 'være uenig'. Det handler om at noen har en virkelighetsoppfatning som er så fjern fra normalen at de like gjerne kunne bodd på en annen planet.

• Liker 2
Skrevet
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Dette handler ikke om å 'være uenig'. Det handler om at noen har en virkelighetsoppfatning som er så fjern fra normalen at de like gjerne kunne bodd på en annen planet.

Å disse menneskene skal latterliggjøres og mobbes for at de tror noe annet enn det man bør tro på?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (12 minutter siden):

Det er null problem å diskutere romvesener, kvantefysikk eller lignende.

Problemet oppstår når en bruker påstår dem vet at romvesener er ekte, og så prøver å rakke ned på alle som ikke tror dem, uten å komme med noe som helst bevis for påstanden.

Når man sprer konspirasjonsteorier istedenfor å diskutere.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (10 minutter siden):

Det er ikke nytt. Jeg er inne på det i åpningsinnlegget og de følger bare programmeringen sin. 

De tror de tenker selvstendig og kritisk, men... 

Men det er bestilt "omprogrammering" av disse og nettopp derfor er det morsomt med en slik "før og etter"-tråd. 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (6 minutter siden):

Å disse menneskene skal latterliggjøres og mobbes for at de tror noe annet enn det man bør tro på?

Det er greit å tro på rare ting men når du insisterer på at det du tror på skal behandles som bevis fortjener du latterliggjøring.

• Liker 5
Skrevet
Orake1et skrev (1 minutt siden):

Det er ikke nytt. Jeg er inne på det i åpningsinnlegget og de følger bare programmeringen sin. 

De tror de tenker selvstendig og kritisk, men... 

Men det er bestilt "omprogrammering" av disse og nettopp derfor er det morsomt med en slik "før og etter"-tråd. 

Du poster altså så forferdelig mye tull at det er vanskelig å finne ord. Hadde du enda hatt anstendighet til å avslutte alle poster med 'INGENTING AV DET JEG SKREV NÅ KAN BEVISES ELLER TAS SERIØST'.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Når et menneske bor i dal der det begynner å minke på dyrene, jaktmulighetene og resursene minker, er det forståelig at han, lurer på hva som er på den andre siden av det fjellet der.

Kan det være mangen dyr der, fruktrær, god tilgang på vann, osv.

Det er en lang tur over fjellet, kaldt og vanskelig terreng, hvordan skal jeg og stammen min, med barn og alt, klare det.

Vi vet ingenting om forholdene der oppe, men kan det være sånn det er, eller sånn eller kanskje sånn?

Vi må få lov å stille spørsmål, om hvordan det kan være, uten at vi har bekreftelser, eller at det blir stemplet som konspirasjonsteorier.

Det er jo slik vi har overlevd og utviklet oss, uten nysgjerrigheten våres, hadde vi ikke sittet her. 

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Skrevet
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Du poster altså så forferdelig mye tull at det er vanskelig å finne ord. Hadde du enda hatt anstendighet til å avslutte alle poster med 'INGENTING AV DET JEG SKREV NÅ KAN BEVISES ELLER TAS SERIØST'.

Jeg kunne gjort det, men jeg liker ikke å lyve... 

Men en ting jeg har gjentatt mange ganger er at jeg ikke har interesse av å overbevise noen om noe som helst. Tvert imot er dette skrevet som en "før og etter"-tråd og følgende står eksplisitt i åpningsinnlegget: 

"Vær gjerne bastant og tydelig på hvor dumt dette er nå og så kan vi gjøre opp status 31.12.2026. "

Så kom gjerne med dine teorier og så kan vi gjøre opp status om noen måneder.

Og for ordens skyld: Det er egentlig enda villere. Jeg holder litt igjen. Må ta det gradvis ;)

Skrevet
Kahuna skrev (5 minutter siden):

Det er greit å tro på rare ting men når du insisterer på at det du tror på skal behandles som bevis fortjener du latterliggjøring.

Nå har jeg fulgt denne tråden og ser ingen her som insisterer på at noen andre skal godta dette som bevis, jeg ser det som at de som poster lenker og videoer ønsker å diskutere om det er bevis. En står da fritt til å akseptere eller avvise ting man blir forelagt, men avvisning kan også skje uten bruk av latterliggjøring eller å sette noen i en bås.

Bare den holdningen at noen fortjener latterliggjøring sier vel noe om hvilket syn man har, vil man tilbake til gapestokk æraen?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Orake1et skrev (8 minutter siden):

Jeg kunne gjort det, men jeg liker ikke å lyve... 

Du har ingen bevis men forventer å bli tatt seriøst? Du sier vel heller ingenting om *hva* som skal skje? At 'noe' skal skje er bare for dumt. 

• Liker 2
Skrevet
Iki skrev (15 minutter siden):

Problemet oppstår når en bruker påstår dem vet at romvesener er ekte, og så prøver å rakke ned på alle som ikke tror dem, uten å komme med noe som helst bevis for påstanden.

Hvor har dette skjedd i tråden? Hvis det foregår rakking så tror jeg du bør se hvilken side den stammer fra.

Iki skrev (16 minutter siden):

Når man sprer konspirasjonsteorier istedenfor å diskutere.

Så du mener det å være opptatt av universet og mulig liv er en konspirasjon? Må man ikke nødvendigvis undersøke tilgjengelig data for å kunne avgjøre om det er ekte eller falskt? 

Skrevet (endret)
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Nå har jeg fulgt denne tråden og ser ingen her som insisterer på at noen andre skal godta dette som bevis, jeg ser det som at de som poster lenker og videoer ønsker å diskutere om det er bevis. En står da fritt til å akseptere eller avvise ting man blir forelagt, men avvisning kan også skje uten bruk av latterliggjøring eller å sette noen i en bås.

Bare den holdningen at noen fortjener latterliggjøring sier vel noe om hvilket syn man har, vil man tilbake til gapestokk æraen?

Enig med deg der, meget bra skrevet. 👍🙂

Endret av Karltorbj
Skrevet (endret)
Kahuna skrev (27 minutter siden):

Det største problemet mitt med slike tråder er at denne for eksempel ligger under «Samfunn og politikk». Den forrige tråden, som for øvrig var helt lik denne og som trådstarter lagde, lå under «Teknologi og vitenskap». Da forventer jeg at man har kilder til sine påstander og lignende.

Denne tråden hører hjemme i «Prekestolen». Der kan man poste hva man vil, uten noe som helst av bevis, kilder og lignende. Det modereres jo heller ikke.

Endret av RosaGnom
  • Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (3 minutter siden):

Enig med deg der. Meget bra skrevet. 👍🙂

Dessverre er det sånn at denne krabaten er flink til å snakke opp sin egen status som offer for de onde kreftene som er de ikketroende og de som krever bevis for ekstreme påstander, men latterliggjøring og gapestokk er stort sett det eneste hen selv bidrar med, det er veldig mange tøffe ord her, men hen sin handlinger sier alt du trenger å vite, det er bare hykleri dessverre. 

• Liker 2
Skrevet
PÃ¥inter skrev (12 minutter siden):

du mener det å være opptatt av universet og mulig liv er en konspirasjon?

Om du ikke har tenkt å holde følge med hva som er skrevet tidligere så blir det umulig å diskutere med deg... Her er det ikke snakk om at det finnes liv ute i universet. Her er det snakk om at USA har romvesener som bygger bygninger under pyramidene, hjelper Musk med teknologien sin, og kom hit fra fremtiden gjennom psykedeliske sopper.

Det er altså snakk om konspirasjonsteorier. Ikke romvesener.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...