Rune_says Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ballalaika skrev (Akkurat nå): Du fikk ikke gåsehud? Stephen Miller har vel omtrent like mye karisma som en toalettbørste, så nei. 6
Høstblader Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 1 minute ago, Ballalaika said: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stochastic_terrorism MAGAgjengen er vel mer skyldige i den typen prat enn noen andre. Ville ikke likt å være minoritet i USA i dag. 5 1
Ballalaika Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Rune_says skrev (10 minutter siden): Stephen Miller har vel omtrent like mye karisma som en toalettbørste, så nei. Mulig du bør løfte fingeren opp i lufta og se hvilken vei vinden blåser. Jeg har ikke sett talene, bare ørsmå klipp. Virker som dette er en slags Rorschach-test hvor enhver får utløp for kjepphesten sin. Carlson Tucker kjører på med anti-semittismen sin. Enka snakker om kristen tilgivelse. Stephen Miller ... ... ... Kjære vene... Endret 13 timer siden av Ballalaika 1
BadCat Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Som de sier over fjorden. Nå er vi alle Charlie Kirk. Kirk får den høyeste sivile utmerkelsen, "the Presidential Medal of Freedom." 1 3
Simen1 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ukrinform: Russian propaganda attempts to link Charlie Kirk's murder to Ukraine
Subara Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg så deler av Trumps tale på CNN: "This bullet was ment for each one of us". Han ligner en mafiaboss og er ute etter hevn. Kona til Kirk som tilgir attentatmannen; for Jesus sa at man skal møte hat med kjærlighet. Hun vil fortsette bevegelsen, og å redde unge på avveie fra å komme til helvete. Hun fikk klem av Trump etter talen, faller nesten sammen av sorg og anstrengelse. Trump poengterte etterpå - at han i motsetning til Kirks kone - hater sine fiender. Hva slags leder er dette, som bruker en minnesermoni til å hisse opp befolkningen for å lage enda mer splittelse i samfunnet?! Samtidig som han driver valgkamp. Jeg er sjokkert. 5 1
Subara Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden https://www.facebook.com/marie.simonsen.370 Marie Simonsen. Etter å ha sett vekkelsesmøtet rundt Charlie Kirk med Donald Trump & co som svovelpredikanter må du jo nesten spørre om det kristne Taliban truer USA. Margaret Atwood hadde rett. Men, nei, jeg holder fast på at det korrupte techoligarkiet har overtatt. Mye kan sies om Trump, men han er ikke troende. Han bare misbruker hvite kristne - en ikke ukjent strategi opp gjennom historien. Det er vel stort sett det makta har gjort. Det er pengene som styrer dette showet. Allerede krangler de om hvem skal overta Kirks lille medieimperium. Follow the money! 6 1
Simen1 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Subara skrev (5 minutter siden): Hva slags leder er dette, som bruker en minnesermoni til å hisse opp befolkningen for å lage enda mer splittelse i samfunnet?! Samtidig som han driver valgkamp. Jeg er sjokkert. Trump er Trump. Nesten så mange sjokk at man ikke klarer å bli sjokkert lengre. Trump gir full gass mot borgerkrig i USA. Enhver anledning brukes for å fyre opp hatet mellom et stadig mer ekstremistisk MAGA på ene siden og demokrater på andre siden. Det finnes grenser for hvor mye bensin man kan kaste på bålet før det eksploderer. 5
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden BadCat skrev (8 timer siden): Som de sier over fjorden. Nå er vi alle Charlie Kirk. Kirk får den høyeste sivile utmerkelsen, "the Presidential Medal of Freedom." Kvalmt hele forestillinga 🤮 "freedom" for hvem? Ytringsfrihet for hvem? Ikke mye frihet og ytringsfrihet for alle som ikke omfavner MAGA - spyet iallefall. 4
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Simen1 skrev (14 minutter siden): Trump er Trump. Nesten så mange sjokk at man ikke klarer å bli sjokkert lengre. Ingenting ved den mannen overrasker mer, dessverre nei... Jeg tror likevel at det er "farligere" folk i rekkene bak han. 3
Simen1 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Ingenting ved den mannen overrasker mer, dessverre nei... Jeg tror likevel at det er "farligere" folk i rekkene bak han. Tja - det er veldig mange diltere, eller suckups på fremmedspråk. De har ingen egne meninger - de bare er lolyale følgere som gjør hva enn lederen deres ønsker og når de får frihet fra lederens mening så gjør de hva enn deres følgere vil at de skal gjøre. Vil Trump at de skal stå på en fot og rope kykkeliky så gjør de det. Får de frihet fra lederen til å velge mellom pest, kolera eller fred og lykke så gjør de hva enn velgerne stemmer og mener at de skal velge. For eksempel JD Vance og Marco Rubio. De har like mye ryggrad som en brennmanet. De flyter med strømmen - uansett. 5
BadCat Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Just now, leticia said: Kvalmt hele forestillinga 🤮 "freedom" for hvem? Ytringsfrihet for hvem? Ikke mye frihet og ytringsfrihet for alle som ikke omfavner MAGA - spyet iallefall. Det fineste som har blitt kringkastet i min levetid i alle fall. Det er like greit at du venner deg til det, så slipper du å kveles i ditt eget spy. 1 2
Feynman Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 33 minutes ago, Subara said: Hva slags leder er dette, som bruker en minnesermoni til å hisse opp befolkningen for å lage enda mer splittelse i samfunnet?! Samtidig som han driver valgkamp. Jeg er sjokkert. Alle som husker ham gjøre narr av John McCain i tidligere valgkamp, på ting relatert til at han er Vietnam-veteran, burde se dette komme. Ingenting nytt her, bare mye klarere enn før. Det skremmer at han i det hele tatt har støtte. 5 2
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Simen1 skrev (8 minutter siden): Tja - det er veldig mange diltere, eller suckups på fremmedspråk. De har ingen egne meninger - de bare er lolyale følgere som gjør hva enn lederen deres ønsker og når de får frihet fra lederens mening så gjør de hva enn deres følgere vil at de skal gjøre. Vil Trump at de skal stå på en fot og rope kykkeliky så gjør de det. Får de frihet fra lederen til å velge mellom pest, kolera eller fred og lykke så gjør de hva enn velgerne stemmer og mener at de skal velge. For eksempel JD Vance og Marco Rubio. De har like mye ryggrad som en brennmanet. De flyter med strømmen - uansett. Jeg tenker annerledes om dette. Når jeg sier "farligere folk" så tenker jeg kristenkonservative / fundamentalister som, den dagen, Trump er borte vil ta over etter han. Det vil jo alltid være noen som søker makt når en leder forsvinner. Noen bruker også andre metoder, som å (ikke spesifikt om denne saken, men generelt) legger press på lederen, sår tvil om lederen osv. Vi har også eksempler fra vårt eget land angående dette. F.eks var det tvil om både Støre og Solberg innad i partiene, og så har vi denne da Bollestad åpner opp om KrF-bråket: – Ønsker å sette punktum Jeg aner ikke hvor mye ryggrad disse har som du nevner, men spesielt Vance virker skummel (fra det lille jeg har fått med meg). 4
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden BadCat skrev (9 minutter siden): Det fineste som har blitt kringkastet i min levetid i alle fall. Det er like greit at du venner deg til det, så slipper du å kveles i ditt eget spy. Ja, det forteller ganske mye om dine holdninger. Slapp helt av, jeg skal nok greie å finne meg en med spy - holdninger til å spy ut over 5
RRhoads Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Måtte le da jeg så at fru KKKirk tilga drapsmannen. Falsk "kristen" dame som prøver å kjøpe billige poeng. MAGA-gjengen biter sikkert på. 5
Tussi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden RRhoads skrev (4 minutter siden): Måtte le da jeg så at fru KKKirk tilga drapsmannen. Falsk "kristen" dame som prøver å kjøpe billige poeng. MAGA-gjengen biter sikkert på. For en ekkel kommentar. Har hun uttalt noe rasistisk? Link? Og falsk? Hva er bakgrunnen for det? 3
Subara Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden RRhoads skrev (5 minutter siden): Måtte le da jeg så at fru KKKirk tilga drapsmannen. Falsk "kristen" dame som prøver å kjøpe billige poeng. MAGA-gjengen biter sikkert på. Jeg synes det så ekte ut. Og mye bedre å tilgi enn "å be folk om å lade våpnene", som jeg oppfattet var Trumps appell. Selv om hun står for kristenkonservativ dommedagsprofeti om å redde folk fra helvete. 3
Skurupu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 14 minutes ago, Subara said: Jeg synes det så ekte ut. Og mye bedre å tilgi enn "å be folk om å lade våpnene", som jeg oppfattet var Trumps appell. Selv om hun står for kristenkonservativ dommedagsprofeti om å redde folk fra helvete. Ingenting som skjedde der var "ekte". Hun fikk nok utdelt det regimegodkjente manuset dagen i forveien. Hele den kvelden var et eneste langt skuespill. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå