Spillredaksjonen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Kansellert Assassin's Creed skulle ta for seg slaveri og Ku Klux Klan i USA Ubisoft mente visstnok at prosjektet ble for politisk. Les hele saken på Gamer.no»
Indifference Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Gamere burde kunne tåle et slikt spill, men enklere er det kanskje å presentere slike temaer dersom man også får spilltematikk som viser at "hvite" kan være ålreite motstandsforkjempere i kampen mot "brune" invasjonsstyrker Assassins Creed kunne eksempelvis tatt for seg frihetskampen mot det ottomanske riket under invasjonen i Øst-Europa. Man trenger større mot på disse tematikkene 2
Chaos_Niddhogg Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Passe sikker på at dette har med bekymring for dårlige salg, ikke så mye imaget dems. De har jo lekt med tanken før, som og er skrevet i artikkelen. Om ledelsen var 100% sikre på at dette kunne selge 10+ millioner hadde de gitt grønt lys. Vi aner ennå ikke hvor mye Shadows har tjent inn (eller solgt) og at de er så hemmelighetsfulle angående det ennå er et tydlig tegn. Tror det er ganske mange som hadde digget å denge til KKK folk forresten 😁 Men det i seg selv er kanskje ikke et salgstrikks?
Chaos_Niddhogg Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Indifference skrev: Gamere burde kunne tåle et slikt spill, men enklere er det kanskje å presentere slike temaer dersom man også får spilltematikk som viser at "hvite" kan være ålreite motstandsforkjempere i kampen mot "brune" invasjonsstyrker Assassins Creed kunne eksempelvis tatt for seg frihetskampen mot det ottomanske riket under invasjonen i Øst-Europa. Man trenger større mot på disse tematikkene Et AssCreed spill satt i Ungarn når de gikk imot Ottomanerene kunne faktisk bli passe artig. 1
Feenyx Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Pyser. Om det noensinne var rett tidspunkt å fortelle den historien, så er det nå. 3 1
ABNOR Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Trist man ikke kan lage historisk realistiske spill lenger. Politiske ytterpunkt føre begge deler til "woke". Folk tåler å få servert historisk virkelighet, og historisk omskrivning fører til at mange unge faktisk tror at ting var helt annerledes. Det er ingen dokumentasjon at det noen gang var en svart samurai i Japan... hvorfor kunne vi ikke ha en japansk sumurai i historisk japansk kultur? Motsatt, så er tema om slaver og klu klux klan en del av amerikansk historie, hvor noen republikanere i dag forherliger fortiden. Da hadde en slik tittel som var realistisk vært nødvendig. Om vi skal ha spill hvor ingen blir støtt, så må vi nedlegge spillindustrien. 1
Aspiranten Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Feenyx skrev: Pyser. Om det noensinne var rett tidspunkt å fortelle den historien, så er det nå. Nå mens store deler av markedet er lei av fokuset på kjønn legning og rase? 😅 Jeg hadde digget dette prosjektet hvis det var designet i Django Unchained eller blacksploitation filmen Boss. Fantastiske verk begge to, fra to forskjellige tidsepoker. Humoren i BlacKkKlansman er også fantastisk. Men ubisoft har ikke slike regitalenter i stallen.
AtterEnBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Neimenn dette var jaggu et sjokk! At det ikke er "DEI" som ødelegger kunsten allikevel, men god gammaldags rasisme. Vil gamergaterne innse at "oops, jeg tok visst feil om hele denne kulturkrigen fordi det amerikanske samfunnet er faktisk rasistisk", eller vil den innrømmelsen bli et for stort nederlag for deres selvbilde? Lurer faktisk på om en film som Django Unchained kunne ha blitt laget idag. Og Wall-E for den slags skyld, ettersom den tar for seg miljøvern. 3
Martelè Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AtterEnBruker skrev (9 minutter siden): Neimenn dette var jaggu et sjokk! At det ikke er "DEI" som ødelegger kunsten allikevel, men god gammaldags rasisme. Vil gamergaterne innse at "oops, jeg tok visst feil om hele denne kulturkrigen fordi det amerikanske samfunnet er faktisk rasistisk", eller vil den innrømmelsen bli et for stort nederlag for deres selvbilde? Lurer faktisk på om en film som Django Unchained kunne ha blitt laget idag. Og Wall-E for den slags skyld, ettersom den tar for seg miljøvern. Du er veldig emosjonell på dette temaet 2 1
aalto55 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Martelè skrev (11 minutter siden): Du er veldig emosjonell på dette temaet Du er veldig emosjonell på dette temaet. 6
Sjørøver Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AtterEnBruker skrev (31 minutter siden): Neimenn dette var jaggu et sjokk! At det ikke er "DEI" som ødelegger kunsten allikevel, men god gammaldags rasisme. Vil gamergaterne innse at "oops, jeg tok visst feil om hele denne kulturkrigen fordi det amerikanske samfunnet er faktisk rasistisk", eller vil den innrømmelsen bli et for stort nederlag for deres selvbilde? Lurer faktisk på om en film som Django Unchained kunne ha blitt laget idag. Og Wall-E for den slags skyld, ettersom den tar for seg miljøvern. Du tror ikke på det du skriver? Det er bare ragebait, sant? Hørtes forøvrig ut som et kult spill. Litt django unchained aktig. Hvilke kjente personer kunne vi møtt? 2
Boss-Znakemaster Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Bryr meg lite om hvordan Ubisoft, Microsoft etc skriver historier. Hele søppelet er connected til Geena Davis Institute så alt av inklusivitet kommer ikke naturlig, men er en sjekkliste som må krysses av. Kommer da fram som meget unaturlig. Er drittlei av alle spillene som er så stereotypiske "black man good, white man bad". FBI sine statistikker sier noe helt annet. Kanskje dytt noe realisme inn i writinga og ikke bare california fantasiverden. 2
Peter Johansen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) ABNOR skrev (5 timer siden): Trist man ikke kan lage historisk realistiske spill lenger. Politiske ytterpunkt føre begge deler til "woke". Folk tåler å få servert historisk virkelighet, og historisk omskrivning fører til at mange unge faktisk tror at ting var helt annerledes. Det er ingen dokumentasjon at det noen gang var en svart samurai i Japan... hvorfor kunne vi ikke ha en japansk sumurai i historisk japansk kultur? Motsatt, så er tema om slaver og klu klux klan en del av amerikansk historie, hvor noen republikanere i dag forherliger fortiden. Da hadde en slik tittel som var realistisk vært nødvendig. Om vi skal ha spill hvor ingen blir støtt, så må vi nedlegge spillindustrien. Spillindustrien har seg selv å takke, ved å ha kjørt på med mye "woke" nonsens de siste 5-6 årene. Høres ellers ut som en spennende setting, men ville ha krevd bedre manusforfattere enn hva Ubisoft har nå. Uansett setting, det forandrer det ikke Ubisoft manglende evne til å skape engasjerende historier og interessante karakterer. For øvrig, det var demokratene som var KKK-partiet, ikke republikanerne. Republikanerne kjempet for frigjøring av slavene. Denne feilaktig forståelsen av am. historie er imidlertid veldig utbredt, og er nok tilknyttet hvilken politisk ideologi som dominerer i akademia. Endret 4 timer siden av Peter Johansen 1
Chaos_Niddhogg Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Dette kan og lett ha noe med Tencent avtalen og dens innflytelse på Ubusoft og AssCreed serien å gjøre. Noe som ikke nevnes. Men på slutten av dagen har det nok med økonomien å gjøre. De vil hat det "safe", eller ikke ta for store sjanser, forei de ikke vil dele opp sine kunder. Er business not charity som alltid. Ubi har tapt alt for mye penger og goodwill de siste årene, og er derfor de lot Tencent inn på dem såpass mye. Som i seg selv er "skummelt" mtp hvor pengestyrte ledere de har, men hey. Vi for se. Kan hende dette bare er noen rykter uansett. 1
Drunkenvalley Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er nokre "capital G" Gamer™️ her inne ser eg som lirer av seg typisk KotakuInAction søppel som vanlig ser eg. 😂 Pysete Ubisoft som vanlig. 2
herzeleid Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AtterEnBruker skrev (2 timer siden): Neimenn dette var jaggu et sjokk! At det ikke er "DEI" som ødelegger kunsten allikevel, men god gammaldags rasisme. Vil gamergaterne innse at "oops, jeg tok visst feil om hele denne kulturkrigen fordi det amerikanske samfunnet er faktisk rasistisk", eller vil den innrømmelsen bli et for stort nederlag for deres selvbilde? Både såkalt "woke" og "antiwoke" kan være ødeleggende. Det blir så rart når en tilsynelatende gifter seg med det ene ytterpunktet. Jeg tror vi heller bør ha en prinsipiell tilnærming til (og motstand mot) ødeleggende aktivisme av denne typen. Vi har lenge hatt problemer med høylytte aktivister på begge sider av spekteret, der det har gått i bølgedaler hvem som har mest moment. En gang i tiden var denslags noe vi nesten utelukkende forbant med (religiøse)konservative. Så har vi sett en sterk fremvekst av det en del har kalt "SJW" eller "woke" som unektelig også har vært problematisk. I senere tid har vi sett fremveksten av "antiwoke", og jeg er redd vi vil se at de (religiøse)konservative igjen får vind i seilene på dette feltet. En kan med andre ord betrakte begge ytterpunktene som problematiske selv om det kanskje er utfordrende å ta innover seg når en selv befinner seg på et av dem. 1
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden herzeleid skrev (18 minutter siden): Både såkalt "woke" og "antiwoke" kan være ødeleggende. Det blir så rart når en tilsynelatende gifter seg med det ene ytterpunktet. Jeg tror vi heller bør ha en prinsipiell tilnærming til (og motstand mot) ødeleggende aktivisme av denne typen. Vi har lenge hatt problemer med høylytte aktivister på begge sider av spekteret, der det har gått i bølgedaler hvem som har mest moment. En gang i tiden var denslags noe vi nesten utelukkende forbant med (religiøse)konservative. Så har vi sett en sterk fremvekst av det en del har kalt "SJW" eller "woke" som unektelig også har vært problematisk. I senere tid har vi sett fremveksten av "antiwoke", og jeg er redd vi vil se at de (religiøse)konservative igjen får vind i seilene på dette feltet. En kan med andre ord betrakte begge ytterpunktene som problematiske selv om det kanskje er utfordrende å ta innover seg når en selv befinner seg på et av dem. Beklager, men alt dette er en falsk ekvivalens. Anerkjennelse av andre mennesker er ikke et "ytterpunkt". Motstand mot diskriminering og diskreditering av menneskegrupper er heller ikke et "ytterpunkt". Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du på liv og død alltid må konstruere disse falske ekvivalensene. Hvis en morder i mørket prøver å knivstikke deg til døde, og du slår morderen i fjeset for å komme deg unna, så gjør det deg ikke til et "ytterpunkt" på samme nivå som morderen. 2
herzeleid Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AtterEnBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, men alt dette er en falsk ekvivalens. Anerkjennelse av andre mennesker er ikke et "ytterpunkt". Motstand mot diskriminering og diskreditering av menneskegrupper er heller ikke et "ytterpunkt". Jeg tror du misforstår om du tror det primært er motstand mot diskriminering eller "anerkjennelse av andre mennesker" mange har reagert negativt på. Det fremstår omtrent like sannferdig som å påstå at såkalt "antiwoke" kun forsvarer ytringsfrihet, at den (religiøse)konservative aksjonismen mot dataspill på 90- og 2000-tallet kun innebar å bry seg om barn, eller andre lettvintheter. 1
Iki Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Med tanker på alle som går bananas kun fordi Horizon og ghost of yotei ikke har supermodeller i hovedrollen så tipper jeg det er best å ikke lage et spill som direkte går imot deres verdensbilde. Det kunne sannsynligvis vært direkte farlig for utviklerne slik "gamere" har blitt nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå