The Avatar Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Letterboxd skrev (30 minutter siden): Hva er en enhet? Ein alkolholeining er eit standardmål der mengda væske er tilpassa alkoholstyrken slik at kvart glas inneheld like mykje alkohol. Om du tek tre små shots med sprit, tre vinglas, eller tre heile flasker med øl så er det omtrent like mykje alkohol. Det viktigaste når du ikkje har drukket før er at tilpasser mengda, du kan liksom ikkje starte med ein halvliter rein sprit. Ved å velge meir alkoholsvake drikkar så er det lettare å tilpasse kor raskt du drikk. Husk at det tek litt tid frå du har inntatt alkoholen til du merker det, det er her faren med shots ligger. Tek du mange shots så kan du lett oppleve at i det du kjenner du har fått nok, så har du fortsatt eit par shots i magen som du ikkje har merka endå og som vil få deg til å bikke over. 1
Boing_80 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Er slike tråder lov å opprette på Diskusjon.no? Endret 11 timer siden av Boing_80
torbjornen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Letterboxd skrev (2 timer siden): Jeg skal prøve alkohol uansett hva andre sier. Jeg trenger noe for å holde meg gående, men uansett blir det bare 1 gang i uken, som ikke er så ille. 4,7% regnes som lav? Hvilken prosent er høy? "Holde meg gående" som grunn les eg som at du burde styre unna. Det er mange som tyr til alkohol f.eks. i ei livskrise, og som endar opp som alkoholikarar. Tenk litt på det medan du har sjansen. 2
leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Letterboxd skrev (4 timer siden): Trenger noe for å holde meg gående. Var mellom røyking eller dette. Uansett så skal jeg bare drikke en gang i uken, en flaske. Tror ikke det er mye Ta vare på deg selv da ❤️
Uderzo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Letterboxd skrev (På 3.9.2025 den 23.07): Aldri drukket alkohol, vil ha anbefaling til nybegynner drikke. Hvilken drikke er ganske "basic" some jeg kan prøve? Hvor mye alkohol prosent er normalt, eller litt under? Er 29 å.r Takk Jeg vil på det sterkeste fraråde personer som sliter med depresjon å drikke alkohol. Angst, depresjon og alkohol | Av-og-til 1
Kakkelfant Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 3 hours ago, Boing_80 said: Er slike tråder lov å opprette på Diskusjon.no? Hvorfor skulle det ikke være lov å diskutere rusmidler ? Fordi Helsetilsynet regner det som alkoholreklame? Uansett til TS vil jeg anbefale å drikke det værste faenskapet du kommer over, spy villt og våkne opp dagen etter med en dundrende hodepine for deretter å love deg selv i fremtiden å bare drikke vann.
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Letterboxd skrev (11 timer siden): 4,7% regnes som lav? Hvilken prosent er høy? Ja det er relativ lavt, man må drikke en del for å få effekt om man drikker jevnlig, for en person som har aldri drukket så merker man kanskje grei til god effekt etter 1- 2 øl som holder som regel 4.7 %. 60% er det høyeste lovlig solgt i Norge, men man kan brygge til godt over 90%, og noen land selger man det lovlig, tror jeg da. 60% er heller ikke veldig godt spør du meg, best egnet til å lage hjemmelagd likør med spør du meg, men mange liker å drikke brunt brennevin, som gjerne har masse smak, men også mye sprit smak, det er ikke noe for meg holder ofte ca 40%, men kan variere opptil 60%, vin holder mellom 10-14% som regel og er ikke veldig sterk på alkoholsmak. Likører er smaksatt brennevin, holder gjerne mellom 15-30 % om jeg ikke husker helt feil, den har gjerne en balanse mellom alkoholsmaken og smakstilsetningene, gjerne søte som ytterligere demper sprit smaken. Hadde jeg hvert deg hadde jeg holdt meg til 4.7% i første omgang, i tillegg til gode venner, de har ganske mye variert på dagligvaren nå til dags, mye snadder, spørs hva du liker på smak egentlig. Bare spør om du lurer på noe.
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (11 timer siden): Alkohol påvirker ikke sinnet på den måten at man blir en "annen person". Bortsett fra å sløve sansene så fjerner alkohol sperrene folk greier å opprettholde i edru tilstand. På den måten kan man si det er farlig når folk som absolutt ikke skal drikke allikevel gjør det. Folk som blir høyrøstede, usympatiske og voldelige drittsekker i alkoholrus ér 100% seg selv. Så alle burde holde seg unna slike folk. Det gjør fremdeles de menneskene som er rusa på alkohol livsfarlige, finnes ikke knapt et farligere rusmiddel i verden pga denne effekten Neptun1 skrev (11 timer siden): På den annen side så åpner mange hyggelige men introverte seg og gir mye mer av seg selv. Heldigvis skjer dette langt oftere enn førstnevnte. Alkohol skaper en mer løssluppen stemning og gir trivsel brukt på en riktig måte. Det er fremdeles et idiotisk og på alle mulige måter livsfarlig apedop som vi burde fase ut av bruk til fordel for mer fornuftige rusmidler. Jeg er 100% i mot forbud, og det er som du sier mange som klarer å oppføre seg, men det er faen steike meg mange som ikke greier det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå