Gå til innhold

Akseptere/ta i mot Jesus som sin frelser?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
VifteKopp skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan tid fungerer i et sted uten tid. 

Går det raskt? Tregt? Normalt? Eller opplever man alle hastigheter på en gang?

Spør vitenskapen….:rofl:

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Man kan jo forsøke å tilbe alle guder i verden, men plutselig så kommer man i konflikt med de monoteistiske religionene

Jeg tror at å ha et åndelig/religiøst behov er eksistensielt, men samtidig er det ikke alle som har det(?). Man ønsker bla. forklaring på mysteriet mennesket, fødsel og død. Religionene harutviklet seg og endret seg gjennom tidene med sitt kulturelle særpreg. Mennesker har formet dem.

Jeg har ikke tenkt så mye over monoteisme er polyteisme. Jeg slo opp, Al:

Jødedommen, kristendommen og islam er de mest kjente monoteistiske religionene. Sikhismen regnes også som monoteistisk. Noen grener innen hinduismen, som Gaudiya Vaishnavisme, tilber også Krishna som den eneste guden.

Det er naturlig å føle tilhørighet til skikker og tro i sin egen kultur, men noen konverterer til andre religioner. Vi har mer å bli påvirket av enn tidligere gjennom reiser og innvandring. De som liker å meditere kan feks. finne ro i buddhismens ritualer. De som gifter seg på tvers av kulturer vil kanskje velge seg noe annet enn kristendommen.

Jeg dekker åndelige behov uavhengig av en tro, gjennom å lytte til vakker musikk, få naturopplevelser, skape noe.  https://no.wikipedia.org/wiki/Åndelighet 

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...