Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

Gjest 1900b...fda

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

jeg har aldri sett en mann være voldelig mot en kvinne, vold mot menn begått av kvinner er dog noe jeg ser ganske ofte,

Dette blir bare anekdotisk, og jeg kan komme med anekdotiske eksempler andre veien. Jeg har aldri sett en kvinne vært voldelig mot en mann, men jeg har sett endel tilfeller andre veien, full mann som slår ned dama, full mann slår ned kvinne i drosjekø, har selv opplevd å bli slått og utsatt for psykisk vold i et forhold (gikk fra han ved første slag). Det skjer nok endel ting i hjemmene du ikke ser, så de anekdotiske eksemplene dine hva du har sett betyr ingenting. Heller ikke jeg anmeldte han mannen, jeg bare valgte å gå i stedet for. Dessverre så går det ikke like bra for alle kvinner som bare velger å gå, de blir forfulgt, truet, må leve på hemmelig adresse, og ja, noen blir drept selv om de har besøksforbud mot mannen. Her må vi lene oss på statistikken, ikke hva du har sett og ikke sett. 

Jeg er bare lei av denne pissinga på menn i dagens samfunn, kvinner er faktisk mennesker dere også med alle de samme psykotiske kvalitetene som menn,

Ja, vi er mennesker, men mennesker er satt forskjellig sammen. F.eks så er det vist at det er en større andel menn enn kvinner som har psykopatiske / narsissistiske trekk. Damer kan også ha det, jeg bare sier at det er flere menn enn damer, akkurat som jeg sier at de fleste partnerdrap begås av en mann mot en kvinne. Det betyr ikke at menn flest er voldelige, bare at det er noen menn som tyr til slike ekstreme midler. 

dessverre har kvinner etter mange år med ekstrem feminisme fått det for seg at de er bedre enn menn på alle måter, det er et problem i mine øyne. 

At du drar inn ekstrem feminisme her sier meg noe om dine holdninger. Kvinner er ikke bedre enn menn på alle måter, feminisme handler om at vi skal ha like rettigheter og muligheter som menn. Det har vi ikke enda på alle områder (og det er også noen områder menn mangler likestilling på, det må vi fremdeles jobbe mot at vi skal få).

Det er ikke feminismen som er din "fiende ", det er andre menn som oppfører seg dårlig som er det. 

Tilbake til forskjeller mellom kjønnene. Som jeg sa til knopflerbruce så er det forskjeller i testosteron som kan være veldig avgjørende. Menn har mer testosteron enn kvinner, det kan være både en fordel og en ulempe. Det kan føre til et sterkere konkurranseinstinkt som separat kan være positivt. Men hvis dette konkurranseinstinktet tar over, i form av at hvis du blir forlatt av en kvinne går inn i en modus "hvis ikke jeg skal få henne så skal ingen få henne" så bærer det galt av sted. Testosteronen har også ulempen med at det fører til mer aggresjon. 

Trådstarter spør om det kan påvirke mental helse å ikke få sex. Når det kommer et slikt spørsmål så syns jeg det er greit å ta spørsmålet ut fra at personen ønsker seg et forhold også (da sex i forhold er det mest vanlige, iallefall i min bok). Jeg kommer da med råd hva han bør gjøre og hva han ikke bør gjøre. Dette sidesporet med hvem som er mest voldelig av menn og kvinner, blir ikke noe annet enn det, et sidespor... Det hjelper ikke TS noe å vite dette, det som er viktigst for TS er hvordan han best kan te seg for å få et forhold. 

Derfor vil jeg poengtere på ny det jeg skreiv i forrige innlegg jeg siterte deg på, at det viktigste er at han får til å elske seg selv først før han kan forvente / håpe på at noen andre vil elske han.  (Forøvrig et kjønnsuavhengig råd som jeg også ville gitt om det var en kvinne som ønsket kjærlighet,  sex og nærhet). 

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
51 minutes ago, leticia said:

Likevel er det ikke til å komme unna at testosteron er driveren her. Testosteron bidrar både til et sterkt konkurranseinstinkt, samt til mer aggressjon... 

Dette er en myte som tydeligvis aldri vil dø. Partnervold er like vanlig blant lesbiske som heterofile. Noe som bevisst ignoreres i denne diskusjonen. 

Endret av Krig og fred
  • Liker 1
Skrevet
leticia skrev (3 minutter siden):

Dette blir bare anekdotisk, og jeg kan komme med anekdotiske eksempler andre veien. Jeg har aldri sett en kvinne vært voldelig mot en mann, men jeg har sett endel tilfeller andre veien, full mann som slår ned dama, full mann slår ned kvinne i drosjekø, har selv opplevd å bli slått og utsatt for psykisk vold i et forhold (gikk fra han ved første slag). Det skjer nok endel ting i hjemmene du ikke ser, så de anekdotiske eksemplene dine hva du har sett betyr ingenting. Heller ikke jeg anmeldte han mannen, jeg bare valgte å gå i stedet for. Dessverre så går det ikke like bra for alle kvinner som bare velger å gå, de blir forfulgt, truet, må leve på hemmelig adresse, og ja, noen blir drept selv om de har besøksforbud mot mannen. Her må vi lene oss på statistikken, ikke hva du har sett og ikke sett. 

Poenget som jeg tror du misset er at vold mot menn er langt mer godtatt enn vold mot kvinner, vold mot menn fra kvinner er fremdeles noe man bruker benny hill musikken til. 

leticia skrev (5 minutter siden):

At du drar inn ekstrem feminisme her sier meg noe om dine holdninger. Kvinner er ikke bedre enn menn på alle måter, feminisme handler om at vi skal ha like rettigheter og muligheter som menn. Det har vi ikke enda på alle områder (og det er også noen områder menn mangler likestilling på, det må vi fremdeles jobbe mot at vi skal få).

Nei det sier ikke noe om meg, det sier noe om hvor saturert enkelte er i tankegangen om at kvinner er bedre enn menn på alle vis at det ikke engang kan nevnes at det faktisk eksisterer å at det påvirker kvinners syn på menn negativt.

• Liker 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Folk må tåle å bli "provosert" uten å slå

Jeg er enig i det. Jeg kom bare med en beskrivelse her hvordan rettsvesenet behandler en sak hvor det er snakk om provokasjon. Så kan vi være enig eller uenig i rettsvesenets vurdering. Jeg ser uansett ikke hvordan dette sidesporet om vold skal hjelpe TS noe videre med hva han bør gjøre og ikke bør gjøre for å få seg en kvinne / sex. 

Jeg kopierer inn mitt svar som handler om TS:

"Vel uansett, hvis man har lyst på et forhold som mann så bør man oppføre seg på en måte slik at damene får lyst til å inngå i et forhold med deg. 

1. Ikke var en misogynist

2. Ikke sett kvinner i bås (me Tarzan, you  Jane, uggabugga)

3. Ikke gjem deg i "hula"di og skyld på kvinner for dine egne mangler.

4. Kom deg ut, treff kvinner i virkeligheten, logg deg av datingapper

5. Bare vær en hyggelig mann som ser på kvinner som likeverdig deg selv. (Se punkt 2). 

Til TS: Ja, man kan bli påvirket helsemessig, ikke bare mentalt pga mangel på sex og nærhet, men også ved at man kommer seg seinere til lege. Menn som bor sammen med en dame kommer seg oftere tidligere til lege enn single menn, og får tidligere avdekket helseproblemer, som f.eks kreft. Man vet at dette redder liv. 

Egentlig det beste rådet jeg kan gi er at man må lære seg å elske seg selv før man kan forvente / håpe på at noen andre vil elske deg. "

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Krig og fred skrev (2 minutter siden):

Dette er en myte som tydeligvis aldri vil dø. Partnervold er like vanlig blant lesbiske som heterofile. Noe som bevisst ignoreres i denne diskusjonen. 

Jeg har sett disse påstandene selv, men hadde likt å sett noe dokumentasjon, jeg har ikke funnet noe selv. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (59 minutter siden):

Hvorfor det, det handler om begge sider ikke om bare menn, og det er akkurat det du må skjønne. Dette har ingenting med ego å gjøre, jeg skjønner ikke hva du snakker om ego for. 

Jeg har aldri sagt at dette er om meg, eller at jeg føler meg truffet så det er en massiv stråmann fra din side, vi bør ta ansvar som samfunn ikke som menn, menn er ikke de eneste som kan hjelpe til med å gjøre samfunnet bedre, menn er ikke de eneste som må forbedre seg.

Er det ikke akkurat det jeg skrev, at vi faktisk må ta tak i dårlig oppførsel når vi ser det, uavhengig av kjønn? Dette gjelder ikke bare menn, det er ikke sånn at vi skal gå rundt og tro at den mannen blir utsatt for vold, fordi han fortjener det, men det er ikke uvanlig tankegang, ikke bare blant kvinner, men blant menn også. 

Og kvinner kan ikke fikse seg selv sier du, er det noe vi menn må gjøre for dem, eller hva mener du egentlig? Jeg tar deg på denne tankegangen, fornøyd? 

Capslock, ikke så kult som du tror. 

Capslock er definert av nummer 47 som dritkult. 

Nei. Det er ikke opp til oss menn å korrigere kvinner rundt relasjonsproblemer, det må andre kvinner gjøre. Dette fordi menn de facto har maktovertak, ikke bare i samfunnet generelt, men rent fysisk.
Klart, har du ei venninne som er komfortabel rundt deg, så kan du for all del utgjøre en forskjell.

Men det at mennenes ensomhetskrise er et problem som kommer fra "begge sider" er bare ren ansvarsfraskrivelse.
Som en eller annen dude sa om mitt første innlegg "panserfeminisme, kvinner har også behov for nærhet, intimitet og sex".
Nettopp, de har behovet, så når de ikke tør å nære behovene i fare for voldtekt eller bare ha det kjipt fordi fyren konsumerer Andrew-tate-aktig innhold på nettet og har forvrengte idealer, så er det ikke kvinnen som er problemet.

Vi kan ikke tvinge kvinnfolk til å gidde menn som er kjipe.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
4 hours ago, Sjørøver said:

Hadde nok følt seg hyllet om han fikk barn. Men om han hadde fått en kvinne til å gi han ubetinget kjærlighet og påvirket han positiv i en relativt ung alder, så hadde han nok aldri fått utviklet mange av de dårlige egenskapene sine. 

Jeg synes det er pussig hvordan du spekulerer så selvsikkert i hva som ville fikset terroristen, ja, altså, kanskje det, men hvis vi skal spekulere i årsaker tror jeg nok man ville sett større effekt dersom moren ikke var så av-og-på, i kjærligheten hun ga utrykk for til sønnen, som sikkert kan defineres som ubetinget kjærlighet fra en kvinne, poenget mitt er at jeg tror moren er mer key, at effektene av deres underlige forhold kanskje ikke kunne ugjøres av en kjæreste senere.
Så kan man vel lure på hva denne fluktueringen til moren skyldes, men det vet jeg ikke.
Jeg vet vennene hans spekulerte i om han kanskje var homofil, og det aner jo ikke jeg, men kan se for meg at hvis han var det, ville skammen det innebar på 90-tallet sikkert vært en ganske uholdbar situasjon for en som Breivik.

Jeg synes uansett det ligner på en overforenkling å hevde Anders bare manglet dame, samtidig som jeg ikke prøver å underspille viktigheten av å føle seg elsket.

• Liker 2
Skrevet
15 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg har sett disse påstandene selv, men hadde likt å sett noe dokumentasjon, jeg har ikke funnet noe selv. 

Er bare å sjekke statistikk. Menn er kraftig overrepresentert i så godt som alt som har med vold og kriminalitet å gjøre. Og vi koster samfunnet enorme summer. Ikke uten grunn f.eks, at forsikringsselskap vil ta mer betalt av menn enn kvinner. Enn så lenge blir de stoppet av likestillingsloven.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Poenget som jeg tror du misset er at vold mot menn er langt mer godtatt enn vold mot kvinner, vold mot menn fra kvinner er fremdeles noe man bruker benny hill musikken til. 

Nei, jeg misset det ikke, jeg lurer bare på om du henger litt tilbake i tid fra hva som er godtatt eller ikke. At man er mer obs på også slik vold nå enn tidligere. Men klart,  det er lettere å sette fokus på det som skjer som man kan se fører til store skader og død, fremfor noe som skjer som ikke kommer frem i lyset eller er synlig. 

Problemet, slik jeg ser det er at menn ikke snakker om sine vansker / problemer, også når det gjelder dette emnet, pga de skal være så "sterke og tøffe". Det er et kulturelt betinget problem. Jeg har tro på at endel menn blir mer utsatt f.eks for psykisk vold av kvinner. 

skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Nei det sier ikke noe om meg, det sier noe om hvor saturert enkelte er i tankegangen om at kvinner er bedre enn menn på alle vis at det ikke engang kan nevnes at det faktisk eksisterer å at det påvirker kvinners syn på menn negativt.

Jeg syns dette er en feil antakelse. Man må kunne skille mellom menn og "menn som utfører vold" på samme måte som man må kunne skille på kvinner "og kvinner som utfører vold". Samme med innvandrere egentlig, at noen få innvandrere fra noen spesielle land er overrepresentert i kriminalstatistikken, er ikke det samme som at man må stoppe all innvandring fra de landene. 

Hvorfor trigger dette så veldig om du ikke er en slik mann som beskrevet i den negative statistikken? Du må ikke ta på deg ansvaret for hva andre menn gjør? Men du kan være en god mann og justere andre menn når de gjør noe galt. 

Hvis f.eks du drar på guttetur med kompiser og den ene ender opp med å være utro. Sier du da ifra at slik oppførsel ikke er greit,  kanskje t.o.m varsler kjæresten hans, eller dekker du over for han? Hvis du leser @Bata med litt velvilje, kan du se at det er dette han sannsynligvis vil frem til? At menn kan justere andre menns negative oppførsel? (Samme andre veien, du kommer sikkert til å dra det inn, så svarer deg i forkjøpet). 

• Liker 2
Skrevet
On 9/3/2025 at 9:57 AM, Guest 1900b...fda said:

Hvis det er menn der ute som ikke har hatt sex i flere år eller aldri hatt sex i det hele tatt, kan det påvirke den mentale helsen, selvbildet og selvtillit? 

Anonymous poster hash: 1900b...fda

I liten grad hvis det er aktive mennesker som deltar i det livet har å by på.

Hvis det er noen som sitter alene og ser på verden utfenfra, da kan det påvirke det du nevner, men det spørs om dette ikke er skakkjørt allerde uten denne faktoren.

• Liker 1
Skrevet
36 minutes ago, sedsberg said:

Er bare å sjekke statistikk. Menn er kraftig overrepresentert i så godt som alt som har med vold og kriminalitet å gjøre. Og vi koster samfunnet enorme summer. Ikke uten grunn f.eks, at forsikringsselskap vil ta mer betalt av menn enn kvinner. Enn så lenge blir de stoppet av likestillingsloven.

Ops! 

https://www.helseutvalget.no/kunnskap/vold-i-naere-relasjoner-mellom-kvinner

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
37 minutes ago, Bata said:

Men det at mennenes ensomhetskrise er et problem som kommer fra "begge sider" er bare ren ansvarsfraskrivelse.

Da kan man med samme tankegang si at de som ikke oppnår å stifte familie før de blir for gamle, heller ikke er et problem som kommer fra "begge sider". Da må man ikke komme med ansvarsfraskrivelse hva gjelder 1,4.

48 minutes ago, Bata said:

Vi kan ikke tvinge kvinnfolk til å gidde menn som er kjipe.

Riktig. På samme måte som at man ikke kan tvinge noen til å gidde forhold med individer som har en lang rekke av mislykkede forhold eller adfersel av promiskuøsitet bak seg.

Skrevet
Colin. skrev (Akkurat nå):

På samme måte som at man ikke kan tvinge noen til å gidde forhold med individer som har en lang rekke av mislykkede forhold eller adfersel av promiskuøsitet bak seg.

Finnes det noen som faktisk krever dette, eller er det noe som er snappet opp fra ett sted? 

• Liker 2
Skrevet
Bata skrev (32 minutter siden):

Det har jeg faktisk ikke kommentert noe om, ikke et ord faktisk. 

sedsberg skrev (24 minutter siden):

Jeg snakker om en statistikk som med evne mellomrom har dukket opp her på forumet som viser at det er mer vold mellom kvinnelige homofile enn mannlige homofile, partnerskap mellom mann og kvinne er midt i mellom denne statistikken. 

leticia skrev (27 minutter siden):

jeg lurer bare på om du henger litt tilbake i tid fra hva som er godtatt eller ikke.

Lur i vei du, men greia er den at vold mot menn er langt mer godtatt enn vold mot kvinner, det er et temmelig stusselig samfunn som bare ler av noe slikt, du lurer, men hvorfor? Er det ikke sant det jeg sier? Hvorfor må du stadig vekk pisse på denne sannheten? Er det så vondt for deg å godta at du stadig vekk vil snakke ned det faktum at mange men blir utsatt for vold og at nesten ingenting blir gjort med det på samfunnsnivå?

Det faktum at det finnes enorme mørketall, menn blir aldri voldtatt fordi vi aldri anmelder det, og om vi gjør det så vet vi hva som venter latterliggjøring. Greia med seksuell vold er at det har ingenting med sex å gjøre, men kontroll, kvinner voldtar antageligvis de som de kan fysisk eller mentalt kontrollere, akkurat som menn.     

leticia skrev (38 minutter siden):

Jeg syns dette er en feil antakelse. Man må kunne skille mellom menn og "menn som utfører vold" på samme måte som man må kunne skille på kvinner "og kvinner som utfører vold". Samme med innvandrere egentlig, at noen få innvandrere fra noen spesielle land er overrepresentert i kriminalstatistikken, er ikke det samme som at man må stoppe all innvandring fra de landene. 

Like fullt er det de som tror det, fordi de er blitt matet med løgner, innen den ekstreme feminismen er det løgner om menn som lever i beste velgående, det er fakta.

leticia skrev (40 minutter siden):

Hvorfor trigger dette så veldig om du ikke er en slik mann som beskrevet i den negative statistikken? Du må ikke ta på deg ansvaret for hva andre menn gjør? Men du kan være en god mann og justere andre menn når de gjør noe galt. 

Fordi det er en generalisering om menn på gang her. Jeg er i min fulle rett til å bekjempe fordommer mot menn, på samme vis som du kjemper din egen kamp her, hvorfor trigges du? Det er vel det som skjer, du trigges, akkurat som jeg trigges, din påstand ikke min.  

leticia skrev (41 minutter siden):

Hvis f.eks du drar på guttetur med kompiser og den ene ender opp med å være utro. Sier du da ifra at slik oppførsel ikke er greit,  kanskje t.o.m varsler kjæresten hans, eller dekker du over for han?

Jeg ser ikke nødvendigvis noe galt med det, hvorfor skal menn slåss mot sin natur basert på denne syke religiøse tankegangen om at vi ikke kan ha andre seksualpartnere fordi gudene sa det? Hva er galt med oppførselen? Mange er ikke engang medlem eller giftet seg inn i den syke religionen, men de bruker den likevel som et argument.  

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Jeg er enig i det. Jeg kom bare med en beskrivelse her hvordan rettsvesenet behandler en sak hvor det er snakk om provokasjon. Så kan vi være enig eller uenig i rettsvesenets vurdering. Jeg ser uansett ikke hvordan dette sidesporet om vold skal hjelpe TS noe videre med hva han bør gjøre og ikke bør gjøre for å få seg en kvinne / sex. 

Jeg kopierer inn mitt svar som handler om TS:

"Vel uansett, hvis man har lyst på et forhold som mann så bør man oppføre seg på en måte slik at damene får lyst til å inngå i et forhold med deg. 

1. Ikke var en misogynist

2. Ikke sett kvinner i bås (me Tarzan, you  Jane, uggabugga)

3. Ikke gjem deg i "hula"di og skyld på kvinner for dine egne mangler.

4. Kom deg ut, treff kvinner i virkeligheten, logg deg av datingapper

5. Bare vær en hyggelig mann som ser på kvinner som likeverdig deg selv. (Se punkt 2). 

Til TS: Ja, man kan bli påvirket helsemessig, ikke bare mentalt pga mangel på sex og nærhet, men også ved at man kommer seg seinere til lege. Menn som bor sammen med en dame kommer seg oftere tidligere til lege enn single menn, og får tidligere avdekket helseproblemer, som f.eks kreft. Man vet at dette redder liv. 

Egentlig det beste rådet jeg kan gi er at man må lære seg å elske seg selv før man kan forvente / håpe på at noen andre vil elske deg. "

Du vet like godt som meg at rettsvesenets behandling av saker og ting ikke trenger reflektere realitetene. For eksempel var det vel i alle fall før en greie med at man dro frem hvordan kvinner var kledd og brukte det som unnskyldning til at menn mistolket/ble fristet til noe seksuelt. Jeg antar at du er uenig i at "retten gjør slik og sånn" og "dette er slik det bør være" er to sider av samme sak i det tilfellet, og så også i det du skisserer. Å "bli provosert" er en særdeles tynn unnskyldning for å bli voldelig. Uavhengig av hvordan retten vurderer saken.

Til det siste: det hjelper i alle fall ikke å gi opp. Jeg brukte åtte år med innsats for å få meg det huset jeg ville ha. Av og til kreves det bare jævlig mye innsats/tid og i stedet for å bruke det som et argument for å gi opp, burde det betyr "oi shit, best å starte NÅ".

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Duriello said:

Finnes det noen som faktisk krever dette, eller er det noe som er snappet opp fra ett sted? 

Vel, det et vel mer insinuert mellom linjene når realisjonen om at man ikke lenger har dating-makten på sin side, og bivåner at mange heller foretrekker å reise til utlandet f.eks for å søke et forhold (+ mulighet til å stifte egen familie) istedenfor å legge ned innsats for å imponere individer som allerede har bevist at de ikke kan holde på et forhold her på berget. Man setter alle kluter til for å nedsnakke andres forhold basert på en faktor, fordi man selv har mislykket med sine egne bedritne valg. Å tro at denne bitterheten ikke er sterkt til stede, er naivt. Ta en titt på facebook-grupper å se hvordan de som ikke lenger har dating-makten på sin side, omtale andres forhold. Det er til å få bakoversveis av.

Jeg bare understreker Batas åpenbare poeng, om det at ingen kan tvinges til noe, gjelder for begge kjønn.

Skrevet
Colin. skrev (11 minutter siden):

Da kan man med samme tankegang si at de som ikke oppnår å stifte familie før de blir for gamle, heller ikke er et problem som kommer fra "begge sider". Da må man ikke komme med ansvarsfraskrivelse hva gjelder 1,4.

Riktig. På samme måte som at man ikke kan tvinge noen til å gidde forhold med individer som har en lang rekke av mislykkede forhold eller adfersel av promiskuøsitet bak seg.

De 1,4 omhandler ikke individer. Nora i 2. etasje bryr seg da katta om de 1,4 og har ikke noe ansvar for den statistikken. Hennes ansvar overfor seg selv er å få de barna hun ønsker, enten det er 0, 1 eller et annet antall.

Kvinner har ikke noe ansvar for fødselsrater. De føder barn for egen del, ikke fordi en eller annen gammel gubbe som ikke kan føde barn selv synser og mener noe om hvor mange barn kvinner burde bringe til verden. Og realiteten er jo faktisk at kvinner som virkelig vil ha barn klarer å ordne seg, at noen får 2 og helst ville hatt 3 er ingen big deal for de det gjelder. Ellers hadde de fått nummer 3 også, og funnet ut av det på en eller annen måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...