Gå til innhold

Tromsø, der mistet dere retten til å le!

Snylter

Anbefalte innlegg

Skrevet
Simen1 skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært ute i tre timer i dag, men den nye boblejakken min viser seg å være alt for varm. Jeg måtte gå med vidåpen jakke for å ikke smelte bort. Ganske skuffet over å ha kjøpt en ubrukelig jakke. Kanskje jeg får brukt den når det blir på sitt kaldeste i januar eller det kommer en vinterstorm. Dette er ikke humor og tull, bare litt fra min virkelige dag.

Du bor i Tromsø. Det kan ikke sammenlignes med innlandet. Når det er -30 grader så går jeg ikke ut, spiller ikke noe rolle hvor god jakken er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TheKims skrev (7 minutter siden):

Du bor i Tromsø. Det kan ikke sammenlignes med innlandet. Når det er -30 grader så går jeg ikke ut, spiller ikke noe rolle hvor god jakken er. 

Det spørs jo litt, er det -30 begge steder så hadde jeg nok foretrukket -30 langt fra sjøen. 👍

• Liker 4
Skrevet
Duriello skrev (4 minutter siden):

Det spørs jo litt, er det -30 begge steder så hadde jeg nok foretrukket -30 langt fra sjøen. 👍

Det har aldri vært -30 i Tromsø. Personlig tar jeg heller -20 her enn -10 i Tromsø, men bilen min bryr seg ikke. 

Alt er sirup når det blir så kaldt.

• Liker 2
Skrevet
TheKims skrev (Akkurat nå):

Det har aldri vært -30 i Tromsø. Personlig tar jeg heller -20 her enn -10 i Tromsø, men bilen min bryr seg ikke. 

Alt er sirup når det blir så kaldt.

Sant nok, var bare et eksempel. 👍🙂

• Liker 2
Skrevet
37 minutes ago, Simen1 said:

Jeg har vært ute i tre timer i dag, men den nye boblejakken min viser seg å være alt for varm. Jeg måtte gå med vidåpen jakke for å ikke smelte bort. Ganske skuffet over å ha kjøpt en ubrukelig jakke. Kanskje jeg får brukt den når det blir på sitt kaldeste i januar eller det kommer en vinterstorm. Dette er ikke humor og tull, bare litt fra min virkelige dag.

Ble den for varm i sånn ca -2?

I sånne temperaturer er det jo best å gå med skalljakke med riktige lag under.

Her er det -11 i dag, jeg har holdt meg til skalljakke og Aklima double wool.

Skrevet
On 11/16/2025 at 6:13 PM, Simen1 said:

Forsiden til Nordlys akkurat nå, med mine kommentarer:

Screenshot2025-11-16at17-51-42Nordlys.thumb.jpg.9350b5678c193a10f4f4fdf143270650.jpg

- Buss i grøft på Fagereng: Sannsynligvis en av sjåførene uten opprinnelse i Tromsø/Norge.

- Buss skled baklengs ned bakke i sentrum: Sannsynligvis det samme. Busselskapet sliter med rekruttering og deler seg i stort sett to grupper: Eldre nordmenn med lang erfaring som sjåfør i Tromsø. Disse havner sjeldent i uhell pga føre. Den andre gruppen er yngre og ofte av utenlandsk opprinnelse. Ofte med relativt ferskt førerkort på buss.

- Bobil skled baklengs ned mackbratta: Utenlandske skilter

- Grå varebil skled baklengs ned samme sted: Også her utenlandske skilter

- Grøholdtbakken: Sort minibuss fra Tromsø taxi: Godt mulig en sjåfør med utenlandsk opprinnelse her også

- Grøholdtbakken, blå taxi: Godt mulig utenlandsk opprinnelse her også

- Grøholdtbakken, hvit taxi: Samme her.

- Tre andre biler var involvert i Grøholdtbakken, ukjent opprinnelse på sjåførene. Ser ut som lokalt tilhørende biler som har blitt innblandet.

- Kollisjon mellom to biler i Finnfjordbotn: Ukjent

- Kollisjon i Ramfjorden: En blå Toyota merket Hertz kolliderte med motgående kjøretøy, så kan man jo tenke seg til om det var ekte tromsøværinger eller ikke inni den.

- Kjedekollisjon i Arbeiderbakken: Ukjent, men ser ikke ut som leiebiler (dårlig bilde i mørket)

Dette er veldig ekkelt cope fra din side.

Kaos på østlandet: sØriNGeR LOL!!!!

Kaos i nord: uTLenDIngEr!!!

• Liker 3
Skrevet

Bor man i en skråning i et snøhøl så har man ofte 4x4 og piggdekk, bor man relativt flatt i gråere områder så er ikke det behovet der, dette handler ikke om bedre kjøreferdigheter i nord eller sør, men om lokale forhold og tilhørende utstyr, man skor seg åpenbart etter de lokale forholdene, rart at dette skal være så vanskelig å forstå. 

Om noe vil logikken diktere at søringane er bedre sjåfører da de har dårligere utstyr, seriøst for en tullete diskusjon, jeg synes oppriktig synd på nordlendingene for hvert jævla år dukker det opp en lokal bygdetulling politiker eller influenser og gjentar dette samme tullet, tilsynelatende uten å forstå at verken skala eller forholdene kan sammenlignes.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Om noe vil logikken diktere at søringane er bedre sjåfører da de har dårligere utstyr, seriøst for en tullete diskusjon, jeg synes oppriktig synd på nordlendingene for hvert jævla år dukker det opp en lokal bygdetulling politiker eller influenser og gjentar dette samme tullet, tilsynelatende uten å forstå at verken skala eller forholdene kan sammenlignes.

Som jeg var innom tidligere i tråden, så ser man det samme i vest og øst (altså at forholdene ikke kan sammenlignes). I vest så betyr et kraftig regnskyll "business as usual", noe vi er veldig vant med, og regnet forsvinner stort sett ut i havet. I øst, så betyr et kraftig regnskyll at elvene flommer over sine bredder og tar med seg hus, gårder, og alt annet som måtte stå i veien for de kraftige vannmassene i elva. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...