knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (13 timer siden): Det kan være feil og problematisk, men det er ikke gitt at det automatisk er dette bare fordi økonomisk tilstand er forskjellige på to personer som søker kjærlighet. Dette ser man vel først når forholdet starter og utvikle seg til noe mer enn en gnist. Det er ikke gitt at noen dør om de hopper ut av et fly i luften uten fallskjerm heller. Denne "hvis det ikke er 100% sikkert er det ikke noe å bry seg om"-logikken kan du godt spare oss for. Det er svært mange ting som ikke har et "gitt" utfall, som man burde holde seg unna. Man ser først om man overlever hoppet etter at man har truffet bakken, og det er vanskelig å slå fast om det medfører nevneverdig skade å hoppe fra dette hypotetiske flyet. Poenget er at man går fra en setting hvor det i liten grad er snakk om en slik skjevhet (f.eks. om man dater folk med ca samme økonomiske muskler), til å aktivt lete etter den der det har vist seg at grunnet fattigdom er folk villige til å gifte seg ut av den. Fattigdom er et av premissene ved hele denne trenden. Det er ikke sånn at disse mennene som reiser dit gifter seg med dem som har, etter norsk målestokk, høy inntekt. 2
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 10 hours ago, leticia said: Her er vi helt enige. Og det ser jeg at det er endel uføretrygdede og pensjonister som gjør. Kjenner et par stykker som har gått for den varianten, å velge hennes hjemland for å bosette seg. (En er i Asia, og den andre i Østeuropa). Det er bare en av disse som er uføretrygdet da, den andre jobber i dette landet. Jepp. Forstår det godt når man ser holdningene som florerer, man ser bare sitt eget privilegie her på berget, og klarer ikke å sette seg inn i andres situasjon som ikke er like heldige som dem selv. Individer som har alt lagt til rette for dem, helse, velferd og sikkerhetsnett, men som allikevel feiler kolossalt, tar seg frekkheten av å dømme andre som bare ønsker et bedre liv fylt av kjærlighet og trygghet.
Hansien Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden knopflerbruce skrev (2 timer siden): Det er ikke gitt at noen dør om de hopper ut av et fly i luften uten fallskjerm heller. Denne "hvis det ikke er 100% sikkert er det ikke noe å bry seg om"-logikken kan du godt spare oss for. Det er svært mange ting som ikke har et "gitt" utfall, som man burde holde seg unna. Man ser først om man overlever hoppet etter at man har truffet bakken, og det er vanskelig å slå fast om det medfører nevneverdig skade å hoppe fra dette hypotetiske flyet. Poenget er at man går fra en setting hvor det i liten grad er snakk om en slik skjevhet (f.eks. om man dater folk med ca samme økonomiske muskler), til å aktivt lete etter den der det har vist seg at grunnet fattigdom er folk villige til å gifte seg ut av den. Fattigdom er et av premissene ved hele denne trenden. Det er ikke sånn at disse mennene som reiser dit gifter seg med dem som har, etter norsk målestokk, høy inntekt. Jeg liker at du konkluderer med at logikken min er dette, attpåtil på et innlegg der jeg faktisk skriver til en annen bruker at det kan være feil og problematisk.. Og når du i tillegg drar inn en analogi som sammenligner to forskjellige parter finne sammen med ulik status som å hoppe fra fly uten fallskjerm så er jeg usikker på hvem som skal spare seg for hva. 1
halnes1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg er ufør og har hatt ikke ufør kjæreste så en ufør kjæreste(R.I.P.) og nå en gift med en thai, om 1 mnd er det 10 år siden vi giftet oss. Men jeg bodde 6,5 år i Thailand, bor nå i Norge.
Martelè Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Hansien skrev (32 minutter siden): Jeg liker at du konkluderer med at logikken min er dette, attpåtil på et innlegg der jeg faktisk skriver til en annen bruker at det kan være feil og problematisk.. Og når du i tillegg drar inn en analogi som sammenligner to forskjellige parter finne sammen med ulik status som å hoppe fra fly uten fallskjerm så er jeg usikker på hvem som skal spare seg for hva. 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå