Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøp av bruktbil.

sesar

Anbefalte innlegg

Skrevet
sesar skrev (På 24.10.2025 den 14.57):

kjøpte bil på auksjonen.no og ganske nøyaktig en time etter jeg hentet den så får jeg ikke startet etter en pause.

men, dro starteren rundt? eller var det ikke reaksjon i motorrommet i hele tatt når du vrei om nøkkelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutes ago, Mr.M said:

men, dro starteren rundt? eller var det ikke reaksjon i motorrommet i hele tatt når du vrei om nøkkelen?

Starteren dro rundt. 

Skrevet

Det høres ut som du har blitt rundlurt.

Det høres også ut som at du ikke er i stand til å kjøpe bruktbil noenlunde trygt.

Eks. Når du spør om når regreim ble byttet og selgeren svarer hvor lenge han har eid bilen, bør man sannsynligvis la være å handle den bilen.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel mye søppel som selges/dumpes på auksjonen. Gjerne noe som har blitt forsøkt solgt i lengre tid uten hell. Eller ting som selges AS IS, uten reklamasjonsrett, som det ofte er på f.eks Stadssalg. 

Skrevet
sesar skrev (1 minutt siden):

Starteren dro rundt. 

javel, da kan det forsåvidt (fortsatt) være røket reg. reim.

Ville bare høre med deg, for hvis det var sten-dødt der fremme, kunne man mistenkt endel andre ting i stedet, inkl. startmotor.

btw, er det ikke et plastdeksel over regreima/kamaksel-drevet som enkelt kan fjernes for å sjekke status på reima, på denne motoren?

Skrevet
22 minutes ago, Mr.M said:

javel, da kan det forsåvidt (fortsatt) være røket reg. reim.

Ville bare høre med deg, for hvis det var sten-dødt der fremme, kunne man mistenkt endel andre ting i stedet, inkl. startmotor.

btw, er det ikke et plastdeksel over regreima/kamaksel-drevet som enkelt kan fjernes for å sjekke status på reima, på denne motoren?

Det vet jeg ikke. Jeg antar merkeverksted har såpass peiling på sine biler at de kan sjekke det.  Godt mulig de også var ute etter å melke mest mulig penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...