afixy Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Hei Får snart en liten innekatt i hus. Trenger tips hvilken produkter jeg bør kjøpe ønsker de beste produktene til katta, derfor jeg ønsker forhøre meg litt evt. betaler gjerne for kvalitet - ønsker katta det beste. Er på utkikk etter: - Kattedo m/tilbehør - Kattehus etc. - Transportbur til bil - Gjerne tips til populære leker som faller i smak. - Annet nips som er høvelig Har butikkene Buddy, Europris, Jula, Rusta, Biltema og Felleskjøpet tilgjengelig. Alle svar settes stor pris på! Takk ...
afixy Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden halnes1 skrev (15 minutter siden): Katte sand Europris - Ever Clean Takk for svar. Ser Ever Clean støver lite og inneholder kull - høre bra ut! Kan ikke se Europris har denne varianten, men skal nok klare finne den andre plasser. Skal kjøpe denne sanden. https://www.europris.no/dyr/katt/kattesand
strike_ Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Om det er en ung katt så sørg for å ha et høyt klatrestativ eller flere, helst diverse plattformer som kan henges diverse plasser på vegger i ulike høyder. Ellers kommer den til å klatre på alle gardiner og andre ting som den kan klartre på. Med klatrestavtiv/ ulike plattformer rundt omkring så får den stimulert seg aktivt som om den skulle vært ute. Og du unngår at den klatrer på ting den ikke skal klatre på. Sørg også for å ha flere "senger"/liggeplasser hvor den kan ligge å sove, det er ikke sikkert alle plassene blir brukt med en gang og at den velger å ligge på gulvet eller sofaen enn noen av liggeplassene. Men dette vil som regel endre seg når den først blir vant til dem som gjerne kan ta en del tid. Sett gjerne mat og vann hver for seg slik at den ikke har begge deler på samme sted, og unna kattedoen. Jeg annbefaler også en vannfontene, da får katten intensiv til å drikke mer. Det sørger også for oxygen til vannet pga det er i sirkulasjon. De med kullfilter sørger også for at vannet holder seg rent og friskt. Om du ikke har andre katter/dyr så sørg for å leke med den en god del utover dagen slik at den blir sliten når det blir natt. Ellers bør du foberede deg på jamring rundt kl 2-5 på natta. Sent på kveld og tidlig på morgenen får du nok også oppleve at den får "raptus" som er akutt behvov for å bli helt koko og springe alt den kan overalt. 😛 Ellers annbefaler jeg også ever clean forresten. Av katteleker så syntes jeg at ting som beveger seg selv som katten kan jage var mere interesant enn leker som ikke beveger seg. Du får baller og andre ting som har motor i seg som beveger seg av seg selv. Evt leker som krever at du beveger den, det får du også i flere utgaver. Laser leker er også populært. Kjøp gjerne full størrelse transportbur med en gang isteden for et mindre ett. https://www.zooplus.no/ har mye forskjellig tilbehør til katter og andre dyr. Det var det jeg kom på i farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå