Svein M Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Som du viser i posten over. Heat AC er standard, mens Cool AC er standard kun på Plus utgaven. 1
Habla Møberg Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden (endret) Svein M skrev (12 minutter siden): Som du viser i posten over. Heat AC er standard, mens Cool AC er standard kun på Plus utgaven. Ja, men det var det at de brukte begrepet "Heat AC" som fikk meg til å undres. Men mer graving i servicemanualen avslører at kompressoren er kun for kjøling, og til varme så er det et AC 70V PTC-element av ukjent kapasitet. Han kineseren som kjørte i x antall minusgrader (15 minus i kupeen når han startet) sa han fikk 20 plussgrader i kupeen etter en tids kjøring, det er jo et løft på minst 30 grader, så det PTC-elementet virker til å være rikelig kraftig. Det går jo utover batterikapasiteten, men det er ikke noe utfordring for oss. Den vil bli kjørt 14-20KM daglig på det meste, så selv med bare halv rekkevidde av oppgitt så kan man kjøre 2-3 dager mellom hver lading om vinteren, om jeg gjetter riktig. Det er såvidt jeg kan se ikke "klimaanlegg" i den forstand, dvs det blir enten å velge kjøling, og styrke på det, eller varme, og styrken på det. Man kan ikke kjøre varme med avfuktning, iallefall kan det ikke velges i betjeningen. Det er faktisk kupeluftfilter på den, samme løsning som på personbiler. Det er og resirkulering. Forvarming av batteriet er også elektrisk. Ingen kjølesystem på batteripakken, det er luftkjølt. Greit nok det. Det er faktisk helningssensor også. Og sånn lyd-generator for lave hastigher (hehe, da må den lage lyd nesten hele tiden). Og elektronikken kommuniserer via CanBus. Endret 15 timer siden av Habla Møberg 1
Svein M Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Om en skal ha vinterdekk så kan det være at en må velge 155/70-13 heller enn 165/65-13. Det er vel en mer tilgjengelig dimmensjon.
Habla Møberg Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Svein M skrev (8 minutter siden): Om en skal ha vinterdekk så kan det være at en må velge 155/70-13 heller enn 165/65-13. Det er vel en mer tilgjengelig dimmensjon. Jau, vi får se hva det blir til. Forhandler selger vinterhjul på alufelg, med pigg, til rundt 7.000,-. Uten at jeg har spurt om dimensjon, merke elns. 155 må da og være mer enn rikelig på denne lille saken.
Simen1 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Apropos sammenligningen med Renault Twitzy tidlig i tråden så bør man være klar over forskjellen i test-regime og godkjenninger. Twitzy er en "vanlig" bil og har et fullt normalt testregime med NCAP og hele pakka. Eli Zero er en mopedbil med sterkt redusert testregime og påtvunget lav vekt. Begge deler gir ekstremt stor forskjell i sikkerhetsnivå. Hvis du har tenkt til å sette dine håpefulle inn i en sånn så bør du tenke deg om to ganger. Er det svigermor så trenger du ikke tenke så mye på det..
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 1 hour ago, Simen1 said: Apropos sammenligningen med Renault Twitzy tidlig i tråden så bør man være klar over forskjellen i test-regime og godkjenninger. Twitzy er en "vanlig" bil og har et fullt normalt testregime med NCAP og hele pakka. Sikker? Jeg leser at den registreres som motorsykkel men kan kjøres med B-sertifikat. Edit: Og de har kun 4 siffer i registreringsnummeret. Endret 4 timer siden av sedsberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå