Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre? Jeg er desperat

Gjest 03488...d3d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av mine foreldre greide å ta seg av barn, ikke sammen, ikke hver for seg, ikke med hjelp fra tredjepart. Hvis ikke oppegåede slektninger kan komme på banen er det eneste som hjelper at barna permanent tas ut av hjemmet. Så må det følges opp at de nye hjemmene ikke er like dysfunksjonelle eller verre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 03488...d3d
Skrevet
BadCat skrev (1 minutt siden):

Ingen av mine foreldre greide å ta seg av barn, ikke sammen, ikke hver for seg, ikke med hjelp fra tredjepart. Hvis ikke oppegåede slektninger kan komme på banen er det eneste som hjelper at barna permanent tas ut av hjemmet. Så må det følges opp at de nye hjemmene ikke er like dysfunksjonelle eller verre.

Jeg er en dårlig mor sant? Er det du sier ? 

Og hva hvis barna flyttes på, og det viser seg at de voksne er like dysfunksjonelle..  hva da? 

Anonymous poster hash: 03488...d3d

Gjest 03488...d3d
Skrevet
BadCat skrev (4 minutter siden):

Jeg har forresten en voksen datter, var aldri noe problem med henne. Hun er blitt en fornuftig og super ung dame.

Men de yngste er virkelig crazy ! 

Gjest 74810...acf
Skrevet

Teknikk for å roe ned... ikke snakk... signaliser ro med ditt kroppsspråk... oppretthold øyekontakt...

Åpenbart om et av barnene bruker kniv mot et annet må det tas aksjon... i neste omgang, hvilken ferdighet mangler barnet?  selv-regulering av sinne?   Hvordan kan barnet motiveres til å lære det? 

https://youtu.be/9vhawjLEtSw?si=YdDmg5VadKuJt9e6

Anonymous poster hash: 74810...acf

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Gjest 74810...acf skrev (4 minutter siden):

Teknikk for å roe ned... ikke snakk... signaliser ro med ditt kroppsspråk... oppretthold øyekontakt...

Åpenbart om et av barnene bruker kniv mot et annet må det tas aksjon... i neste omgang, hvilken ferdighet mangler barnet?  selv-regulering av sinne?   Hvordan kan barnet motiveres til å lære det? 

https://youtu.be/9vhawjLEtSw?si=YdDmg5VadKuJt9e6

Anonymous poster hash: 74810...acf

Tusen takk for tips ❤️ jeg vet. Men hvor begynne når 3 til 4 barn skriker, og en er ekstremt voldelig?  Han er visst litt voldelig på skolen også. 

Min søster skulle ha mitt yngste barn(annet enn han som er veldig voldelig) hos seg en stund for å avlaste, men hun orket ikke mer. Han er utfordrende.. 

Han eldste har skolevegring, det er konstant en kamp ! Hardt å stå i, alene. Alt alene... 

Gjest 5af81...6d5
Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (1 time siden):

Men hvor begynne når 3 til 4 barn skriker, og en er ekstremt voldelig?  Han er visst litt voldelig på skolen også. 

De 3 barna har rett til å bli beskyttet mot det som er voldelig. Ta kontakt med barnevernet. Helst i går. 

Anonymous poster hash: 5af81...6d5

Skrevet
BadCat skrev (10 timer siden):

Barn er barn. Det er alltid de voksnes feil og ansvar.

Barn er barn, men ikke alle barn er som andre barn. Det er ikke nødvendigvis foreldrenes feil, men det er foreldrenes ansvar til syvende og sist. Noen barn har problemer som krever kompetanse langt utover det en vanlig person kan forventes å inneha.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 7b976...392
Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (9 timer siden):

Tusen takk for tips ❤️ jeg vet. Men hvor begynne når 3 til 4 barn skriker, og en er ekstremt voldelig?  Han er visst litt voldelig på skolen også. 

Min søster skulle ha mitt yngste barn(annet enn han som er veldig voldelig) hos seg en stund for å avlaste, men hun orket ikke mer. Han er utfordrende.. 

Han eldste har skolevegring, det er konstant en kamp ! Hardt å stå i, alene. Alt alene... 

Har barna en voksen mannlig rollemodell? Eller er det bare kvinner (deg og storesøster) som har vært innvolvert?
Det blir ekstremt undervurdert viktigheten av mannlige rollemodeller og trygghetspersoner for barn.

Enkelte kvinner er ekstremt dårlig på grensesetting og å "ta krangelen" og i steden unngår konflikten for å beholde "ro". Dette hjelper på kort sikt når de er små, men på et eller annet tidspunkt så snur det helt og man får konsekvensene av den manglende grensesettingen. Jeg sier ikke at dette er fasit i ditt tilfelle, men det gjelder for mange "mamma-barn" uten en fast mannlig voksen i relasjonen. Om ikke far stiller opp så må bestefar/onkel/nabo/far av venner stille opp. 

Men i din situasjon må du helt klart ha hjelp. Familievernkontor og barneværn burde vært innblandet for lenge siden. Det er bedre at du tar kontakt nå, enn at skolen eller evt andre foreldre tar kontakt. For om det brukes kniv i hjemme så er det 100% sikkert at barnehjemmet eller politiet blir innblandet en eller annen gang. Om du tar tak i det nå kan det håndteres, om ungen knivstikker noen på skola er det for seint.

Anonymous poster hash: 7b976...392

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Zepticon skrev (2 timer siden):

Barn er barn, men ikke alle barn er som andre barn. Det er ikke nødvendigvis foreldrenes feil, men det er foreldrenes ansvar til syvende og sist. Noen barn har problemer som krever kompetanse langt utover det en vanlig person kan forventes å inneha.

Jeg er helt enig. Det er mitt ansvar!  Men diagnose barn med skolevegring og alt som hører med er veldig tungt. Jeg innser min begrensning 💔💔

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Gjest 7b976...392 skrev (2 timer siden):

Har barna en voksen mannlig rollemodell? Eller er det bare kvinner (deg og storesøster) som har vært innvolvert?
Det blir ekstremt undervurdert viktigheten av mannlige rollemodeller og trygghetspersoner for barn.

Enkelte kvinner er ekstremt dårlig på grensesetting og å "ta krangelen" og i steden unngår konflikten for å beholde "ro". Dette hjelper på kort sikt når de er små, men på et eller annet tidspunkt så snur det helt og man får konsekvensene av den manglende grensesettingen. Jeg sier ikke at dette er fasit i ditt tilfelle, men det gjelder for mange "mamma-barn" uten en fast mannlig voksen i relasjonen. Om ikke far stiller opp så må bestefar/onkel/nabo/far av venner stille opp. 

Men i din situasjon må du helt klart ha hjelp. Familievernkontor og barneværn burde vært innblandet for lenge siden. Det er bedre at du tar kontakt nå, enn at skolen eller evt andre foreldre tar kontakt. For om det brukes kniv i hjemme så er det 100% sikkert at barnehjemmet eller politiet blir innblandet en eller annen gang. Om du tar tak i det nå kan det håndteres, om ungen knivstikker noen på skola er det for seint.

Anonymous poster hash: 7b976...392

De har en far med autisme. Han klarer ikke å stille opp ! Jeg vet at jeg er dårlig på grenser. Jeg er veldig dårlig. Er så sliten. 

Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (13 minutter siden):

Jeg er helt enig. Det er mitt ansvar!  Men diagnose barn med skolevegring og alt som hører med er veldig tungt. Jeg innser min begrensning 💔💔

Ditt ansvar er også å skaffe hjelp når du selv ikke makter å være en god forelder. Mange vegrer seg for å skaffe hjelp, noe som er forståelig. Mange kanskje opplever det som å ha "tapt". Men som det skrives over her av anonym, så er det stor fare for at du blir tvunget. Da er det mye bedre å gå det i møte. Jeg har selv to små, og jeg kan med hånden på hjertet si at om jeg hadde to til av samme lynne så hadde det blitt for mye for meg. Det er noen som er naturlige superforeldre og som kan takle det meste, men noen barn krever mer enn mange har evner til. Det er ikke noe galt i det. Det er veldig mye værre om du ikke gjør ting du har mulighet til å gjøre, enn at du ikke klarer ting du ikke har forutsettning for å klare.

Du spørr om du er en dårlig mor. Det veit jeg ikke. Men du har spurt om råd, og om du velger å ikke følge de rådene du har fått om å kontakte familievernkontoret, så vil jeg si at du er det. Du har selv insett at du trenger hjelp. Hjelpen er der, men du må oppsøke den. 

https://www.bufdir.no/familie/familievernkontorer/
https://www.barnevernvakten.no/

Du kan sikkert starte med familievernskontoret. De kobler deg videre til barnevern og andre om nødvendig. 
IKKE VENT MED Å SKAFFE HJELP.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det foerste du maa gjoere, er aa brekke av paa alkoholen.

Saa i neste omgang, kontakte barnevernet, eller noen av de andre instansene og vaere 100% aerlig paa hele situasjonen.

Da har jeg stor tro paa, at de vil moete deg, paa beste maate, der du ogsaa, blir tatt hensyn til. 

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 03488...d3d
Skrevet

Trådstarter her.

Jeg har allerede gått til familievernkontoret og barnevernet!  Bvt ville ta fra meg barna! Jeg ville jo ikke det! Selvsagt vil jeg høre på dere. Men jeg har prøvd!  Føler jeg fremdeles trenger hjelp... 

Pga nå har jeg 2 barn med utfordringer 100%. Jeg klarer ikke! 

Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (15 minutter siden):

Trådstarter her.

Jeg har allerede gått til familievernkontoret og barnevernet!  Bvt ville ta fra meg barna! Jeg ville jo ikke det! Selvsagt vil jeg høre på dere. Men jeg har prøvd!  Føler jeg fremdeles trenger hjelp... 

Pga nå har jeg 2 barn med utfordringer 100%. Jeg klarer ikke! 

Men kan det være en mulighet å gonfra deg det ene barnet, det som er voldelig? Det kan jo redusere belastningen slik at du klarer å ha deg av de andre?

• Liker 1
Gjest 03488...d3d
Skrevet
Tussi skrev (15 minutter siden):

Men kan det være en mulighet å gonfra deg det ene barnet, det som er voldelig? Det kan jo redusere belastningen slik at du klarer å ha deg av de andre?

Hvordan vil det føles for han? Hvor skal han bo? Flytte 30 mil unna...? Akkurat nå er jeg så langt nede at jeg ikke klarer noen.  

Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (7 minutter siden):

Hvordan vil det føles for han? Hvor skal han bo? Flytte 30 mil unna...? Akkurat nå er jeg så langt nede at jeg ikke klarer noen.  

Det høres ut som han kanskje burde bo på barnevernsinstitusjon. Du sier du ikke klarer noen, men avviser bv når de snakker om omsorgsovertakelse. Da virker det som at du fortsatt har et valg. 

Etterhvert vil du kanskje ikke ha det lengre hvis du ikke tar imot noe hjelp...

Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (16 timer siden):

Du har krav på hjelp. Barnevernet må hjelpe deg. Du kan også sende ett brev til statsforvalteren og be om hjelp. Skjønner du har det krevende, livet er ikke enkelt. Regner med det går utover mye, kreftene strekker ikke til. Gamle er dine barn, og gammel er du. ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...