Lagabøter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden I et land/samfunn "tuftet på korrupsjon".... hvor ren er sjefen selv egentlig? 1
Populært innlegg RookieNO Skrevet 4 timer siden Populært innlegg Skrevet 4 timer siden (endret) Hva er poenget med denne tråden egentlig? Hvilke forutsetninger skal vi ha for å kunne gjøre vurderinger rundt hvordan korrupsjonen blir bekjempet i Ukraina?!? Det eneste vi med sikkerhet kan si er at siden russland invaderte så har Ukraina steget på antikorrupsjonsindeksen, men russland går den motsatte vei. At Ukraina sliter med etterdønninger av åket fra russland er bare å forvente! Og "hvor" korrupt?!? Skal du ha prosent? 5-25%? Dårlig utgangspunkt for en diskusjon synes jeg... Har du noe konkret i tankene så kan du vel heller legge frem det, så slipper man å gjette! Endret 4 timer siden av RookieNO 9 1
Salvesen. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Det er så mye sykt som skjer i en krig, så om dette skulle stemme er det nok ikke den største overraskelsen vi vill lære om denne perioden... Bare se på Sarajevo ryktene om dagen... Det er INGENTING ift hvitevasking og korrupsjon. Det er dagligdags verden over. 2
Duriello Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Lagabøter skrev (20 minutter siden): I et land/samfunn "tuftet på korrupsjon".... hvor ren er sjefen selv egentlig? En god del renere en Putler, som er leder for et land som ligger en del lavere på indeksen en hva Ukraina gjør. 👍 1 2
Pop Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 24 minutes ago, Lagabøter said: I et land/samfunn "tuftet på korrupsjon".... hvor ren er sjefen selv egentlig? Spiller det noen rolle hvordan det har vært? Det er enkelt å ta en titt på Transparency International og se korrupsjonsscoren til alle land. Ukraina har vært grundig i gjørma. Nå gjenstår det å se hva som er oppnådd av resultater etter siste par års opprydning. Det er ikke gjort på en måned å snu gammel sovjet-kultur, men jeg håper at kursen ved neste års oppsummering peker i riktig retning. 3
Snikpellik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Zelensky gikk til valg nettopp på å bekjempe korrupsjonen i landet. Det er en enorm oppgave, som ingen president i landet har tatt tak i på måten Zelensky har gjort. Og han har fått gjort mye. Russlands krig kompliserer dog arbeidet. 1 3
Noxhaven Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Snikpellik skrev (5 minutter siden): Zelensky gikk til valg nettopp på å bekjempe korrupsjonen i landet. Det er en enorm oppgave, som ingen president i landet har tatt tak i på måten Zelensky har gjort. Og han har fått gjort mye. Russlands krig kompliserer dog arbeidet. Og det er bare 4 mnd siden Zelensky prøvde å få gjennom en endring som ville stanse anti-korruptions organet i landet fra å fortsette undersøkelsen/etterforskningen sin som heldigvis omverden klarte å stanse. Dette førte til at flere ble oppsagt i regjeringen til Zelensky for bare en ukes tid siden. Synes TS sitt spørsmål er helt legitimt. Man trenger ikke alltid vinkle ting til at det er Putin vennelig eller hva med Putin eller hva med.. tja, alt annet? Selv om man personlig er tilhenger av en side av konflikten. Folk burde prøve være litt mer objektive og klare tenke på ting og undersøke problemstillinger uten at alt skal være kultur krig og skyttegraver. Siden du sier at Zelensky har gjort mye for å redusere korruption siden han inntrådde, men nevner ikke noe konkret - kan jeg spørre om hva han fått til? For øvrig enig i at krig og landets historie/kultur kompliserer ting og at det ikke er en lett oppgave. 1
RookieNO Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Som sagt så sliter Ukraina fortsatt med etterdønninger av russisk påvirkning, men jeg er ikke i tvil om hvilket av disse landene som faktisk prøver å gjøre noe med korrupsjonen sin... 6
OMyre Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Duriello skrev (3 timer siden): En god del renere en Putler, som er leder for et land som ligger en del lavere på indeksen en hva Ukraina gjør. 👍 Hvem er Putler? Samme som Jutler og Sutler? Eller skal vi si Dutler?
Duriello Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden OMyre skrev (5 minutter siden): Hvem er Putler? Samme som Jutler og Sutler? Eller skal vi si Dutler? Slår sammen Putin og Hitler - Putler. 1
JK22 Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden Snikpellik skrev (3 timer siden): Zelensky gikk til valg nettopp på å bekjempe korrupsjonen i landet. Det er en enorm oppgave, som ingen president i landet har tatt tak i på måten Zelensky har gjort. Og han har fått gjort mye. Russlands krig kompliserer dog arbeidet. Det er sant. Men dessverre har Epstein-saken avslørt at maktpersoner har en meget skremmende tendens for å tiltrekke seg "dårlige venner", som oftest tar fordel av deres forbindelser med disse som inneha makt, for å berike seg, forgripe seg på andre og for å unngå moralske som etiske konsekvenser av deres oppførsel. Dessverre er denne tendensen vanskelig å motarbeide - for alle på et eller annet tidspunkt hadde/har en "dårlig venn" som endog er verre enn den verste fienden en kan ha. Jeg hadde en slik "dårlig venn", som jeg måtte i slutten bli helt fysisk mot for å kaste ham helt ut av livet mitt. Dessverre ikke før betydelig skade hadde hendt. En som har makt, dessverre kan få redusert dømmeevne og dermed lettere lokke til seg folk som i det skjulte bare hykle for deres egne skyld. Jo lengre man har makt, jo større vil sårbarheten bli.
OMyre Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden Duriello skrev (15 minutter siden): Slår sammen Putin og Hitler - Putler. Hm, jeg velger å slå sammen med Donald Trump. Da blir det Putump.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå