Gå til innhold

For en tullete kommentar! Hun tålte ikke kritikken og skriver usaklig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Griever said:

"Kreve" er et rart ord, men å forvente at en forelder viser barnet sitt kjærlighet og omsorg (altså elske det) synes jeg ikke er ekkelt i det minste. Hva synes du er galt med det? Misforstår jeg hva du sier?

Altså eg skriv kreve av ein grunn.

Ein ynskje at alle barn som er fødd er elsket, men det er mange som er fødd som ikkje er elsket - og som me heller ikkje kan kreve at mor elsker. Fordi den kjedelige realiteten er at eit antall mødre har barn dei ikkje ynskje lengre.

Dette kan vera av ein hærskare orsaker, f.eks når far plutselig gjør eit forsvinningsnummer på eit påpasselig sent tidspunkt.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Poenget er vel å skåne mor slik at ikke absolutt alt hun gjør er en grotesk påminnelse om voldtekten.

Det er groteskt å tvinge folk til å gjennomføre fødsel når fødsel er resultat av voldtekt.

Igjen, jeg snakker om en som skriver at Krfere ikke ville adoptert et slikt barn. Les hva jeg skriver 

Skrevet
Just now, Tussi said:

La meg gjøre det klart, et barn unnfanget etter voldtekt har ikke andre egenskaper enn et barn unnfanget I kjærlighet. Det å insinuere at et slikt barn skal være mindre adopterer i seg selv, er forkastelig. Vi diskuterer fordommer her

Ikkje legg ord i munnen min, takk.

• Liker 2
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Altså eg skriv kreve av ein grunn.

Ein ynskje at alle barn som er fødd er elsket, men det er mange som er fødd som ikkje er elsket - og som me heller ikkje kan kreve at mor elsker. Fordi den kjedelige realiteten er at eit antall mødre har barn dei ikkje ynskje lengre.

Dette kan vera av ein hærskare orsaker, f.eks når far plutselig gjør eit forsvinningsnummer på eit påpasselig sent tidspunkt.

Hva med oss som var planlagt og blir utsatt for mishandling? Det ernogså mange som er velkommen selv om de ikke var planlagt. 

Dette er ikke enten eller

Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Igjen, jeg snakker om en som skriver at Krfere ikke ville adoptert et slikt barn. Les hva jeg skriver 

Så? Poenget mitt står uavhengig om barnet ville blitt adoptert eller ei.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Målet bør vel være en balanse mellom det å gi mest mulig fysisk og mentalt friske barn samtidig som hensynet til mental og fysisk helse hos foresatte ivaretas. Hvis foresatte bryter mentalt sammen så vil det gå ut over den andre, som igjen vil ha negative ringvirkninger.

Hvis noen husker den tragiske saken fra Tromsø for noen år siden der ei mor druknet sine egne barn i isvann og så tok sitt eget liv, så var dette så vidt jeg har skjønt ei dame av utenlandsk opprinnelse som fikk barn som følge av voldtekter som skjedde i et det forferdelige regimet hun kom fra. Poenget er at å tvinge folk med lov eller moralsk press til å føre fram et uønsket barn kan gi fatale konsekvenser for barnet. Eller i mildere form: dårlig foreldrehåndtverk, som går ut over barnet.

Jeg mener man må prioritere mentalt (og fysisk) sunne barn og at det forutsetter at også foresatte er mentalt friske. Voldtatte mennesker sine egne ønsker må prioriteres høyt, for barnets beste. Selvsagt inkludert ønsket om selvbestemt abort.

Når religiøse fanatikere er mer opptatt av å ri sine kjepphester uten å ta hensyn til den gravide så kan det i ytterste konsekvens gå sterkt ut over det framtidige barnet. Stikk i strid med det jeg skriver om å ta hensyn til barnets beste, som springer ut fra det å ha mentalt friske foreldre.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Ikkje legg ord i munnen min, takk.

Vet du hva, har du I det hele tatt forstått hva vi diskuterer her?det er ikke dine fordommer jeg sikter til. Få tilbake og les det første innlegget mitt som jeg svarte på ift dette, og hva jeg faktisk svarte på, så unngår du å misforstå

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Kva betyr "flere"? For kristne er jo den største religionen i landet. Blir jo som når nokon argumentere at kvite menn blir egentlig stoppet meir av politiet enn svarte menn, og derfor er det intet problem, uten å tenke over at "kvite" er ~60% av befolkningen og derfor nesten nødvendig må representere eit høgt antall prosent.

Det er nok også fort eit moment av organisert diskriminering sidan adopsjonar skal godkjennast av myndigheitene, og då er det ikkje heilt ukjent at kvite krisne hetroseksuelle par har lettare for å få godkjent ein adopsjon enn brune hindusistiske homofile par.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Så? Poenget mitt står uavhengig om barnet ville blitt adoptert eller ei.

Javel, men da svarer du meg på noe jeg ikke har uttalt meg om

Skrevet
Zepticon skrev (1 time siden):

Så kan vi jo gjette va hun selv ville svart om hun fikk spørmål om å adoptere dette barnet som kom som resultat av voldekt, der moren er for traumatisert av voldtekten, og blir daglig retraumatisert av å ha blitt tvunget til bære frem dette barnet som hver eneste våkne time minner henne på hvor det kommer fra. Og derfor ikke makter å være forelder.

(For ikke å snakke om livet til barnet som til slutt vil leve i vissheten om at det er et resultat av voldtekt)

Tror man noen av disse folkene stiller opp og tar ansvar, og ønsker å adoptere et slikt barn? Nei, selvsagt ikke.

Mange voldtatte kvinner orker ikke å gjennomgå en gynekologisk undersøkelse engang,  langt mindre å gjennomgå et svangerskap og en fødsel. Det virker til å være null forståelse  hvor traumatisk dette kan være. 

Det er ikke bare å gå gravid og adoptere hvis man ikke orker å være mor til dette barnet. En graviditet er en ekstremt påkjenning på kroppen. 

Det er vel heller ikke særlig enkelt å få adoptert bort eget barn i Norge? Hvor er støttesystemet som skal hjelpe? Det er allerede lite hjelp å få i Norge til foreldre som har store omsorgsoppgaver pga barns funksjonshemninger og diagnoser. Jeg ser ingen grunn til at storsamfunnet  plutselig skulle vise seg fra sin beste side etter en voldtekt som fører til graviditet. 

Så nei, jeg tror verken at kristne eller samfunnet ellers ville stilt så veldig opp for disse kvinnene. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (10 minutter siden):

Et samfunn som tillater dette er et forkastelig samfunn

Det samme kan en strengt tatt si om det samfunnet du ønsker deg der tvangs-svangerskap er normen, det er helt greit at grensa er satt der den er på 18 uker. Det er klart når valget står mellom livet til den gravide eller livet til fosteret så ryker fosteret hver gang uavhengig av hvor langt det er på vei. 

Tussi skrev (8 minutter siden):

Jeg tror uansett at mange som er imot abort her ville adoptert og hjulpet en kvinne og et barn i krise

Og akkurat det der er en positiv ting med USA  

De har over 390000 barn i fosterfamilier til enhver tid, 50000 adopsjoner i året, 18000 i året som vokser opp i dette  totalt ødelagte amerikanske systemet, hva er bra ved det? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
18 minutes ago, Duriello said:

Poenget er vel å skåne mor slik at ikke absolutt alt hun gjør er en grotesk påminnelse om voldtekten.

Det er groteskt å tvinge folk til å gjennomføre fødsel når fødsel er resultat av voldtekt.

I så fall er vel konklusjonen at dagens 18 ukers grense ikke bør gjelde for voldatte, men at de kan få ta abort når som helst i svangerskapet, også for eksempel uke 30 om de ønsker..

Skrevet
jallajall skrev (Akkurat nå):

I så fall er vel konklusjonen at dagens 18 ukers grense ikke bør gjelde for voldatte, men at de kan få ta abort når som helst i svangerskapet, også for eksempel uke 30 om de ønsker..

Hva er poenget med å drepe fosteret hvis man kan avslutte svangerskapet og la barnet leve?

Skrevet
jallajall skrev (4 minutter siden):

Uke 30 da snakker vi om en fødsel, ikke en abort. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, Tussi said:

Hva er poenget med å drepe fosteret hvis man kan avslutte svangerskapet og la barnet leve?

Hvis argumentet er at det er grotesk å tvinge en kvinne til å gjennomføre en fødsel som er resultat av en voldtekt, så er det jo fortsatt grotesk uavhengig hvor langt i stadiet fosteret er kommet.

Kan jo være at man plutselig finner ut av man ble sovevoldatt på en fest for 30 uker siden.

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Litt data om kristne fra en kristen kilde? Står det noe om hvor mange av de adopterte som blir sendt til seksuell reorienterings program? Pray the gay away?

Poenget er at det står ikke så bra til med de uønskede amerikanske barna, samme hva de fantastiske kristne gjør eller ikke gjør, og vi må faktisk holde litt øye med på hva de gjør, å tvinge religion på barn er dessverre ganske standard blant teister, og det blir ikke alltid gjort på fredelig vis.

Og du svarte egentlig ikke på spørsmålet. 

https://www.bbc.com/news/articles/c9d5x83gg45o

• Liker 2
Skrevet
jallajall skrev (Akkurat nå):

Hvis argumentet er at det er grotesk å tvinge en kvinne til å gjennomføre en fødsel som er resultat av en voldtekt, så er det jo fortsatt grotesk uavhengig hvor langt i stadiet fosteret er kommet.

Kan jo være at man plutselig finner ut av man ble sovevoldatt på en fest for 30 uker siden.

Så da er hele motivasjonen at det levedyktige fosteret skal dø? Ikke å avbryte svangerskapet? Jeg liker når aborttilhengere sier rett ut hva de egentlig vil

Skrevet
Just now, leticia said:

Uke 30 da snakker vi om en fødsel, ikke en abort. 

Det er mulig å ta abort helt frem til fødselsen, om det skulle være nødvendig.

Tvinger ikke en kvinne til å gjennomføre en fødsel dersom hun ikke ønsker det, spesielt ikke dersom barnet er et resultat av voldtekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...