Gå til innhold

Egentlig Stoltenbergs 3. regjering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange i media og blant ordførere rundt om i landet som stusser på hva som har skjedd mht. dette med hva regjeringen har gått bort ifra helt plutselig i viktige saker.  Jeg tror det er mye som tyder på at en resolutt avgjørelse på tampen av budsjett-utkastet muligens kan ha med finansministerens store innflytelse i denne regjeringen å gjøre.  Uenig?  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 minutes ago, Skeptikus said:

Det er mange i media og blant ordførere rundt om i landet som stusser på hva som har skjedd mht. dette med hva regjeringen har gått bort ifra helt plutselig i viktige saker. 

Det kan være greit å legge ved noen lenker som bekrefter hva du her kommer med. 

• Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Det kan være greit å legge ved noen lenker som bekrefter hva du her kommer med. 

Dette handler kun om spekulasjoner utfra "observasjoner" og politisk synspunkt fra sidelinjen.  Kanskje flere i media kommer med en lignende "analyse" omsider?  Det er tillatt i et demokratisk samfunn.  Var forresten forundret over at ingen for lengst hadde tatt opp til diskuskusjon dette store som har skjed ved at regjeringen fra flere hold nå beskyldes for rett og slett bløff i valgkampen osv.  Dette har ikke jeg påstått, men andre har, ikke minst div. AP-ordførere.  Jeg "tror"  "bakom lurer Jensemann", han er nok en  "jeg vet best type".

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, Skeptikus said:

Dette handler kun om spekulasjoner utfra "observasjoner" og politisk synspunkt fra sidelinjen.  Kanskje flere i media kommer med en lignende "analyse" omsider?  

Men, har du noen lenker?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Men, har du noen lenker?

Sitat

Nei, ingen lenker... (kun spekulasjoner fra "sidelinjen").  Mulig jeg tar feil, og de som kanskje påstår det har sikkert "lenker" å vise til, eller hur?

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Skeptikus said:

Nei, ingen lenker.

Ok, så når du skriver "Det er mange i media og blant ordførere rundt om i landet" så er det noe du har trukket ut i fra ræva?  

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (22 minutter siden):

Ok, så når du skriver "Det er mange i media og blant ordførere rundt om i landet" så er det noe du har trukket ut i fra ræva?  

Neida, hadde du fulgt med i kanskje for deg såvidt "gammeldagse" media som Dagsrevyen i går, eller P2-programmet Helgemorgen i dag (hvor en anerkjent mediamann snakket om at finansministeren kanskje hadde hatt "litt høy sigarføring" ifbm. statsbudsjett-utformingen på slutten). eller Dagsnytt 18 forleden, så ville du kanskje fått med deg hva som har skjedd.  Hvis du følger så dårlig med i nyhetsbildet at du ikke har fått med deg at mange AP-ordførere rundt om i distrikts-Norge er både "flaue og sjokkerte" (får man inntrykk av) av to saker som regjeringen har gått bort ifra å gjennomføre, i forhold til hva de lovte foran valget, vel den info-en gidder jeg ikke å fortelle deg om.  De som følger med i nyhetsbildet vet hva jeg snakker om...

• Liker 3
Skrevet
15 minutes ago, Skeptikus said:

Neida, hadde du fulgt med i kanskje for deg såvidt "gammeldagse" media som Dagsrevyen i går, eller P2-programmet Helgemorgen i dag

Var det virkelig så vanskelig å finne lenker til dette? Det er vanlig folkeskikk på diskusjonsforumer å legge ved en lenke hvis man kommer med bastante påstander :hmm:

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Krig og fred skrev (10 minutter siden):

Var det virkelig så vanskelig å finne lenker til dette? Det er vanlig folkeskikk på diskusjonsforumer å legge ved en lenke hvis man kommer med bastante påstander :hmm:

Det var da en bastant påstand, har du en lenk?

• Liker 5
Skrevet
2 minutes ago, Barny Aråstad said:

Det var da en bastant påstand, har du en lenk?

Det er MIN mening, ikke norske ordførere sin. Eller, kanskje jeg er styrt av Stoltenberg sin innflytelse? 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (14 minutter siden):

Var det virkelig så vanskelig å finne lenker til dette? Det er vanlig folkeskikk på diskusjonsforumer å legge ved en lenke hvis man kommer med bastante påstander

Et spørsmål, har du f.eks. ikke fått med deg at en statsråd har vært fremme i TV-nyhetene og "lagt seg helt flat" og beklaget?  Er det på Tik-tik-tok-tok du henter din nyhetinfo kanskje, og det der ikke har vært referert til reaksjonene på statsbudsjettet osv.? (Opptatt at "viktigere ting" der sikkert...). Hvis du legger merke til alle spørsmålstegnene i det jeg skrev, så vitner vel ikke det akkurat  om "bastante" påstander vel?  Hadde jeg brukt utropstegn (f.eks. i headingen), så kunne du hatt rett i din påstand.  

Men én side av saken med ferje-problematikken som er en del av diskusjonen på Tinget nå (til din info), er at ikke alle bør få rett til gratis ferjer der lokalt, som bestemt i sin tid av AP/SP da de regjerte og "lovet" fortsatt av Ap i valgkampen, utenlandske turister burde vel betale for seg fremover?...  (obs., nok et spm.-tegn gitt).

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Skeptikus said:

Dette handler kun om spekulasjoner utfra "observasjoner" og politisk synspunkt fra sidelinjen.  Kanskje flere i media kommer med en lignende "analyse" omsider?  Det er tillatt i et demokratisk samfunn.  Var forresten forundret over at ingen for lengst hadde tatt opp til diskuskusjon dette store som har skjed ved at regjeringen fra flere hold nå beskyldes for rett og slett bløff i valgkampen osv.  Dette har ikke jeg påstått, men andre har, ikke minst div. AP-ordførere.  Jeg "tror"  "bakom lurer Jensemann", han er nok en  "jeg vet best type".

Tenker du har veldig rett i dette. Jens lettrus er ein sånn "jeg vet best type" og arrogant nok til å drite i konsekvensane av at han ikkje har stålkontroll på kva AP egentlig har lovd i valgkampen. Uannsett skal vel Jens lettrus ned att i europa så fort som mulig og for han betyr det lite at Støre & co går på ein styrings-smell. Alvoret av alle desse løgnene fra AP vil vise seg ved kommunevalget om knappe 2 år. Nett som Erna og Høgre vart straffa, vil Støre og AP bli straffa av velgarane. Ser heller ikkje ut for at maktsjuke Støre vil gjere eit forsøk på å rette opp i løgnene di er teke på. Unnskyldninger utan å rette opp i løgnene vil mest sannsynlig senke Støre-skuta eller i det minste sette den på grunna mange ganger framover. Burde trukke seg fra politikken når di er såpass uredelige. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (4 timer siden):

Det er MIN mening,

Du glemte visst å svare på spørsmålet hvorvidt du i det hele tatt har fått med deg at én av statrådene (som måtte ta støyten for hele partiet, fordi det var han som hadde presentert noe i en video, og som viste seg slett ikke å stemme "etter valget"), altså, for å gjenta spørsmålet, har du i det hele tatt fått med deg hva den sterke beklagelsen hans egentlig dreide seg om?...  Jeg har svart på ditt spørsmål om lenke. 

Forresten burde nok headingen i tråden med fordel vært ledsaget av et smilefjes tydeligvis, det var litt småsarkastisk ment nemlig.  Kan presisere at regjeringen forsatt selvfølgelig heter regjeringen Støre.

Endret av Skeptikus
  • Liker 1
Skrevet
Skeptikus skrev (På 19.10.2025 den 11.03):

Det er mange i media og blant ordførere rundt om i landet som stusser på hva som har skjedd mht. dette med hva regjeringen har gått bort ifra helt plutselig i viktige saker.  Jeg tror det er mye som tyder på at en resolutt avgjørelse på tampen av budsjett-utkastet muligens kan ha med finansministerens store innflytelse i denne regjeringen å gjøre.  Uenig?  

Uenig. Er nok heller det at det er et kvart århundre siden AP sist hadde en såpass svak regjering med begrenset støtte i Stortinget at det nå er vanskeligere å slippe unna med løgn og løftebrudd enn det har vært i de senere regjeringer. Den nå 66 år gamle Jens Stoltenberg(alderspensjonist neste år faktisk)er vel den eneste av de som var med i hans første regjering for et kvart århundre siden(regjeringen som innførte den forferdelige foretaksmodellen) som er med nå.

Skeptikus skrev (På 19.10.2025 den 11.16):

Han er jo økonom og har selvfølgelig mer greie på dette enn på Støre som virker fullstendig virkelighetsfjern når det er snakk om penger og økonomi og var jo kjent for å holde en ansvarlig økonomisk politikk så det ikke gikk over styr for vårt land. Det forsvarer likevel ikke at man lyver til velgerne. Man må spille med åpne kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...