Femtekolonne Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har en Pixel 7A som er 2år og 2mnd. Den ble gradvis dårligere på batteriet det første året, før den stabiliserte seg sånn noenlunde. Må nå lades midt på dagen hvis jeg starter dagen med 80%. Spiller ikke, men sjekker nettet og epost noe. Så, i det siste, ble den helt fjern og den gikk som vanlig ned til 30% før den rett og slett mistet 2% i sekundet ned til 0 og skrudde seg av. Man kjenner at den har fått en bul på baksiden, nede midt på. Jeg tok med mobilen til Elkjøp der den ble kjøpt, men fikk beskjed om at Google bare har to års garanti og reklamasjonsfrist. De kan ta den inn og ha den ett par uker, men de trodde ikke noe på at Google tok noe ansvar. Jeg sjekket opp med lokal reparatør og de kunne bytte batteri på 1time for 1200kr. Er det noe å forsøke å få igjen eller er det bare å gi opp med en gang og ta regningen selv? Tror det er den korteste levetiden på noen mobil jeg har hatt.
kremt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har du ofte ladet til 100 %? De fleste mobiler tåler ikke dette i lengden. Har selv en 6a med lignende symptomer. Kommer den ned på 20 % skrur den seg av i løpet av 1 minutt. Det kom vel en oppdatering som skulle fikse det delvis men man må passe på dette.
Sharpings Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Så Pixel kjøper man ikke hvis man vil ha holdbarhet? Tror jeg hører det her.
mobile999 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Femtekolonne skrev (24 minutter siden): Jeg tok med mobilen til Elkjøp der den ble kjøpt, men fikk beskjed om at Google bare har to års garanti og reklamasjonsfrist. Dette er vanlig bullshit fra Elkjøp. Jeg er ganske sikker på at denne mobilen har mer enn 2 års reklamasjonsfrist. Dette er ikke noe Google bestemmer, heller ikke Elkjøp. Du må reklamere skriftlig og få et skriftlig svar. Deretter kan du bare kjøre saken til Forbrukerklageutvalget. Du må regne med å skaffe deg en annen telefon i mellomtiden. Endret 1 time siden av mobile999 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå