Gå til innhold

Frekke eller kunnskapsløse syklister?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, frohmage said:

Noen bilister bremser ned om de ser noen skal over fotgjengerfeltet, selv om de sykler. Da blir det ikke verken bråbremsing eller kjeft.

Og noen gjør det ikke.

Og noen syklister kan fort komme opp i 40+ km/t. Da er det ikke mye tid å reagere på når de suser rett ut i fotgjengeroverganger.

Endret av sedsberg
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (4 timer siden):

Bare observert ved selvsyn 

Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg.

Det er ikke de som har potensiale til å kjøre fortest hvis du ønsker å hevde det. Motoren kutter på 25 km/t.

Og det er heller ikke blant disse vi finner de mest hasardiøse syklistene. Det er hos gutta med pulsklokker og bein som tømmerstokker og som ønsker og utvide disse tømmerstokkene på trening mot Birkebeinern. Og endel slike med kun fokus på seg selv. Den gruppen trafikanter er av verste sort og overgår hastigheter til en el-sykkel med god margin.. 

Min kone ble skumpet i skulderen av en sånn idiot, hun var på vei til jobb på egen sykkel. Hun holdt på å miste styringen av sammenstøtet. Ingen unnskyldning fra den kanten selvsagt, der var det fortsatt fokus på pulsklokka.

Og er det forøvrig så livsfarlig om Olga på 67 vil slippe litt lettere unna de verste motbakkene med sin el-sykkel?

Til syvende og sist. Det finnes tullinger av alle slag i trafikken være seg myke eller harde trafikanter. 

Endret av Sovna
Skrevet
3 hours ago, Sovna said:

Aner virkelig ikke hva du har sett. Du har vel enkelt nok sett en el-sykkel og kommer med egne konklusjoner tenker jeg.

Det er ikke de som har potensiale til å kjøre fortest hvis du ønsker å hevde det. Motoren kutter på 25 km/t.

Og det er heller ikke blant disse vi finner de mest hasardiøse syklistene. Det er hos gutta med pulsklokker og bein som tømmerstokker og som ønsker og utvide disse tømmerstokkene på trening mot Birkebeinern. Og endel slike med kun fokus på seg selv. Den gruppen trafikanter er av verste sort og overgår hastigheter til en el-sykkel med god margin.. 

Min kone ble skumpet i skulderen av en sånn idiot, hun var på vei til jobb på egen sykkel. Hun holdt på å miste styringen av sammenstøtet. Ingen unnskyldning fra den kanten selvsagt, der var det fortsatt fokus på pulsklokka.

Og er det forøvrig så livsfarlig om Olga på 67 vil slippe litt lettere unna de verste motbakkene med sin el-sykkel?

Til syvende og sist. Det finnes tullinger av alle slag i trafikken være seg myke eller harde trafikanter. 

Så du tror ikke på vad maskinfører sier sig ha sett och kommer istället med det du sier du har sett ... som jag nog skulle si mest er baserad på fordommar. 

Tycker de flesta uppför sig greit vid fotgjenger overganger, både syklister och bilister. 

Att el-syklar i en del tillfällen er de värsta bland syklisterna er jag enig med som kanske ikke er så rart då många av dem ikke har fördas så mye i trafiken på sykkel. 

Skrevet
fredrik2 skrev (1 time siden):

Så du tror ikke på vad maskinfører sier sig ha sett och kommer istället med det du sier du har sett ... som jag nog skulle si mest er baserad på fordommar. 

Tycker de flesta uppför sig greit vid fotgjenger overganger, både syklister och bilister. 

Att el-syklar i en del tillfällen er de värsta bland syklisterna er jag enig med som kanske ikke er så rart då många av dem ikke har fördas så mye i trafiken på sykkel. 

Jeg har sett hva jeg har sett, så får han se hva han har sett om han vil.

Fordommer? Man danner seg et inntrykk når man har sett endel opp igjennom. Kall det gjerne statistikk. En personlig en.

Selv kommer du med rene spekulasjoner vil jeg påstå. At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk.

Skrevet
1 minute ago, Sovna said:

Jeg har sett hva jeg har sett, så får han se hva han har sett om han vil.

Fordommer? Man danner seg et inntrykk når man har sett endel opp igjennom. Kall det gjerne statistikk. En personlig en.

Selv kommer du med rene spekulasjoner vil jeg påstå. At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk.

Jag og maskinførare kommer med varken mer eller mindre spekulationer än vad du gör. 

Vi har våra egna erfarenheter. 

Skrevet
fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Jag og maskinførare kommer med varken mer eller mindre spekulationer än vad du gör. 

Vi har våra egna erfarenheter. 

Nei jeg får vel bare slutte med å tro på det jeg ser da. Det er sikkert eventyrbrillene mine som har skylda. I virkeligheten kan det bare ha vært korv i potatismos..

Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (33 minutter siden):

At mange el-syklister ikke har erfaring med trafikk.

Dette er vel nr.1 på lista av spekulasjoner som vi har snakket om.

Ville vært fristet til å be om link..

Forøvrig har jeg ikke hørt ett eneste konkret tilfelle fra egen bevitnelse på gæærne el-syklister. Hverken fra deg eller maskinfører.

Kanskje den verste for enkelte el-syklister er hukommelse, dumskap eller fjernhet om du vil. De står eksempelvis og venter på rødt lys. De har giret seg ned til lavere gir mot lyset. Det de har glemt er å slå motoren ned på kraften. Når de da skal starte å sykle igjen så steiler hele dritten og syklisten får seg evt en skikkelig smell i rygg og bakhode. 

Kona har fått inn pasienter med hjerneblødning og med denne bakgrunns historikken. De har riktignok ikke forvoldt skade på andre enn seg selv hvis nå det skal ses som et gledelig budskap.

Har også lest en artikkel for flere år siden på dette. Ikke link nei.

Endret av Sovna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...