VifteKopp Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (10 minutter siden): 👇🏼 Det er en grunn til at det smugles inn bibler der kristendom er forbudt! Hint… de skal få høre budskapet… Jeg gjentar profeten: Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme. Jeg kan garantere deg at de aller fleste på North Sentinel Island ikke har hørt om Jesus og Kristendommens budskap. Det er nemlig forbudt å ta kontakt med øya, og de få som har prøvd har blitt arrestert eller drept. Ikke har de fått noen bibel og ikke har de språket til å lese eller forstå den. Men vi kan godt ta et annet eksempel siden du vrir deg unna spørsmålet: Kristendommen nådde ikke Sør-Amerika før på fjortenhundretallet. Hva skjedde med sjelene til de millionene av uvitende menneskene som bodde på kontinentet i de århundrene før kristendommen kom dit? Endret 3 timer siden av VifteKopp 2
PÃ¥inter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden VifteKopp skrev (3 minutter siden): Jeg kan garantere deg at de aller fleste på North Sentinel Island ikke har hørt om Jesus og Kristendommens budskap Men du kan ikke garantere at noen har hørt det?
Tussi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jobs skrev (50 minutter siden): Det står ikke direkte i Bibelen, men slik jeg forstår det lever vi flere liv her på jorden .De som blir frelst går til himmelen . Og de som går fortapt går kroppen og sjelen fortapt men ånden går tilbake til Gud. Er du ikke varm nok vil Han spytte deg ut igjen og det blir ned på jorden. For elles kan ikke Rom 11 gå i oppfyllelse. Det er ingen basis i bibelen for at vi lever flere liv her på jorden, vi lever ett liv, tanken om gjenfødelse er en hinduistiskbuddhistisk tanke som ikke hører hjemme i kristendom
VifteKopp Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (6 minutter siden): Men du kan ikke garantere at noen har hørt det? Jeg kan garantere deg at i løpet av de to tusen årene siden Jesus ble korsfestet, så har noen, et eller annet sted i verden, dødd uten å få vite om Jesus eller bibelens budskap. Hva skjer med den sjelen når han eller hun dør? Det er et veldig enkelt spørsmål. Endret 3 timer siden av VifteKopp 1
PÃ¥inter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden VifteKopp skrev (5 minutter siden): Jeg kan garantere deg at i løpet av de to tusen årene siden Jesus ble korsfestet, så har noen, et eller annet sted i verden, dødd uten å få vite om Jesus eller bibelens budskap. Det er vi helt einige i, og her er forsikringen til de som har dødd uten å ha hørt budskapet: Apostlenes gjerninger For jeg tror alt som er skrevet i loven og profetene, 15 og jeg har det samme håpet til Gud som disse har: at rettferdige og urettferdige en gang skal stå opp fra de døde
VifteKopp Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Det er vi helt einige i, og her er forsikringen til de som har dødd uten å ha hørt budskapet: Apostlenes gjerninger For jeg tror alt som er skrevet i loven og profetene, 15 og jeg har det samme håpet til Gud som disse har: at rettferdige og urettferdige en gang skal stå opp fra de døde Interessant. Så man trenger ikke tro på Jesus for å få evig liv?
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (7 minutter siden): Interessant. Så man trenger ikke tro på Jesus for å få evig liv? Usikker på hvordan du kom til den konklusjonen. Men la oss se hva han selv formidler. Hebreerne: Uten tro er det umulig å behage Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham. Så alle får tydeligvis det frie valget om å tro.
Jobs Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (25 minutter siden): Det er ingen basis i bibelen for at vi lever flere liv her på jorden, vi lever ett liv, tanken om gjenfødelse er en hinduistiskbuddhistisk tanke som ikke hører hjemme i kristendom Forklar hvordan da Rom 11 skal gå i oppfyllelse ? Og at den som holder ut til enden skal bli frelst ?
Capitan Fracassa Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (2 timer siden): Men slik jeg ser det handler det å gå fortapt å vite hvem.Jesus er, og avvise ham I så fall bør jo kristne brenne alle bibler og ikke fortelle sine barn eller noen andre om Jesus. For da er alle sikret å ikke gå fortapt. 😄 1
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jobs skrev (5 minutter siden): Forklar hvordan da Rom 11 skal gå i oppfyllelse ? Og at den som holder ut til enden skal bli frelst ? Hva mener du? Det er åpenbart at det idag er "hedningenes tid",. Og at tiø slutt vil også Israel bli frelst. Å holde ut til enden betyr å holde ut til vi enten dør, eller til Jesus kommer igjen
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå): I så fall bør jo kristne brenne alle bibler og ikke fortelle sine barn eller noen andre om Jesus. For da er alle sikret å ikke gå fortapt. 😄 https://www.gotquestions.org/Norsk/Aldri-hort-evangeliet.html Tja... Men så vet man ikke, og så er det også slik, mener jeg, ar Gud elsker oss, og at våre liv er bedre med Ham enn uten Han. Nå skal jeg logge av, simpelthen fordi jeg skal veldig tidlig opp, natta 🙃
Jobs Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (14 minutter siden): Hva mener du? Det er åpenbart at det idag er "hedningenes tid",. Og at tiø slutt vil også Israel bli frelst. Å holde ut til enden betyr å holde ut til vi enten dør, eller til Jesus kommer igjen Forklar dette. Rom 11. Jeg vil at dere skal kjenne til en hemmelighet, søsken, så dere ikke skal ha for høye tanker om dere selv: En del av Israel er blitt forherdet, inntil hedningene er kommet inn i fullt tall. 26 På denne måten skal hele Israel bli frelst, slik det står skrevet: Fra Sion skal redningsmannen komme, han skal ta bort gudløsheten fra Jakob. 27 Dette er min pakt med dem når jeg tar bort syndene deres. 28 På grunn av evangeliet er de blitt Guds fiender, for at dere skal få frelsen. Men på grunn av utvelgelsen er de elsket av Gud, for fedrenes skyld. 29 For Gud angrer ikke sine nådegaver og sitt kall. 30 Dere var en gang ulydige mot Gud, men nå har dere fått barmhjertighet fordi de andre var ulydige. 31 På samme måte har de nå vært ulydige, men den barmhjertighet dere har fått, skal føre til at også de nå får barmhjertighet. 32 Gud lukket alle inne i ulydigheten for å kunne forbarme seg over alle. 33 Å, dyp av rikdom og visdom og kunnskap hos Gud! Hvor uransakelige hans dommer er, hvor ufattelige hans veier! 34 Hvem kjente Herrens sinn, og hvem var hans rådgiver? 35 Hvem ga ham noe først så han skulle få noe igjen? 36 For fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære i all evighet! Amen.
cuberen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, VifteKopp said: Det er et veldig enkelt spørsmål. Det er nok ikke noen fullklar tale i bibelen om emne. Det nærmeste jeg ser en kommer er Paulus i Romerbrevet 2. "For når folkeslag som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. 15 De viser med dette at lovens krav står skrevet i hjertet deres. Om det vitner også samvittigheten deres, når tankene deres anklager eller forsvarer dem. 16 Dette skal bli klart den dagen Gud ved Jesus Kristus dømmer det skjulte i menneskene, slik jeg har forkynt i mitt evangelium." Slik jeg tolker inn spørsmålet er at de som ikke har hørt, kan fortsatt bli "forsvart" ved Dommen.
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har alltid lurt på hva som er så spesielt med døden. Sammenlignet med evigheten er ikke livet et sandkorn i ørkenen, og døden er bare avslutningen på denne uforståelig korte eksistensen. Men allikevel er det ved døden alt avgjøres, og det er da den uendelige kjærligheten og tilgivelsen for alt stopper. For evig. La oss si at jeg vokser opp i et kristenfiendlig hjem, men at jeg i starten av tyveårene tenker at jeg synes kristendommen kanskje er veien å gå. Om jeg blir påkjørt og drept på veien til gudstjenesten som ville frelst meg, er det kroken på døra. Ser for meg samtalen blant de evig fortapte. "Nei, jeg døde på vei til gudstjenesten som ville frelst meg for tre milliarder år siden, og som dere vet er døden sluttstreken for tilgivelsen til vår uendelig kjærlighetsfulle og barmhjertige Herre, såååå... jeg straffes til evig tid. Har i så måte så vidt begynt soningen min" =P
Gouldfan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Capitan Fracassa skrev (4 timer siden): Her blander du jo fantasi og fakta, men deg om det. Det tviler jeg sterkt på. Vitenskapen har mange, gode forklaringer på hvorfor folk innbiller seg ting, eller finner på feilaktige årsaker til opplevelser de har. Ja det kan være helt ville tilfeldigheter/sannsynlighet til hvorfor jeg klarer å se framtiden min.. Jeg håper det, hvis ikke så blir det mer krig i Europa og Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå