Subara Skrevet fredag kl 15:29 Skrevet fredag kl 15:29 Aftenposten var opptatt av dette i dag: – Redd for at folk skal bli passive av norgespris – Vi er redde for at strømsalgbransjen skal bruke interessen for norgespris til å lokke folk inn i dyre og dårlige avtaler. I tillegg er vi urolige for at folk blir passive etter å ha tegnet norgespris, og blir i strømavtaler der prisen stiger, sier fagsjef for strøm i Forbrukerrådet, Thomas Iversen.
sesar Skrevet fredag kl 15:41 Skrevet fredag kl 15:41 Bor på Østlandet og har nå strøm igjennom et ENK er ikke MVA registrert. Jeg er skuffet over besparelsen på 150 kr pr. mnd bruker i boligen ca 12000kwh.. Er litt usikker på om jeg skal gidde å bytte til Norgespris. Ser at avgifter og påslag blir endret til mye høyere hvis jeg velger avtale som privatperson kontra det jeg har nå som Enkeltpersonforetak. Noen som har tips om selskaper uten altfor store påslag og avgifter?
obygda Skrevet fredag kl 15:50 Skrevet fredag kl 15:50 sesar skrev (6 minutter siden): Bor på Østlandet og har nå strøm igjennom et ENK er ikke MVA registrert. Jeg er skuffet over besparelsen på 150 kr pr. mnd bruker i boligen ca 12000kwh.. Er litt usikker på om jeg skal gidde å bytte til Norgespris. Ser at avgifter og påslag blir endret til mye høyere hvis jeg velger avtale som privatperson kontra det jeg har nå som Enkeltpersonforetak. Noen som har tips om selskaper uten altfor store påslag og avgifter? Vel - du kan vel ikke skalte og valte mellom å velge om måleren er tilkoblet en bedrift eller en bolig - kan du vel?
sesar Skrevet fredag kl 16:46 Skrevet fredag kl 16:46 54 minutes ago, obygda said: Vel - du kan vel ikke skalte og valte mellom å velge om måleren er tilkoblet en bedrift eller en bolig - kan du vel? Enkeltpersonforetak er personlig foretak ikke AS. Jo kan velge å sette fakturaen på meg selv som privatperson og ikke via mitt enkeltpersonforetak.
Simen1 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden E24: Boliger låses til Norgespris – selv ved flytting Huseierne har fått flere henvendelser fra bekymrede utleiere. Men det er begrenset hvor galt det kan gå, mener strømekspert. Utleiere er bekymret for at leietakere skal låse leieobjekter til Norgespris og at det kan gjøre leiligheter vanskeligere å leie ut dersom strømprisen endrer seg.
Drunkenvalley Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Sånn eg forstår kan du framleis spare på å få redusert påslaget hos strømleverandør, f.eks AGVA tilbyr -1,90 øre / kWt? Så eg har bestilt der no. Når eg kikke på Norgespris så får eg opp Tibber som eg hadde, sida det framleis blir prosessert, men Norgesprisen er vel ikkje bundet til strømleverandøren, men til måleren som eg forsto? 🤔 Tenkte berre sjekke om eg skal vente før eg bytter.
Thor. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 4 minutes ago, Drunkenvalley said: Sånn eg forstår kan du framleis spare på å få redusert påslaget hos strømleverandør, f.eks AGVA tilbyr -1,90 øre / kWt? Så eg har bestilt der no. AGVA Spot-kampanje? Du bør lese vilkårene. For eksempel så ser jeg det står dette om AGVA Spot-kampanje: Etter kampanjen fortsetter du med vår populære strømavtale Agva Spotpris Og avtalen til Agva Spotpris så står det: Timespot med påslag på 14,9 øre/kWt 1
kremt Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AGVA er et scam selskap. Hvis du tror du skal spare på dette blir du mest trolig lurt trill rundt. Det er egentlig helt utrolig at dette selskapet fortsatt er i live etter så mange år med lurerier.
Subara Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hvor blir det av moralen? Forbrukerrådet synes dette er greit? Man kan jo bli mer lurt av å bytte strømselskap enn å la være.
Subara Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ja. Men det er sikkert noen som ikke leser "side 2" eller som glemmer å bytte etter et år eller når prisen endres. Feks. noen som er dårlige i norsk, eller eldre. Det er vel derfor strømselskapet kan selge strømmen rimeligere, at det alltid vil være noen som glemmer å avbestille, så det de tapte på å selge til redusert pris tjenes inn igjen. Dessuten, et så livsviktig behov som strøm i vinterlandet Norge, det burde være 100% statlig og subsidiert.
Drunkenvalley Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ikkje uenig - det er litt fjollete når Forbrukerrådets side tilbyr priser for deg, tilbyr deg bevis på prisen du fikk, og har ein tjeneste for å sende deg melding om eit år. Noko er litt råttent då. 1
Simen1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Subara skrev (38 minutter siden): Dessuten, et så livsviktig behov som strøm i vinterlandet Norge, det burde være 100% statlig og subsidiert. Ja, og isolasjon i veggene, og tak over hodet, og stilongser og ytterklær, brød, vann og en sykkel så man kommer seg til skolen, legen osv. en ovn å fyre i hvis strømmen går, og busskort i tilfelle sykkelen streiker, seng og sengetøy så man slipper å sove på gulvet og potet og fisk og sitrusfrukter siden det også er livsviktig eller så får man mangelsykdommer. Mer vi bør føye på? 1
Drunkenvalley Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Personlig syns eg berre strømleverandørene er ganske kunstige. Strøm i seg sjølv er stort sett styrt av staten, mens lokal infrastruktur er levert av lokale selskaper stort sett eigd av kommuner, fylke, osv. Strømleverandøren på slutten av linja føles veldig attpåklatt ut. 1
Subara Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Simen1 skrev (22 minutter siden): Ja, og isolasjon i veggene, og tak over hodet, og stilongser og ytterklær, brød, vann og en sykkel så man kommer seg til skolen, legen osv. en ovn å fyre i hvis strømmen går, og busskort i tilfelle sykkelen streiker, seng og sengetøy så man slipper å sove på gulvet og potet og fisk og sitrusfrukter siden det også er livsviktig eller så får man mangelsykdommer. Mer vi bør føye på? Ved varsel om stenging av strømmen slås den etter hvert av. Da er det fare for liv. https://www.namdalsavisa.no/pappa-fros-i-hjel/f/5-121-1370324 Det skjer heldigvis ikke så ofte. Hva hvis det er fare for liv, helse og ting? Spoiler Stenging av strømmen må midlertidig utsettes, hvis det er fare for liv, helse, eller betydelig tingskade ved stenging. Det kan for eksempel være aktuelt ved sterk kulde. Hvis slike hensyn foreligger, bør du informere nettselskapet om dette, hvis du har fått varsel om stenging. Du har selv plikt til å dokumentere at konsekvensen ved stengning utgjør fare for liv, helse eller på ting. Har du varige betalingsproblemer, bør du ta kontakt med sosialkontor og undersøke mulighet for garantiordning/støtte. Hvis sosialtjenesten meddeler til nettselskapet at de tar ansvaret for å dekke dine forpliktelser innen fire uker fra stengingsvarselet er sendt, kan ikke nettselskapet stenge strømmen.
Mr.M Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Drunkenvalley skrev (6 timer siden): Sånn eg forstår kan du framleis spare på å få redusert påslaget hos strømleverandør, f.eks AGVA tilbyr -1,90 øre / kWt? Så eg har bestilt der no. de har en kampanje -8 øre som er "bedre" (?) https://www.agva.no/stromavtale/agva-spotkampanje/ etter hva andre her hevder, er det bare å si opp etter at måneden er gått (for de som gidder det styret)
Drunkenvalley Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Nei, er nok å bytte ein gong i året kjenne eg. 😂
Mr.M Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Drunkenvalley skrev (14 minutter siden): Nei, er nok å bytte ein gong i året kjenne eg. 😂 for noe tøys, du må gå all-in
Drunkenvalley Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Uansett, det eg lurte på er om det er noko problem med å ta opp Norgespris mens eg venter på at strømleverandør byttes? Sto framleis Tibber hos meg no når eg skulle melde meg opp, var usikker om eg bør vente eller berre fyre på. Endret 5 timer siden av Drunkenvalley
Mr.M Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Drunkenvalley skrev (15 minutter siden): Uansett, det eg lurte på er om det er noko problem med å ta opp Norgespris mens eg venter på at strømleverandør byttes? nei, norgespris står på egne bein (låst på strømmåler i huset) uavhengig av hvor du tegner strømavtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå