Neptun1 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) sjamanen skrev (5 timer siden): Takk for at du ikke kaster bort tiden på at jeg må hale dette her ut av deg med enda ett innlegg. Snakk om å se det man vil se da. Det som står her, Neptun1, er rett og slett at barnehagen skal fremme likeverd og likestilling. Thats it. De lister opp en rekke områder i samfunnet, men det står også at denne fremmingen av likeverd og likestilling er UAVHENGIG av alle disse temaene. Det vil si: Helt uavhengig av hva som skjer i samfunnet forøvrig så skal det fremmes likeverd og likestilling, nestekjærlighet og diskriminering skal motvirkes. Hvis du mener at dette er negativt, så mener jeg at du er fastlåst i en psykotisk oppfatning og hat mot Pride som går langt utenfor det som legges til grunn fra udir her. Det som står der, er overhodet ikke samsvarende med din påstand om at myndighetene skal inn og rote med seksuell orientering i barnehagene, som er det du grunnlegger din påstand om "syk og motbydelige indoktrinering" baserer seg på. Det er rett og slett ikke det som står der. Det går ikke an å misforstå det heller: Det står at Barnehagen skal fremme likeverd og likestilling. Thats it. Det kunne like gjerne stått .. uavhengig av hvem som er president i USA, men det ville ikke vært relevant for saken. Det du driver med her er rett og slett fake news og ekstremt hysteri. Det har kanskje blitt slettet kommentarer fra i går der dette ble kommentert, men rammeplanen for barnehager burde uansett være kjent for dem som har sterke meninger om emnet. I Norge er det bred enighet om både likeverd, likestilling og aksept for homofili. Det er innbakt i vår kultur, våre verdier og lovverk. Verdier og toleranse kan venstresiden og homofile heller ta opp med sine fremmedkulturelle forbilder da de slett ikke ser opp til våre verdier - demokrati, likestilling og frihet (også seksuell) Men det skjer jo ikke! Så du skjønner det er helt unødvendig med markeringer i barnehagen ang. våre kjerneverdier for norske barn. Barn fra fremmede kulturer vil ikke innrette seg etter dette uansett, det vil foreldrene deres sørge for. Når det gjelder forhold som det er flere meninger om i Norge - identitetspolitikk, migrasjon, religion, kunstig mangfold o.a. så tilhører dette voksenlivet og er ikke noe barn skal indoktrineres med fra de begynner i barnehage. Det som er viktig i den alderen har foreldrene ansvaret for. Endret 19 timer siden av Neptun1 5 1
sjamanen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Neptun1 skrev (24 minutter siden): Det har kanskje blitt slettet kommentarer fra i går der dette ble kommentert, men rammeplanen for barnehager burde uansett være kjent for dem som har sterke meninger om emnet. I Norge er det bred enighet om både likeverd, likestilling og aksept for homofili. Det er innbakt i vår kultur, våre verdier og lovverk. Verdier og toleranse kan venstresiden og homofile heller ta opp med sine fremmedkulturelle forbilder da de slett ikke ser opp til våre verdier - demokrati, likestilling og frihet (også seksuell) Men det skjer jo ikke! Så du skjønner det er helt unødvendig med markeringer i barnehagen ang. våre kjerneverdier for norske barn. Barn fra fremmede kulturer vil ikke innrette seg etter dette uansett, det vil foreldrene deres sørge for. Når det gjelder forhold som det er flere meninger om i Norge - identitetspolitikk, migrasjon, religion, kunstig mangfold o.a. så tilhører dette voksenlivet og er ikke noe barn skal indoktrineres med fra de begynner i barnehage. Det som er viktig i den alderen har foreldrene ansvaret for. Igjen må jeg bare påpeke det opplagte her: I det som siteres står det absolutt ingenting om markeringer eller noe som helst av det du prater om. Nå mistenker jeg at du er vrang bare for å være vrang og fordi ikke har vilje til å revurdere standpunktet ditt. Igjen: Det står at UAVHENGIG av alle disse samfunnsmessige diskusjonene som foregår, så skal barnehagene fremme likeverd og likestilling. Det er flott det! Fortsett med det! Det er dessverre heller ikke sant at aksept for homofili og liketilling har hatt sitt endelige gjennombrudd i Norge. Det er stor forskjell fra landsdel til landsdel og mellom bygd og by. Her jeg bor kommer det raskt noen gloser om "negre" i fuktige lag. Ikke la deg lure, ignoransen og hatet sitter hardt! Når det er sagt så, offtopic, så er jeg i tvil om ideen om barnehage egentlig er noen god idé. Når i menneskets historie var det normalt at et barn omgikk seg med 30 andre barn og 1 voksen egentlig? Så for skyttergravskrigerne inne: Her tilhører jeg tydeligvis høyresiden, mens jeg i andre sammenhenger er venstreradikal. 😂 Endret 19 timer siden av sjamanen 4
ole_marius Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Neptun1 skrev (6 timer siden): Barnehagen skal fremme likeverd og likestilling uavhengig av kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, etnisitet, kultur, sosial status, språk, religion og livssyn. Barnehagen skal motvirke alle former for diskriminering og fremme nestekjærlighet. https://www.udir.no/contentassets/7c4387bb50314f33b828789ed767329e/rammeplan-for-barnehagen---bokmal-pdf.pdf - Syk og motbydelig indoktrinering starter i barnehagen. Som mange andre her har gjort før meg er å påpeke hvor stor skivebom du har når du leser disse punktene. Du skal lese det som respekt mot andre. Om nå barnet en gang ser Einar og Thomas kysse så skal dem inneha nok etikk til å skjønne dem er glad iverandre og elsker hverandre. Det er ingen form for seksualundervisning i de homofiles edle analkunster. Videre så skal man lese at dem skal forstå at noen føler seg annerledes, og det skal man ikke mobbe andre for, eller trakassere dem for. Hensikten bak alle disse punktene er å tidlig få sunne holdninger at "you do you, but i dont need to hate you". Etnisitet som at man har annen hudfarge, eller annen genetikk som gjør at man ser annerledes ut enn blenda hvit. Samme med kulturer at noen har noe som heter ramadan og feirer ikke jul, og at det går helt fint. Sosial status som at man har ulike samfunnslag, og at man ikke skal hate de rike eller hate de fattige. I sum så handler alt dette ikke om seksualundervisning eller for å få deg til å tvile på om du er en ekte gutt, eller om du er tredukken Pinocchio. Disse punktene handler ikke om at man skal klø seg på skrittet og erindre "er jeg faktisk mann eller er jeg kvinne fanget i mannekropp". Altså hvordan i all verden klarer du å få frem disse punktene du selv maner på? Grunnen til at jeg tok med en gang inn emneplanen er for at nå må vi samlet innsnevre diskusjonen og løse disse tankeflokene som du har fått. 6
sjamanen Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (3 timer siden): Og det haddde man lenge før pride-tullet. Du gir deg liksom ikke du. Uansett hvor mye bank du får i en diskusjon, så er det double down på meningene dine. Jeg nekter å tro at du tror likestillingskampen er vunnet og over i Norge. Selv om du skriver det. Det går faktisk ikke an å tro det, med mindre du bor i en hule og ikke har vært i en eneste sosial tilstelning de siste 30 årene ? Derfor blir det nærliggende å tenke at du rett og slett bare er redd for det som skjer, redd for endring, tror det skal komme "10000 tyska bøgar" (for de som tar referansen) over grensene imorgen, eller et eller annet fryktbasert tullball. Faktum er at "pride-tullet" er uvurderlig viktig og en kulturrevolusjon. Mener du også at kulturrevolusjonene på 60 tallet bare var tull? Frigjøringskampen for kvinner? "Pride-tullet" er et usedvanlig viktig push for å få vekk skammen i samfunnet vårt, kreftene som holder oss nede og nekter å la oss alle å være den vi er, enten det er homofil eller modelltogbygger. Dette sier jeg selv om jeg personlig holder meg unna pridefeiringene og det gjør jeg fordi jeg personlig syns det er litt for mye. Men jeg er svært glad for at de får holde som de vil! Jeg håper dagen kommer hvor pridetog blir unødvendig. Og nei, jeg personlig har ingen stakes her siden du tydeligvis trodde jeg er en Pride-agent eller noe annet merkverdig du skrev. Endret 16 timer siden av sjamanen 6
Klote Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden For å gå tilbake til HI: katastrofen er avverget. Vi får fortsatt tilstrømming av kriminelle og navere. Og de sosialistiske pampene kan gjøre seg selv enda feitere ved å snylte på fellesskapet. Offentlig skjermet sektor er framtidens Norge. Hvilke verdier skaper denne mannen? Hvilke pasienter blir friske av en kommunikasjonsdirektør i helsevesenet? https://www.vg.no/nyheter/i/xmGm8n/helse-nord-faar-kritikk-for-kommunikasjonsdirektoerens-loenn 1
DukeNukem3d Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden sjamanen skrev (1 time siden): Det går faktisk ikke an å tro det, med mindre du bor i en hule og ikke har vært i en eneste sosial tilstelning de siste 30 årene ? Har spilt livepoker da
DukeNukem3d Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) sjamanen skrev (1 time siden): Faktum er at "pride-tullet" er uvurderlig viktig og en kulturrevolusjon. Hva er "revolusjonert"? At man kan ha 50 forskjellige kjønn, må omtale andre som "zen" hvis de ønsker det? Jeg ser ingenting som er noe skritt i riktig retning, bare ideologisk sludder. At pride-organisasjonen FRI misbruker 50 millioner av norske skattepenger og blir tatt i svindel er vel heller ikke noe å rope hurra for. Man kunne heller forenklet det hele og sagt som Eminem i sin tid: "I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that!". Enkelt og greit å etterleve. Forstår man ikke noe så enkelt som det der så var det neppe håp uansett og å påtvinge folk masse nymoderne begrep og uvitenskapelig ideologi vil antagelig bare virke mot sin hensikt. Endret 15 timer siden av DukeNukem3d 5
Griever Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (10 timer siden): Hva er "revolusjonert"? DukeNukem3d skrev (10 timer siden): Jeg ser ingenting som er noe skritt i riktig retning, bare ideologisk sludder. Hva er revolusjonert? Du husker at det var genuint risikofylt å være åpent homofil i Norge eller? Typ, bli slått rett ned på gata, risikofylt? At man som homofil måtte regne med å få skjeldsord ropt etter seg? Og at dette ikke er spesielt lenge siden? At det var helt normalt å vise åpenbar avsky om to menn holdt hender, romantisk omfavnet hverandre eller kysset? Du husker at det var en enormt stor ting å komme ut som skeiv? At det var helt realistisk å bli skjøvet bort av familie og venner? Du husker kanskje også at homofile ikke var inkludert i ekteskapsloven før 2009? Alt dette er bedre i dagens samfunn. Ingenting av dette er skritt i riktig retning for deg? Du vet at det fremdeles ville vært et problem i manges øyne om hovedpersonen i en actionfilm, et spill, eller GUD FORBY en BARNEFILM var skeiv? At det fremdeles er skeive som utsettes for utenforskap av sine nærmeste, trusler og mishandling? DukeNukem3d skrev (10 timer siden): "I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that!" Vel, det handler ikke om deg, eller hvor "nice" du i all din godhjertethet har tenkt å være om de bare er "nice" mot deg. Det handler om grunnleggende menneskerett og verdi. "mEn fri hAr mIsBrUkT 50 miLL" yeah, yeah ok. Vet du hvor ubetydelig liten del FRI er av Pridebevegelsen og dens viktighet? Tenker du at pridebevegelsen generelt er for misbruk av millioner, og at dette er kulturrevolusjonen det snakkes om? Bare at du drar inn det i et motsvar på en påstand om kulturrevolusjonen i retning skeive er ganske suspekt. Endret 5 timer siden av Griever 4
Snikpellik Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Griever skrev (54 minutter siden): Du husker at det var genuint risikofylt å være åpent homofil i Norge eller? Typ, bli slått rett ned på gata, risikofylt? At man som homofil måtte regne med å få skjeldsord ropt etter seg? Og at dette ikke er spesielt lenge siden? For ordens skyld, så skjer dette fremdeles - og problemet har økt de siste årene i Norge. Stor økning i hatkrim mot skeive: – Vil bare gi opp https://www.nrk.no/stor-oslo/politiet-om-hatkriminalitet_-okning-mot-skeive-og-transpersoner-1.16868206 1 4
Griever Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Snikpellik skrev (11 minutter siden): For ordens skyld, så skjer dette fremdeles - og problemet har økt de siste årene i Norge. Stor økning i hatkrim mot skeive: – Vil bare gi opp https://www.nrk.no/stor-oslo/politiet-om-hatkriminalitet_-okning-mot-skeive-og-transpersoner-1.16868206 Det er et veldig godt poeng, og jeg burde nevnt den negative utviklingen vi ser. Den er veldig urovekkende. Likevel så tror jeg det var ganske enorme mørketall hvis man går noen tiår tilbake, så jeg mener situasjonen likevel er bedre i dag. Så kampen som har blitt kjempet har ført mye godt med seg, og den fungerer, selv om vi nå ser en mobilisering fra motstanden. 👍👍 2
Klote Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Valget er over så nå kommer løftebruddene fra bløffmakerne våre: https://www.vg.no/nyheter/i/1M1xKW/nrk-regjeringen-skrinlegger-stad-skipstunnel Det er slike storslåtte prosjekter som kunne gjort oss stolte over å være norske. Vi har nå 21.000 milliarder i oljefondet, vi har fremdeles ikke råd til å bygge trygg og god infrastruktur i vårt vanskelige land, og kommunene er på randen av konkurs. Det betyr altså at uansett hvor rike vi er vil vi ALDRI kunne tenke visjonært i dette landet. Så lenge det er røde små nisser som leder oss.
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ole_marius skrev (15 timer siden): Som mange andre her har gjort før meg er å påpeke hvor stor skivebom du har når du leser disse punktene. Du skal lese det som respekt mot andre. Om nå barnet en gang ser Einar og Thomas kysse så skal dem inneha nok etikk til å skjønne dem er glad iverandre og elsker hverandre. Det er ingen form for seksualundervisning i de homofiles edle analkunster. Hvem er du til å fortelle meg hva jeg skal lese ut av dette? Ro ned egoet noen hakk, bortforklaringene fra aktivister er bare platte og pinlige. Tar ikke i mot råd fra dere. Jeg forstår hva som ligger bak.
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (11 minutter siden): Jeg forstår hva som ligger bak. Og det som ligger bak er pedofili? 1
sjamanen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Klote skrev (14 timer siden): For å gå tilbake til HI: katastrofen er avverget. Vi får fortsatt tilstrømming av kriminelle og navere. Og de sosialistiske pampene kan gjøre seg selv enda feitere ved å snylte på fellesskapet. Offentlig skjermet sektor er framtidens Norge. Hvilke verdier skaper denne mannen? Hvilke pasienter blir friske av en kommunikasjonsdirektør i helsevesenet? https://www.vg.no/nyheter/i/xmGm8n/helse-nord-faar-kritikk-for-kommunikasjonsdirektoerens-loenn Herregud at du kan ordlegge deg så populistisk og dumt er sjokkerende å sitte og lese. Jeg synes også innvandringen burde vært strupet for 25 år siden og vi ser resultatene av denne naiviteten i dag. Samtidig regner jeg med at du tilhører konservative krefter og FRP-gjengen, og da vil jeg bare minne deg om at det er FRP-politikk med ekstrem kynisk forbrukermentalitet kombinert med intoleranse og fortsatt kriminalisering av rusmidler som er selve bensinen til det du her klager over. Det slutter aldri å forbause meg om hvor lite opplyste folk er hva gjelder rotårsaker. Her skal det bare symptombehandles, du mener vel kanskje at vi trenger mer politi? Uten å reflektere over hvordan vi er kommet dit? DukeNukem3d skrev (14 timer siden): Har spilt livepoker da Nettopp. Kom deg ut. DukeNukem3d skrev (13 timer siden): Hva er "revolusjonert"? At man kan ha 50 forskjellige kjønn, må omtale andre som "zen" hvis de ønsker det? Jeg ser ingenting som er noe skritt i riktig retning, bare ideologisk sludder. At pride-organisasjonen FRI misbruker 50 millioner av norske skattepenger og blir tatt i svindel er vel heller ikke noe å rope hurra for. Man kunne heller forenklet det hele og sagt som Eminem i sin tid: "I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that!". Enkelt og greit å etterleve. Forstår man ikke noe så enkelt som det der så var det neppe håp uansett og å påtvinge folk masse nymoderne begrep og uvitenskapelig ideologi vil antagelig bare virke mot sin hensikt. Hva er det du ikke forstår med det jeg har skrevet flere ganger: Pride er ingen organisasjon. Du må slutte å gjenta denne løgnen snart, det er patologisk oppførsel og viser at du ikke har ærlige hensikter. I virkeligheten er FRI en organisasjon som på eget initiativ utnytter strømningene i samfunnet til å fremme egne synspunkter. Det betyr ikke at det er strømningene i samfunnet det er noe i veien med, selv om du synes å tro det. Du representerer direkte farlige holdninger. Klote skrev (1 time siden): Valget er over så nå kommer løftebruddene fra bløffmakerne våre: https://www.vg.no/nyheter/i/1M1xKW/nrk-regjeringen-skrinlegger-stad-skipstunnel Det er slike storslåtte prosjekter som kunne gjort oss stolte over å være norske. Vi har nå 21.000 milliarder i oljefondet, vi har fremdeles ikke råd til å bygge trygg og god infrastruktur i vårt vanskelige land, og kommunene er på randen av konkurs. Det betyr altså at uansett hvor rike vi er vil vi ALDRI kunne tenke visjonært i dette landet. Så lenge det er røde små nisser som leder oss. Vi har ikke råd til å bygge trygg og god infrastruktur fordi partier som du støtter bruker pengene på: - Firefelts motorveier som ødelegger alt av natur, bohabitater, skaper støy i kilometer for de som bor i nærheten og koster milliarder av kroner å bygge og utbedre. FRP folk som er villig til å ofre milliarder av skattekroner bare for å få lov til å si at de kan kjøre i 100 km/t. - Store budsjetter til politi og tollvesen som en slags Hodor (Hold the door!) som står med ryggen til et hav av white walkers (dopsmuglere) som bare skaper elendighet, machokultur og som fueler kriminalitet. Dette kunne vi unngått for lenge siden. - Enormt produktivitetstap som følge av at alle som sliter med rus og psykiatri overlates til seg selv, fordi alle stoffene er ulovlige og det er derfor ikke mulig å gå til egen lege dersom man har problemer. Her kaster vi bort store menneskelige ressurser hvert år og toppen av dette isberget finner du i Storgata i Oslo. - Totalt uansvarlig forhold til kostnader i en verdikjede og avgifter som følge av at man ødelegger fellesskapets verdier. Her er det masse penger som ikke kommer inn i statskassa fordi sånne som deg mener at de suppehuene langs kysten som har startet oppdrettsanlegg tar så stor risiko at de må sitte igjen med milliarder selv. Tror du virkelig ei dame som kler seg ut som en tradwife i valgkampen for å vinne stemmer, er egnet til å lede landet? Har det rabla for deg? Ja det er små røde nisser som styrer landet, men alternativet er dessverre mye verre. Endret 1 time siden av sjamanen 3
Kone Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (3 timer siden): For ordens skyld, så skjer dette fremdeles - og problemet har økt de siste årene i Norge. Stor økning i hatkrim mot skeive: – Vil bare gi opp https://www.nrk.no/stor-oslo/politiet-om-hatkriminalitet_-okning-mot-skeive-og-transpersoner-1.16868206 Lurer på hvem som står for dette hatet og intoleransen https://www.rights.no/2025/06/forsvinn-din-homo-her-er-det-islam-som-er-sjefen/ Sitat Men hva skulle de «reelle løsninger» egentlig være? For å få til reelle løsninger må man erkjenne problemene og hva de består av. Når skoleledelsen ved Carl-Bolle Grundschule er kjent med at mange av skolens elever har røtter i kulturer med manglende toleranse for «diversitet», så burde de kanskje spurt seg selv om hvilke konsekvenser det kan gi – og har gitt. Homofile lærere kan bare styre unna, det neste er kvinnene, hvis de ikke underkaster seg. Sitat Vi står midt i en sivilisasjonskamp, der de farligste våpnene er de høye fødselsratene blant muslimer og et islam som ikke kan reformeres. 1
Snikpellik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Kone skrev (12 minutter siden): Lurer på hvem som står for dette hatet og intoleransen https://www.rights.no/2025/06/forsvinn-din-homo-her-er-det-islam-som-er-sjefen/ Veldig forutsigbart dette go-to argumentet. "Hat og vold mot homofile og transpersoner er ikke et problem!" *viser statistikk som bekrefter at det er et samfunnsproblem* "Det er bare muslimenes feil!" *poster lenke til rasistisk tekst* "Høy fødselsrate blant muslimer er et farlig våpen!" – Intoleranse mot skeive, spesielt transpersoner, finner man blant mange grupper her til lands. Ja, det er åpenbart et problem i den muslimske befolkningen med mindre aksept for skeive. Det samme gjelder også blant konservative kristne. Men å late som dette bare handler om muslimer er latterlig. Endret 1 time siden av Snikpellik 2
sjamanen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Problemet for mange debattanter her inne som kommer med påstander som at det ikke finnes homohat igjen i Norge (latterlig) er at de ikke ser at hat mot skeive egentlig bare er én del av et langt større problem. Dette handler i bunn og grunn om å strupe mennesker for å leve ut sitt potensial som menneske. Vi sliter tungt med ettervirkningene av hundrevis av år med kristen undertrykkelse som i dagens sekulære samfunn har "morphet" over til å bli den ekstremt lydige og konforme forbrukeren som vi blir fortalt at vi skal være. Den lojale norske arbeideren med sin pliktetikk som ikke skal bry seg så mye om ting er moralsk rett eller galt, det skal leveres og produseres. Det er lange historiske linjer som har brakt oss hit, blant annet et land hvor det nærmest var farlig å leve hvis man slappet litt av og ikke jobbet steinhardt. Resultatet er et folk som er ekstremt opptatt av å få ting "unna", bare se på vårt eget språk, til og med FERIE er noe vi omtaler som vi skal "avvikle". Det er ikke noe plass for diversitet i et sånt samfunn. Du skal helst være odelsgutt fra trøndelag med mellomlederstilling i Equinor som ikke stiller spørsmålstegn når banken ringer og tilbyr lån for å kjøpe sofa til 100 000 kroner. Rusmidler? Få det vekk. Under teppet, bort med det. Det er farlig og dårlig for business. Kjør på med kaffe og sukker og skam. Monokultur, hogstfelt, alt skal måles og veies. Alt skal pelles fra hverandre, ingen helhet. Pride og motstanden mot dette som jeg ser her inne er bare én del av denne kreften i samfunnet som jeg ser at flere her inne tar til orde for. Et stort FRP er garantist for MER av dette faenskapet. Redusere oss til enda mer batterier og ta fra oss mer og mer av vår menneskelighet. Kristen kulturarv, intoleranse og rasisme kombinert med hensynsløs rasering av natur og menneskeverd. Jeg er ingen sosialist, men takk og lov for at FRP ikke kom til makten og at SP er i ferd med å svinne hen. Takk og lov. Endret 1 time siden av sjamanen 2
Kone Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Snikpellik skrev (17 minutter siden): Veldig forutsigbart dette go-to argumentet. "Hat og vold mot homofile og transpersoner er ikke et problem!" *viser statistikk som bekrefter at det er et samfunnsproblem* "Det er bare muslimenes feil!" *poster lenke til rasistisk tekst* "Høy fødselsrate blant muslimer er et farlig våpen!" – Intoleranse mot skeive, spesielt transpersoner, finner man blant mange grupper her til lands. Ja, det er åpenbart et problem i den muslimske befolkningen med mindre aksept for skeive. Det samme gjelder også blant konservative kristne. Men å late som dette bare handler om muslimer er latterlig. Forskjellen er at de som evt er konservative kristne, ikke sitter i klasserommet å kaller lærere for horer og fitter og bedriver hat mot evt skeive lærere. Når sist leste du om en gjeng konservative kristne ungdommer som bedrev voldelig homohat på gata? https://www.vg.no/nyheter/i/LM3bdR/innvandrermiljoeene-maa-ta-et-oppgjoer-med-homohat Endret 1 time siden av Kone
Snikpellik Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden Klote skrev (2 timer siden): Valget er over så nå kommer løftebruddene fra bløffmakerne våre: https://www.vg.no/nyheter/i/1M1xKW/nrk-regjeringen-skrinlegger-stad-skipstunnel Det er slike storslåtte prosjekter som kunne gjort oss stolte over å være norske. Vi har nå 21.000 milliarder i oljefondet, vi har fremdeles ikke råd til å bygge trygg og god infrastruktur i vårt vanskelige land, og kommunene er på randen av konkurs. Det betyr altså at uansett hvor rike vi er vil vi ALDRI kunne tenke visjonært i dette landet. Så lenge det er røde små nisser som leder oss. Prosjektet ble for dyrt, da kostnadene for å gjennomføre dette økte massivt fra 2,3 til over 8 milliarder. Prosjektet var heller ikke samfunnsøkonomisk bærekraftig og ville gått med et stort tap. I siste runde med konsekvensanalyse ble den såkalte prissatte nytten satt til minus 2,4 milliarder kroner. Høyre, som også var med på prosjektet, ville nok trolig skrotet det de også dersom de borgerlige hadde vunnet valget. Prosjektet ville uansett måttet gå tilbake til Stortinget, og neppe overlevd. Det er bare SP og Frp som fremdeles vil at den skal bygges. MDG det eneste partiet som alltid har vært mot. 1
sjamanen Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Kone skrev (13 minutter siden): Forskjellen er at de som evt er konservative kristne, ikke sitter i klasserommet å kaller lærere for horer og fitter og bedriver hat mot evt skeive lærere. Når sist leste du om en gjeng konservative kristne ungdommer som bedrev voldelig homohat på gata? https://www.vg.no/nyheter/i/LM3bdR/innvandrermiljoeene-maa-ta-et-oppgjoer-med-homohat Konservative kristne gjør umåtelig skade på samfunnet på mange andre måter enn å kalle folk for horer eller fitter. Hadde det ikke vært for intolerante livredde sukkeravhengige konservative kristne, så hadde vi kanskje hatt en verdig og rimelig behandling av rusavhengige i dag. Det er den mest hykleriske gjengen av dem alle. De preker om menneskeverd og bistand til fattige afrikanere, men de ser gladelig en annen vei når våre egne sønner og døtre lider på gata i Oslo. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå