Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Da er måneden snart over og staten nærmer seg nesten 500 lappen i hva de ‘skylder meg’. I en relativt billig måned med snitt på 85 øre eller noe slikt. dette er GALSKAP på steroider. hvor mye ryker det denne måneden? 150-200 millioner nok? 1
Tussi Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden obygda skrev (På 19.10.2025 den 20.53): Sannelig på tide..Få gjerne bort strømstøtten også - har man hytte får man sidestilles med næring. Mange leier jo også ut hytten sin.... Jeg er enig, det er viktigere å gi støtte til bedrifter enn til hytteeiere
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Tussi skrev (3 minutter siden): Jeg er enig, det er viktigere å gi støtte til bedrifter enn til hytteeiere Gi til de som trenger det, om de er han, hun, they, them, ENK eller AS. resten holder vi utenfor. my two cents..
Sjokolade1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Da er måneden snart over og staten nærmer seg nesten 500 lappen i hva de ‘skylder meg’. I en relativt billig måned med snitt på 85 øre eller noe slikt. dette er GALSKAP på steroider. hvor mye ryker det denne måneden? 150-200 millioner nok? Prøver du å antyde at kraft ikke er lønnsomt for Staten på grunn av Norgespris? Hvis du er ideologisk opptatt av å betale mest mulig for strømmen din, hvorfor valgte du Norgespris? 3
Salvesen. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sjokolade1 skrev (10 minutter siden): Prøver du å antyde at kraft ikke er lønnsomt for Staten på grunn av Norgespris? Hvis du er ideologisk opptatt av å betale mest mulig for strømmen din, hvorfor valgte du Norgespris? Here we go again… forklar gjerne hvorfor det er forsvarlig å gi meg 500 kroner til strømmen. jeg er for å gi MER til de som trenger det og ingenting til de som ikke trenger det. Jeg synes det er hårreisende at både jeg og mange milliardærer får penger til å spe på regninger når vi åpenbart ikke trenger det. jeg velger norgespris slik at jeg kan gi enda mer til veldedighet eller folk som trenger det. Selv om jeg mener det burde være bedre løsninger(som nevnt over).
Populært innlegg Sjokolade1 Skrevet 5 timer siden Populært innlegg Skrevet 5 timer siden Du har en interessant måte å se det på. Jeg ser ikke på det som noen gave fra staten, akkurat. Det er skremmende hvor fort vi tilpasser oss og glemmer. Du beskriver et snitt på 85 øre kWt som en "relativt billig" måned. Billig i forhold til hva? Jeg betaler min skatt med glede, så lenge det holder seg på et fornuftig nivå, men er ikke interessert i å pumpe mer penger enn nødvendig inn i et byråkratisk sort hull. Sorry, logikken din henger ikke på greip. Du burde være takknemlig for Norgespris hvis du mener det er bedre at du selv fordeler pengene. Er det inntekten din du viser til her? Ser ikke helt hvorfor det var nødvendig å dele den. Det er påfallende hvor ofte du klarer å skyte inn hvor god inntekt du har. Jeg tjener mer enn deg, hvis du mener det har noen slags relevans. 9 1 1
Drunkenvalley Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Edit: Feil tråd. Endret 3 timer siden av Drunkenvalley
obygda Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sjokolade1 skrev (1 time siden): Du har en interessant måte å se det på. Jeg ser ikke på det som noen gave fra staten, akkurat. Det er skremmende hvor fort vi tilpasser oss og glemmer. Du beskriver et snitt på 85 øre kWt som en "relativt billig" måned. Billig i forhold til hva? Jeg betaler min skatt med glede, så lenge det holder seg på et fornuftig nivå, men er ikke interessert i å pumpe mer penger enn nødvendig inn i et byråkratisk sort hull. Sorry, logikken din henger ikke på greip. Du burde være takknemlig for Norgespris hvis du mener det er bedre at du selv fordeler pengene. Er det inntekten din du viser til her? Ser ikke helt hvorfor det var nødvendig å dele den. Det er påfallende hvor ofte du klarer å skyte inn hvor god inntekt du har. Jeg tjener mer enn deg, hvis du mener det har noen slags relevans. @Salvesen skatter nok for lite forstår jeg han rett.
Fibonacci Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) En kommunist med 1,1 mill i årslønn. Interessant. Det går sikkert an å donere en del til staten, om du får dårlig samvittighet for å ha mottatt 500 kr. Endret 3 timer siden av Fibonacci 2
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sjokolade1 skrev (1 time siden): Du har en interessant måte å se det på. Jeg ser ikke på det som noen gave fra staten, akkurat. Det er skremmende hvor fort vi tilpasser oss og glemmer. Du beskriver et snitt på 85 øre kWt som en "relativt billig" måned. Billig i forhold til hva? Jeg betaler min skatt med glede, så lenge det holder seg på et fornuftig nivå, men er ikke interessert i å pumpe mer penger enn nødvendig inn i et byråkratisk sort hull. Sorry, logikken din henger ikke på greip. Du burde være takknemlig for Norgespris hvis du mener det er bedre at du selv fordeler pengene. Er det inntekten din du viser til her? Ser ikke helt hvorfor det var nødvendig å dele den. Det er påfallende hvor ofte du klarer å skyte inn hvor god inntekt du har. Jeg tjener mer enn deg, hvis du mener det har noen slags relevans. Ja relevansen er at jeg synes både du og jeg bør miste slike goder slik at folk som faktisk trenger det får mer.
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Fibonacci skrev (Akkurat nå): En kommunist med 1,1 mill i årslønn. Interessant. Det går sikkert an å donere en del til staten, om du får dårlig samvittighet for å ha mottatt 500 kr. Skjerp deg med slik skittkasting… rapportert såklart…
Frank Olsen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Fibonacci skrev (14 minutter siden): En kommunist med 1,1 mill i årslønn. Interessant. Det går sikkert an å donere en del til staten, om du får dårlig samvittighet for å ha mottatt 500 kr. Det var hittil i år. Han ender nok på 1,35 🙂
Drunkenvalley Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 17 minutes ago, Fibonacci said: En kommunist med 1,1 mill i årslønn. Interessant. Det går sikkert an å donere en del til staten, om du får dårlig samvittighet for å ha mottatt 500 kr. Trur @Salvesen. har kommunisert greit over fleire tråder at det å donere til staden er ein knotete løysning, og at heller burde skatter og goder faktiskt gå til dei som har behovet heller enn dei med overflod. Å kalle det kommunist er forøvrig barnslig.
Cyrio Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (16 minutter siden): Skjerp deg med slik skittkasting… rapportert såklart Han har jo et poeng. Har sett at du synes det er en utfordring at du ikke betaler nok skatt i flere tråder i det siste. Det er fullt mulig å betale ekstra skatt frivillig, og da har du i tillegg hjulpet noen som trenger det. Info finner du på skatteetaten sine sider. 🙂
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Cyrio skrev (2 minutter siden): Han har jo et poeng. Har sett at du synes det er en utfordring at du ikke betaler nok skatt i flere tråder i det siste. Det er fullt mulig å betale ekstra skatt frivillig, og da har du i tillegg hjulpet noen som trenger det. Info finner du på skatteetaten sine sider. 🙂 Om du faktisk hadde lest det jeg skriver hadde du vist at jeg har forklart det 8583929584 ganger. Altså det med frivillig beskatning. Men noen leser bare det de ønsker å lese også argumenterer de best med skittkasting for de kan ikke bedre..
Cyrio Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Om du faktisk hadde lest det jeg skriver hadde du vist at jeg har forklart det 8583929584 ganger. Altså det med frivillig beskatning. Men noen leser bare det de ønsker å lese også argumenterer de best med skittkasting for de kan ikke bedre.. Beklager, jeg har ikke lest "hele" forumet her.. Jeg bare nevner at det var et poeng. Dersom du virkelig mener at du har for mye penger og ser etter et sted å gjøre av de, samtidig som du mener at du betaler altfor lite skatt.. ja, da er jo frivillig ekstrabeskatning en god løsning for deg og evnt andre som mener det samme.. Selv synes jeg det blir litt i overkant dramatisk og/eller humble-brag når jeg leser/hører ting som f. Eks "åååneeeei jeg har det så godt, tjener over X i året og nå får jeg eeeenda mer". På et generelt grunnlag selvsagt. Velg å bruke de ekstra kronene til et godt formål bruker jeg og si da, er f. Eks mange skytebaner i dette landet som er bygget opp med donerte midler. Da har man bidratt til et bedre miljø for mange generasjoner fremover. 🙂
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Cyrio skrev (2 minutter siden): Beklager, jeg har ikke lest "hele" forumet her.. Jeg bare nevner at det var et poeng. Dersom du virkelig mener at du har for mye penger og ser etter et sted å gjøre av de, samtidig som du mener at du betaler altfor lite skatt.. ja, da er jo frivillig ekstrabeskatning en god løsning for deg og evnt andre som mener det samme.. Selv synes jeg det blir litt i overkant dramatisk og/eller humble-brag når jeg leser/hører ting som f. Eks "åååneeeei jeg har det så godt, tjener over X i året og nå får jeg eeeenda mer". På et generelt grunnlag selvsagt. Velg å bruke de ekstra kronene til et godt formål bruker jeg og si da, er f. Eks mange skytebaner i dette landet som er bygget opp med donerte midler. Da har man bidratt til et bedre miljø for mange generasjoner fremover. 🙂 Siter meg gjerne på noe av det du skriver… du har jo lest så mye av det jeg skriver.. du lever i din egen fantasi. 1
Cyrio Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (13 minutter siden): Siter meg gjerne på noe av det du skriver… du har jo lest så mye av det jeg skriver.. du lever i din egen fantasi. Når du går til det skrittet og poste skjermdump av egen inntekt samtidig som det er "galskap" at du "sparer" 500,- for å frivillig inngå en strømavtale er det flere av oss som lever i en fantasi. 🙂 2
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Cyrio skrev (2 minutter siden): Når du går til det skrittet og poste skjermdump av egen inntekt samtidig som det er "galskap" at du "sparer" 500,- for å frivillig inngå en strømavtale er det flere av oss som lever i en fantasi. 🙂 Nei alle de tingene er realiteten…ingen fantasi.
Trestein Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Siter meg gjerne på noe av det du skriver… du har jo lest så mye av det jeg skriver.. du lever i din egen fantasi. Syntes du har en rar fremstilling. Husk at mange har dyre hus , hytte , to dyre biler osv. Da er ikke 1.4mill noe høy lønn. Strøm burde kostet noe i nærheten av kostpris da Norge for mange år siden bestemte at vi skulle bruke strøm til oppvarming varmtvann osv og ikke diesel eller gass. Mange hus har ikke alternativ oppvarming. Ikke alle av oss orker å kjøre rundt i en bellingo eller en model Y. Jeg som pendler trenger en bil med høy komfort. Flere har slike behov. Da koster bilene noe mere og bruker mere strøm. Nå klager ikke jeg på at jeg tjener for mye eller at staten gir meg for mye penger. Klarer helt fint å sløse/gi bort pengene som er til overs. Hvorfor skal strømprisene være behovsprøvd? Skulle bensin kostet 30kr literen om man tjente over 750 000kr. Over 40kr literen om man tjente en million? Hva med meg som ikke har noe lån eller andre store utgifter. Skal jeg straffes ekstra med 50kr literen? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå