Gå til innhold

Anmeldelse: Troll 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gi denne filmen terning kast 4 er for snilt.

Har ikke sett noe mer tragisk siden jeg så Dragula 3000 en eller annen gang for 19 år sia. :)

• Liker 1
Skrevet
Trolljegeren var og er noe av det beste fra norsk filmindustri. Mye av det er at den ikke prøvde å være et rent Hollywood kopi med norsk tale, men var særegen norsk og var faktisk gjennomført og morsom. Skal fyre opp DVD'en en dag jeg har filmtid 😊
  • Liker 1
Skrevet
Sitat

Det er for all del fint at vi får se mer av Norge, men det er likevel ikke til å stikke under stol at Oslo er betydelig mer ikonisk enn Trondheim.

Eehh ...

Med all respekt: Hva slags historieløst fjott klarer å lire av seg slike utsagn? 😊

Fikk ikke kritiker'n med seg at vikingtiden ble fremhevet, og var viktig for filmen? Å legge turen innom Oslo, hadde passet dårlig inn, sett med historiske briller.

Jeg har aldri bodd i Trøndelag, men jeg har for lenge siden forstått at Trondheim en gang for leeeeenge siden var mye viktigere enn lille Oslo. Er ikke Trondheims viktighet noe det læres om på skolen lenger?

Da kristendommen kom til Norge; hvilken by var viktigst, mon tro? Hvor var hovedsete? Hint: filmen svarer i grunn godt på dette..

PS: At Trondheim muligens er en dørgende kjedelig by i dag, skal jeg ikke krangle på. Men sykt spennende er nå ikke Oslo, heller da ... 

Det som derimot er kjedelig, er å se handlingen lagt til eksakt samme by i hver eneste norske film. Snork! Kjedelig! 

Jeg vil ha flere filmer med handling lagt til utenfor Ring3. Bare gøy, det! Vi må hylle variasjonen! (Selv om jeg altså har null relasjoner til Trondheim.)

---

Filmen var forøvrig basert på et tynt manus, enig i det.😊 Blir nok ingen ny jule-klassiker dette, nei. Men helt grei tidtrøyte? 

Skrevet (endret)
Walkyrje skrev (5 timer siden):

Og gi denne filmen terning kast 4 er for snilt.

Har ikke sett noe mer tragisk siden jeg så Dragula 3000 en eller annen gang for 19 år sia. :)

Hvis du tenker på denne anmelderen i filmpolitiet NRK så slenger han ut firere i øst og vest, nær 90%. Han nevnte noe med denne firer-filmen at han savnet litt humor og snert. Noe filmskaperne faktisk la inn ved noen anledninger. Enten sovnet han under filmen(som vanlig?) Eller han synes/skjønner ikke noe av poengene. Det for stå for hans regning.

I min verden har jeg undret meg stort over at denne anmelderen har fått en pris. Jeg har sluttet å lese anmeldelsen hans, ser heller andre steder.

Mistenker at det går en del i potetgull og en type filmer som ikke er helt relevant for anmeldelser. 😅

Endret av Sovna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...