sedsberg Skrevet lørdag kl 23:38 Skrevet lørdag kl 23:38 (endret) 1 hour ago, frohmage said: Noen bilister bremser ned om de ser noen skal over fotgjengerfeltet, selv om de sykler. Da blir det ikke verken bråbremsing eller kjeft. Og noen gjør det ikke. Og noen syklister kan fort komme opp i 40+ km/t. Da er det ikke mye tid å reagere på når de suser rett ut i fotgjengeroverganger. Endret lørdag kl 23:40 av sedsberg
Sovna Skrevet i går, 02:36 Skrevet i går, 02:36 (endret) Maskinfører skrev (4 timer siden): Bare observert ved selvsyn Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg. Det er ikke de som har potensiale til å kjøre fortest hvis du ønsker å hevde det. Motoren kutter på 25 km/t. Og det er heller ikke blant disse vi finner de mest hasardiøse syklistene. Det er hos gutta med pulsklokker og bein som tømmerstokker og som ønsker og utvide disse tømmerstokkene på trening mot Birkebeinern. Og endel slike med kun fokus på seg selv. Den gruppen trafikanter er av verste sort og overgår hastigheter til en el-sykkel med god margin.. Min kone ble skumpet i skulderen av en sånn idiot, hun var på vei til jobb på egen sykkel. Hun holdt på å miste styringen av sammenstøtet. Ingen unnskyldning fra den kanten selvsagt, der var det fortsatt fokus på pulsklokka. Og er det forøvrig så livsfarlig om Olga på 67 vil slippe litt lettere unna de verste motbakkene med sin el-sykkel? Til syvende og sist. Det finnes tullinger av alle slag i trafikken være seg myke eller harde trafikanter. Endret i går, 02:57 av Sovna
fredrik2 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 3 hours ago, Sovna said: Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg. Det er ikke de som har potensiale til å kjøre fortest hvis du ønsker å hevde det. Motoren kutter på 25 km/t. Og det er heller ikke blant disse vi finner de mest hasardiøse syklistene. Det er hos gutta med pulsklokker og bein som tømmerstokker og som ønsker og utvide disse tømmerstokkene på trening mot Birkebeinern. Og endel slike med kun fokus på seg selv. Den gruppen trafikanter er av verste sort og overgår hastigheter til en el-sykkel med god margin.. Min kone ble skumpet i skulderen av en sånn idiot, hun var på vei til jobb på egen sykkel. Hun holdt på å miste styringen av sammenstøtet. Ingen unnskyldning fra den kanten selvsagt, der var det fortsatt fokus på pulsklokka. Og er det forøvrig så livsfarlig om Olga på 67 vil slippe litt lettere unna de verste motbakkene med sin el-sykkel? Til syvende og sist. Det finnes tullinger av alle slag i trafikken være seg myke eller harde trafikanter. Så du tror ikke på vad maskinfører sier sig ha sett och kommer istället med det du sier du har sett ... som jag nog skulle si mest er baserad på fordommar. Tycker de flesta uppför sig greit vid fotgjenger overganger, både syklister och bilister. Att el-syklar i en del tillfällen er de värsta bland syklisterna er jag enig med som kanske ikke er så rart då många av dem ikke har fördas så mye i trafiken på sykkel.
Sovna Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden fredrik2 skrev (1 time siden): Så du tror ikke på vad maskinfører sier sig ha sett och kommer istället med det du sier du har sett ... som jag nog skulle si mest er baserad på fordommar. Tycker de flesta uppför sig greit vid fotgjenger overganger, både syklister och bilister. Att el-syklar i en del tillfällen er de värsta bland syklisterna er jag enig med som kanske ikke er så rart då många av dem ikke har fördas så mye i trafiken på sykkel. Jeg har sett hva jeg har sett, så får han se hva han har sett om han vil. Fordommer? Man danner seg et inntrykk når man har sett endel opp igjennom. Kall det gjerne statistikk. En personlig en. Selv kommer du med rene spekulasjoner vil jeg påstå. At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk.
fredrik2 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1 minute ago, Sovna said: Jeg har sett hva jeg har sett, så får han se hva han har sett om han vil. Fordommer? Man danner seg et inntrykk når man har sett endel opp igjennom. Kall det gjerne statistikk. En personlig en. Selv kommer du med rene spekulasjoner vil jeg påstå. At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk. Jag og maskinførare kommer med varken mer eller mindre spekulationer än vad du gör. Vi har våra egna erfarenheter.
Sovna Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden fredrik2 skrev (4 minutter siden): Jag og maskinførare kommer med varken mer eller mindre spekulationer än vad du gör. Vi har våra egna erfarenheter. Nei jeg får vel bare slutte med å tro på det jeg ser da. Det er sikkert eventyrbrillene mine som har skylda. I virkeligheten kan det bare ha vært korv i potatismos.. 1
Sovna Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) fredrik2 skrev (33 minutter siden): At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk. Dette er vel nr.1 på lista av spekulasjoner som vi har snakket om. Ville vært fristet til å be om link.. Forøvrig har jeg ikke hørt ett eneste konkret tilfelle fra egen bevitnelse på gæærne el-syklister. Hverken fra deg eller maskinfører. Kanskje den verste for enkelte el-syklister er hukommelse, dumskap eller fjernhet om du vil. De står eksempelvis og venter på rødt lys. De har giret seg ned til lavere gir mot lyset. Det de har glemt er å slå motoren ned på kraften. Når de da skal starte å sykle igjen så steiler hele dritten og syklisten får seg evt en skikkelig smell i rygg og bakhode. Kona har fått inn pasienter med hjerneblødning og med denne bakgrunns historikken. De har riktignok ikke forvoldt skade på andre enn seg selv hvis nå det skal ses som et gledelig budskap. Har også lest en artikkel for flere år siden på dette. Ikke link nei. Endret 19 timer siden av Sovna
Maskinfører Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Sovna skrev (8 timer siden): Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg. Det er ikke de som har potensiale til å kjøre fortest hvis du ønsker å hevde det. Motoren kutter på 25 km/t. Og det er heller ikke blant disse vi finner de mest hasardiøse syklistene. Det er hos gutta med pulsklokker og bein som tømmerstokker og som ønsker og utvide disse tømmerstokkene på trening mot Birkebeinern. Og endel slike med kun fokus på seg selv. Den gruppen trafikanter er av verste sort og overgår hastigheter til en el-sykkel med god margin.. Min kone ble skumpet i skulderen av en sånn idiot, hun var på vei til jobb på egen sykkel. Hun holdt på å miste styringen av sammenstøtet. Ingen unnskyldning fra den kanten selvsagt, der var det fortsatt fokus på pulsklokka. Og er det forøvrig så livsfarlig om Olga på 67 vil slippe litt lettere unna de verste motbakkene med sin el-sykkel? Til syvende og sist. Det finnes tullinger av alle slag i trafikken være seg myke eller harde trafikanter. Kjøre mye bil i jobben i går var jeg nesten i en kollisjon med en 70 åring på Elsykkel
Drunkenvalley Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Skal me byrje med eksempler på når andre biler nesten skaper ulykker og? Føler det er like produktivt haha. Spesielt rundt syklister, då miste folk hodet heilt. 2
Baranladion Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Drunkenvalley skrev (14 timer siden): Beste praksisen er å hugse at den farligste må vera mest varsom. I praksis betyr det at biler bør vera meir varsomme rundt syklister, og syklister meir varsomme rundt fot-trafikk, uavhengig av kven som teknisk sett har vikeplikt. Det er beste praksis, men en livsfarlig tankegang å ha. Er du motorsyklist må du tenke motsatt, at her må jeg gjøre det jeg kan for å unngå bilister som gjør feil vurderinger. Det er liksom ikke så viktig at man har rett, dersom man blir drept. Med andre ord, jo mykere trafikant jeg er, jo mindre stoler jeg på de hardere trafikantene rundt meg.
Atib Azzad Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 4 hours ago, Sovna said: Nei jeg får vel bare slutte med å tro på det jeg ser da. Det er sikkert eventyrbrillene mine som har skylda. I virkeligheten kan det bare ha vært korv i potatismos.. Poenget er at du ser ut til å avskrive maskinførers observasjoner på grunnlag at det er subjektive opplevelser: Quote Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg. ..For deretter å følge opp med dine egne subjektive opplevelser, som om dine anekdoter på en eller annen måte skulle veie tyngre enn noen andres. Ingen ber deg slutte tro på hva du ser, men det er ikke åpenbart hvorfor dine erfaringer fordrer mer gravitas enn noen andres. 2
fredrik2 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 4 hours ago, Sovna said: Dette er vel nr.1 på lista av spekulasjoner som vi har snakket om. Ville vært fristet til å be om link.. Du kommer med en massa påstander baserad på dina erfarenheter utan att komma med noe link... Når sen andra kommer med påstander baserad på sina erfarenheter så trengs det tydligen linker, forskning etc. Ser att jag var otydligt över. Många el-syklister har ikke speciellt mye erfaring av sykling i trafikk och framför allt ikke i 25 km/h. Erfarhet som bilist och gående har de nog. 4 hours ago, Sovna said: Forøvrig har jeg ikke hørt ett eneste konkret tilfelle fra egen bevitnelse på gæærne el-syklister. Hverken fra deg eller maskinfører. Ok, jag har hållit på att blivit nedsyklad av en person på el-sykkel. Jag har ofta blivit passerad alltfør nära av folk på el-sykkel. 4 hours ago, Sovna said: Kanskje den verste for enkelte el-syklister er hukommelse, dumskap eller fjernhet om du vil. De står eksempelvis og venter på rødt lys. De har giret seg ned til lavere gir mot lyset. Det de har glemt er å slå motoren ned på kraften. Når de da skal starte å sykle igjen så steiler hele dritten og syklisten får seg evt en skikkelig smell i rygg og bakhode. Kona har fått inn pasienter med hjerneblødning og med denne bakgrunns historikken. De har riktignok ikke forvoldt skade på andre enn seg selv hvis nå det skal ses som et gledelig budskap. Har også lest en artikkel for flere år siden på dette. Ikke link nei. Trodde el-syklister var flinka och erfarna i trafikken enligt dig ... 4 hours ago, Sovna said:
mandodiao Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Sovna skrev (4 timer siden): Kanskje den verste for enkelte el-syklister er hukommelse, dumskap eller fjernhet om du vil. De står eksempelvis og venter på rødt lys. De har giret seg ned til lavere gir mot lyset. Det de har glemt er å slå motoren ned på kraften. Når de da skal starte å sykle igjen så steiler hele dritten og syklisten får seg evt en skikkelig smell i rygg og bakhode. Jeg har syklet med El-sykkel i mange år, og har aldri opplevd det du beskriver her. Aldri sett noen gjøre lignende heller. Hvilke El-sykler er så kraftig? 1
Sovna Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (1 time siden): Poenget er at du ser ut til å avskrive maskinførers observasjoner på grunnlag at det er subjektive opplevelser: Har ikke hørt noen konkret opplevelse fra han i det hele tatt jeg. Før nå faktisk. En 70 åring visstnok. På ett eller annet vis. fredrik2 skrev (1 time siden): Ok, jag har hållit på att blivit nedsyklad av en person på el-sykkel. Jag har ofta blivit passerad alltfør nära av folk på el-sykkel. Ikke bra. Opplevde du det verre siden det nettopp var en el-syklist? fredrik2 skrev (1 time siden): Trodde el-syklister var flinka och erfarna i trafikken enligt dig ... Sovna skrev (5 timer siden): Har ikke noe mer statistikk på dette enn deg. Men jeg kan komme med en forsiktig spekulasjon. Jeg ville tenkt det slik at eldre mennesker uten særlig erfaring på sykling i trafikk ikke ville være den typiske som gir full gass og gir faen i alt og alle rundt seg. M.a.o tar noe forbehold og forsiktighetsregler. Demens er kanskje ikke fordelaktig. Fra det motsatte hold derimot har jeg sett mye dritt. Min nabo ble på sykkeltur meiet ned av en annen syklist i blodtrimmet sykkeldrakt og med den forholdsvis nye sykkelkategorien grusracer. Idiot kjøringen er synonymt med sykkel begrepet. Racer. Da har man marka/grusveier som sitt fartsdomene. Jeg sykler mye i marka, de sykler klart fortest. Én av en slik passerte sammen med sin klubbkamerat meg på min sykkel i kraftig nedoverbakke og mot en blind sving. To turgåere i mot, et stup over styret og vedkommende lå med ansiktet halvveis ned i en bekk. Armene var døde, beina var døde, kun to øyne som blunket. Nakkebrudd. mandodiao skrev (1 time siden): Jeg har syklet med El-sykkel i mange år, og har aldri opplevd det du beskriver her. Aldri sett noen gjøre lignende heller. Hvilke El-sykler er så kraftig? Vet ikke hvor mye nm du har på din. Men prøv gjerne selv i bratt oppoverbakke og start ett tråkk i første gir og med full motorkraft. Det er lett å tenke seg at noen kløner det til da. Jeg er faktisk kløne, så med meg skjedde det en gang i en grådig motbakke med grus. El-sykkel med 70 nm den gang. Trodde jeg var smart, eller rett og slett måtte for å komme opp bakken. Endte med prolaps. Artikkelen jeg så engang var fra et forsikringsselskap. Endret 13 timer siden av Sovna
obygda Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Maskinfører skrev (På 20.9.2025 den 10.55): De med elsykkel er verst De med Tesla oppfører seg verst i trafikken... 3
kremt Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Det er jo faktisk bevist, de gjør mest trafikkforseelser. Egoismen er stor i dagens samfunn. Det handler om meg, meg og atter meg.
Sovna Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden obygda skrev (3 minutter siden): De med Tesla oppfører seg verst i trafikken... kremt skrev (1 minutt siden): Det er jo faktisk bevist, de gjør mest trafikkforseelser. Egoismen er stor i dagens samfunn. Det handler om meg, meg og atter meg. Enig, men det finnes en egen Tesla tråd. Dere kan slakte de nord og ned der. Hvis dere tør da. Har hørt de er ganske psyko😱 1
obygda Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Sovna skrev (4 minutter siden): Enig, men det finnes en egen Tesla tråd. Dere kan slakte de nord og ned der. Hvis dere tør da. Har hørt de er ganske psyko😱 Jeg vet at du finner alle mulige typer syklister i trafikken..men det er vel en del Tesla hoder som kan kjennetegnes med f.eks bekledning,sykkell osv? Jeg har en arbeidskollega som nektet å sykle på egen asfaltert sykkelsti 3-4 meter bred - dette fordi de andre som syklet der syklet for sakte...så vedkommende bruker veien..en vei som er så smal at man ikke kan passere syklister med bil...og konsekvensen av dette er kilometer med bilkø hver bidige dag...Vedkommende er opptatt av å ha dyrt sykkelutstyr...og bekledning som passer til...Og vedkommende eier Tesla.... Endret 13 timer siden av obygda 2
Sovna Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden obygda skrev (4 minutter siden): Jeg vet at du finner alle mulige typer syklister i trafikken..men det er vel en del Tesla hoder som kan kjennetegnes med f.eks bekledning,sykkell osv? Jeg har en arbeidskollega som nektet å sykle på egen asfaltert sykkelsti 3-4 meter bred - dette fordi de andre som syklet der syklet for sakte...så vedkommende bruker veien..en vei som er så smal at man ikke kan passere syklister med bil...og konsekvensen av dette er kilometer med bilkø hver bidige dag...Vedkommende er opptatt av å ha dyrt sykkelutstyr...og bekledning som passer til...Og vedkommende eier Tesla.... Skjønte ikke helt. Han var redd for å kjøre forbi andre syklister, det du mente?
Maskinfører Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden obygda skrev (15 minutter siden): De med Tesla oppfører seg verst i trafikken... De også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå