superjan87 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Heisann folkens. Skal prøve å ikke gjøre dette innlegget så altfor langt! Har seg sånn at jeg pr idag leier ett hus av min far på 64 år som jeg hjelper mye grunnet sykdom, nede er det en kjellerleilighet hvor min far bor. Vi vurderer nå at jeg og min kjæreste skal kjøpe dette huset mot at han får borett resten av sitt liv eller til han eventuelt må på pleiehjem en dag i fremtiden, han har igjen ca 850.000 på dette lånet og jeg har også en bror, så har noen spørsmål rundt dette. Beste måten å gjøre dette på mtp min bror å arv og beste måten å gjøre dette på økonomisk for alle? Takker så meget for svar på forhånd!
obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Få en takstmann,event. megler, oppnevnt av din bror til å gjøre en verdivurdering og gjør opp arven med dette som referanse. Arv kan fort bli et helvete..så jo mer ryddig dette gjøres jo bedre. 1 1
Nimrad Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Tja, det letteste er bare at du kjøper det til markedspris. Få en megler til å gi en markedspris, snakk med din bror og så kjøper du ut far din. Da blir det ikke noe arv involvert (enda). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå