Gå til innhold

Tromsø, der mistet dere retten til å le!

Snylter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordlendingene, inkludert gjengen i liksombyen Tromsø pleier å le fælt av østlendingene hver gang det blir trafikalt kaos i forbindelse med snøvær..

Nå har Tromsø atter en gang det samme problemet selv, det til tross for at det bor lite folk der OG er relativt lite trafikk.

https://www.vg.no/nyheter/i/pP0w6V/klar-beskjed-fra-politiet-etter-trafikkaos

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sapeglatt-i-tromso_-politiet-anbefaler-a-la-bilen-sta-1.17654279

Såpass vær bør en by i Nordnorge tåle helt fint

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke for å forsvare Tromsø, men "liten" forskjell på det været som er avbildet der, og kaoset som oppstår ved antydning til snøflak i luften sørpå. 😉

Jeg viser meg selv ut.

Endret av Duriello
Leif
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg ser på disse bildene er jeg jammen glad for at jeg stikker til Rivieraen over nyttår. 😂

Pleier ikke ha problemer på snøføre altså, men er en sommerperson, ikke vinter 😅

• Hjerte 1
Skrevet
48 minutes ago, Duriello said:

Ikke for å forsvare Tromsø, men "liten" forskjell på det været som er avbildet der, og kaoset som oppstår ved antydning til snøflak i luften sørpå. 😉

Det er også en ørliten forskjell på trafikkmengden i Tromsø en lørdag og Oslo en mandag formiddag.. :)

40 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Forskjell på iskulde og nullføre. Den virkelige faren er ikke flotte vinterveier og tjue minus, men temperaturer rundt null, og is med vann på.

Ja, det er jo stort sett med mildvær det kommer mengder av snø, både i Tromsø og ellers i landet.

31 minutes ago, leticia said:

Når jeg ser på disse bildene er jeg jammen glad for at jeg stikker til Rivieraen over nyttår. 😂

Pleier ikke ha problemer på snøføre altså, men er en sommerperson, ikke vinter 😅

Jeg er bare misunnelig på de i Tromsø, skulle helst hatt den snøen selv..

Skrevet
Snylter skrev (2 minutter siden):

Jeg liker egentlig snø godt, men ikke kulda  som følger med 😄

Skrevet (endret)
Snylter skrev (6 minutter siden):

Kulda er fin den, bare dumt at det ikke kommer snø mens det er kaldt..

Vi har alle forskjellig mening hva vi liker best. Om jeg vil ha snø i den perioden så er det bare et par timers kjøretur opp til Alpene uansett 😅

Endret av leticia
skrivefeil
Skrevet

Da er det bare å vente til de samme folka som har kjørt i grøfta nå gapskratter av folk i Oslo sentrum som blir "overrasket over at det er snø i Norge" om en liten stund..

Samme leksa hvert år.

• Liker 3
Skrevet
aklla skrev (5 minutter siden):

Da er det bare å vente til de samme folka som har kjørt i grøfta nå gapskratter av folk i Oslo sentrum som blir "overrasket over at det er snø i Norge" om en liten stund..

Samme leksa hvert år.

Men det er ganske håpløst at folk ikke får på vinterdekkene i tide da, uavhengig av hvor dem bor. Og at de tar risikoen  å kjøre med sommerdekk i stedet for å la bilen stå til de har fått på vinterdekkene. 

• Liker 1
Skrevet

Glad jeg fikk lagt om til piggdekk 22. september. Skulle helst hatt det i orden et par dager tidligere men det var det første man fikk til, var forsvarlig å kjøre på sommerdekk heldigvis.

Skrevet
Snylter skrev (1 time siden):

Nordlendingene, inkludert gjengen i liksombyen Tromsø pleier å le fælt av østlendingene hver gang det blir trafikalt kaos i forbindelse med snøvær..

Nå har Tromsø atter en gang det samme problemet selv, det til tross for at det bor lite folk der OG er relativt lite trafikk.

https://www.vg.no/nyheter/i/pP0w6V/klar-beskjed-fra-politiet-etter-trafikkaos

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sapeglatt-i-tromso_-politiet-anbefaler-a-la-bilen-sta-1.17654279

Såpass vær bør en by i Nordnorge tåle helt fint

Det var helt sikkert søringer som kjørte da. 😆

• Liker 1
Skrevet

Jeg hørte via via, at politiet som var på stedet hadde lagt merke til at samtlige av de som forårsaket uhellene enten hadde sørnorsk dialekt eller var mørk i huden (taxi/buss).

Skrevet
Snylter skrev (49 minutter siden):

Du kan komme og hente så mye du vil - fra oppkjørselen min :p

Jeg var faktisk ute å kjørte i dag til og med i nærheten av noen av problemstedene. Som lokalkjent helt i trafikken så har jeg selvsagt skodd bilen riktig. 4x4 og piggdekk. Samt at jeg kjørte svært pent. Det var mange andre her oppe i hovedstaden i Nord-Norge som gjorde det samme og trafikken gitt ganske greit - sakte men trygt. Politiet hadde sperret av to bakker, men byens bratteste bakke var tydeligvis åpen fra nedsiden. Jeg fikk ikke sett toppen av bakken i det jeg kjørte forbi, men håper det var sperrebånd eller noe sånt der.

• Liker 1
Skrevet
27 minutes ago, Simen1 said:

Jeg hørte via via, at politiet som var på stedet hadde lagt merke til at samtlige av de som forårsaket uhellene enten hadde sørnorsk dialekt eller var mørk i huden (taxi/buss).

Klart du hørte det via via. Sånne uttalelser man hører via via tenker jeg man skal ilegge svært lite troverdighet.

• Liker 1
Skrevet
Snylter skrev (6 minutter siden):

Klart du hørte det via via. Sånne uttalelser man hører via via tenker jeg man skal ilegge svært lite troverdighet.

Hehe...akkurat som; hørt at, sies at, visstnok, osv. Maks troverdig begynnelse for å beskrive et hendelsesforløp.

Skrevet
Snylter skrev (1 time siden):

Glad jeg fikk lagt om til piggdekk 22. september. Skulle helst hatt det i orden et par dager tidligere men det var det første man fikk til, var forsvarlig å kjøre på sommerdekk heldigvis.

Blir ingen piggdekk for min del, ettersom det ikke er lov å kjøre med piggdekk i Tyskland. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, leticia said:

Blir ingen piggdekk for min del, ettersom det ikke er lov å kjøre med piggdekk i Tyskland. 

Her kan vi kjøre på piggdekk hele året om vi så vil :)

Jeg liker best å bruke sommerdekk de månedene det er bare veier og stabilt plussgrader da

• Liker 1
Skrevet
Snylter skrev (1 minutt siden):

Her kan vi kjøre på piggdekk hele året om vi så vil :)

Jeg liker best å bruke sommerdekk de månedene det er bare veier og stabilt plussgrader da

Litt "morsomt" egentlig, det ville tatt meg like lang tid å kjøre til Tromsø som å kjøre til Rivieraen. Men foretrekker Rivieraen da, som sagt 😄

(Vi har er langstrakt land, virkelig). 

Skrevet (endret)

Var sent ute i fjor, da endte det med at jeg - og de fleste andre - måtte sjanse på å kjøre hjem fra jobb på sommerdekk på flere centimeter med slush. Det gikk bra, selv om når jeg nærmet meg hjemmet valgte å parkere på en lokal gård og så gå de siste 3 kilometerne hjem for å hente vinterdekkene med den andre bilen vi har, som jeg allerede hadde skiftet hjul på.

Vi bor litt i høyden (over 700 meter), så slushen gikk over til fullverdig snø - og jeg visste de verste bakkene gjensto. Og jeg tenkte mitt når jeg gikk hjemover og så en bil ligge i grøftekanten.

Så i år var jeg tidlig ute med å legge på de piggfrie. Og jeg har piggdekkene i varerommet i tilfelle det skulle bli like ekstremt som i januar i år.
https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestnytt/sesong/202501/episode/DKIN98011525

^ Jeg ser bilen min står i køen, @ 00:47, men her koste jeg meg, da jeg hadde på isdekkene mine. 260 pigger pr. (ulovlig) dekk. ❤️

Så uansett hvor man bor, så er det bare å sko bilen etter forholdene. Er kanskje luksus å ha 3 hjulsett, men jeg tar gjerne den jobben for egen sikkerhet når jeg er ute og kjører.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...