Gå til innhold

FrPs strømpris-forslag kan være bedre enn Norgespris.

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Og? Hvilken sammenheng har det med hva jeg sa om at FRP, at de går til valg på fjerning av bompenger, når fasiten var i stedet for at bompengene økte? 

Din reflektering over tid om saken. Er noe bedre nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (39 minutter siden):

Hva ga eldreombudet deg og hva har gått bort etter fjerningen? 

Går det ikke an å synes at diverse som politiske partier foreslår er bra, uten at man personlig skal erfare at man har nytte av det??  Merkelig problemstilling.  Det trengs visst at noen pukker på regjeringen om f.eks. manglende sykehjemsplasser, og et ombud noen kan klage til ved opplevelse av f.eks. forskjellsbehandling ved tildeling, eller mangel på sådant når det gjelder å komme  "på heimen".  Regjeringen vil ikke opplyse nøyaktig  antallet gamle som står i kø for å få sykehjemsplass i Norge pr. nå, men det er visst flere tusen til sammen..

FrP er eneste partiet som går inn for statlig finansiering av eldreomsorgen. Det bør de få ros for. 

I dag er altfor mye avhengig av den enkelte kommunes økonomi.  Overraskende mange kommuner går nå  med dundrende underskudd.  Mange av dem har sikkert vært  altfor rause med utdeling av sosialstønad  også sikkert, det har vært nevnt som en svært tyngende utgiftspost for mange kommuner nå, pluss at renta er tyngende for mange kommuner.  

Skrevet
Jarmo skrev (26 minutter siden):

Din reflektering over tid om saken. Er noe bedre nå?

Nei. Men det var ikke det jeg svarte på som sagt. Men at FRP går til valg på å fjerne dem, og ender opp med å gjøre det motsatte når de kommer i regjering. 

Altså at partiet i opposisjon og posisjon taler med 2 tunger...

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
leticia skrev (3 minutter siden):

Nei. Men det var ikke det jeg svarte på som sagt. Men at FRP går til valg på å fjerne dem, og ender opp med å gjøre det motsatte når de kommer i regjering. 

Altså at partiet i opposisjon og posisjon taler med 2 tunger...

Vi vet jo at ingen av partier klarer å få gjennom sine ønsker uten flertall. En gammel visdom for alle stemmeberettigete.

Skrevet
freedomseeker skrev (2 minutter siden):

Bare fortsette å ødelegge landet dere forbannete drittsekker. Faen, faen, faen ta dere.

? Jeg er en person, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har ødelagt landet… 

• Liker 3
Skrevet
Jarmo skrev (34 minutter siden):

Vi vet jo at ingen av partier klarer å få gjennom sine ønsker uten flertall. En gammel visdom for alle stemmeberettigete.

Vel, lille KRF fikk gjennom innstramning i abortloven. Man gir og tar slik at også mindre partier får gjennomslag for noen saker. Kanskje FRP ikke var flinke nok i forhandlinger eller interessert nok til å få fjernet / redusert bompengene? 

Skrevet
40 minutes ago, Salvesen. said:

? Jeg er en person, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har ødelagt landet… 

Det er du som fylte Pepsi Max flasker med sneiper, som du senere dumpet ute i naturen. Det er deg, er det ikke?

IMG_4735.thumb.jpeg.d66d75e4ee8b321f547b6df516583f10.jpeg

TILSTÅ! 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (7 minutter siden):

Vel, lille KRF fikk gjennom innstramning i abortloven. Man gir og tar slik at også mindre partier får gjennomslag for noen saker. Kanskje FRP ikke var flinke nok i forhandlinger eller interessert nok til å få fjernet / redusert bompengene? 

Heh!

Vi får vente på kravene til RØDT, SV og MDG etter valget. ;)

Skrevet
Jarmo skrev (1 minutt siden):

Heh!

Vi får vente på kravene til RØDT, SV og MDG etter valget. ;)

Jepp. Forhåpentligvis slipper vi å vente på kravene til KRF 😏

Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Fjerning av bompenger som heller ble til økte bompenger er jo et godt eksempel.. 🙃

https://www.vg.no/nyheter/i/qLOAMm/kraftig-bompengeoekning-med-frp-i-regjering-mener-frp-har-et-forklaringsproblem

Venstresidens usannheter slår alltid godt an i egne rekker. Særlig når det understøttes av røde-riksmediene.
Sannheten er at det aldri har blitt bygget flere meter vei og tatt et større etterslep i vedlikehold enn med FrP i regjering. Samferdselsminister Ketil Solvik Olsen var en vinner i alle statsbudsjett.

Bompengeandelen falt betydelig med FrP i regjering.
Grunnen til at den ikke falt enda mer var at FrP og Høyre ikke fikk flertall for flere bomfrie veier i stortinget.
AP, SP og venstresiden (Venstre og Krf inkludert) stemte i mot for så å håne dem for bompenger. Akkurat på dette særdeles lave saklighetsnivået befinner velgerne deres seg.

Skrevet

Påstanden om at Arbeiderpartiet står støtt bak oljenæringen og ikke lar seg "presse" av SV og MDG er løgn.
Den eneste grunnen til at 26. konsesjonsrunde i det hele tatt ble gjennomført, var at senterpartiet trådte ut av regjeringen og sammen med opposisjonen fikk flertallet i stortinget:

"Den 26. konsesjonsrunden har vært omstridt, og de siste årene har SV blokkert den gjennom en avtale med Arbeiderpartiet og Senterpartiet. Men i vår fikk Høyre, Frp og Sp flertall i Stortinget for at arbeidet med konsesjonsrunde skulle startes."
https://www.finansavisen.no/energi/2025/08/08/8284358/klart-for-26.-konsesjonsrunde-pa-norsk-sokkel

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (16 minutter siden):

Venstresidens usannheter slår alltid godt an i egne rekker. Særlig når det understøttes av røde-riksmediene.
Sannheten er at det aldri har blitt bygget flere meter vei og tatt et større etterslep i vedlikehold enn med FrP i regjering. Samferdselsminister Ketil Solvik Olsen var en vinner i alle statsbudsjett.

Bompengeandelen falt betydelig med FrP i regjering.
Grunnen til at den ikke falt enda mer var at FrP og Høyre ikke fikk flertall for flere bomfrie veier i stortinget.
AP, SP og venstresiden (Venstre og Krf inkludert) stemte i mot for så å håne dem for bompenger. Akkurat på dette særdeles lave saklighetsnivået befinner velgerne deres seg.

https://www.nrk.no/norge/feiret-bom-kutt-pa-200-millioner-_-denne-uken-stemmer-frp-for-a-oke-innkrevingen-med-10-milliarder-1.14566112

https://www.nettavisen.no/nyheter/bompengene-skjot-i-varet-etter-at-siv-jensen-overtok-etter-de-rodgronne/s/12-95-3424148520

FRP har null troverdighet. 

(P.s, bompenger opptar meg ikke noe særlig, det er forskjell på "hjertesak" i opposisjon og hva man faktisk gjør når man sitter i regjering jeg reagerer på. ). 

• Liker 1
Skrevet

FrP sin modell er bare fullstendig uten troverdighet. Det er bare å underby uten å underbygge.

Norgespris er ikke en løsning på strømprisen. Det er ikke for at folk skal tjene få gratis strøm. Norgespris er for at folk skal kunne få forutsigbarhet i strømregningen sin. 

FrP på sin side lover (som vanlig) at du skal få i bøtter og spann og andre (eller ingen?) skal betale regningen.

Dersom strømprisen når 2 kr, så må staten kompensere for differansen. Sånn er det i begge modeller. Med Norgespris, så vil staten tjene penger når strømmen er lav og tape når den er høy. Et nullpunkt spill. Med FrP sin modell så taper staten stort ved høy pris, og tjener ingenting ved lav pris. Staten (altså alle innbyggerene i Norge) må dekke regningen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (5 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/feiret-bom-kutt-pa-200-millioner-_-denne-uken-stemmer-frp-for-a-oke-innkrevingen-med-10-milliarder-1.14566112

https://www.nettavisen.no/nyheter/bompengene-skjot-i-varet-etter-at-siv-jensen-overtok-etter-de-rodgronne/s/12-95-3424148520

(P.s, bompenger opptar meg ikke noe særlig, det er forskjell på "hjertesak" i opposisjon og hva man faktisk gjør når man sitter i regjering jeg reagerer på. ). 

Forventet litt bedre enn lettvinte linker fra nevnte rødemedier som alltid vil ta FrP.
Er det ikke sant at stortingsflertallet bestemmer?

- Hvis vi ikke hadde prøvd å redusere bompengene, så hadde de hatt rett. Men det å få kritikk fra et parti som selv stopper oss fra å kutte bompenger, det er bare helt useriøst, sier Solvik-Olsen til Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/solvik-olsen-raser-etter-bompengerekord-helt-useriost-at-de-kritiserer-oss/s/12-95-3423477302

Skrevet
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

FrP sin modell er bare fullstendig uten troverdighet. Det er bare å underby uten å underbygge.

Norgespris er ikke en løsning på strømprisen. Det er ikke for at folk skal tjene få gratis strøm. Norgespris er for at folk skal kunne få forutsigbarhet i strømregningen sin. 

FrP på sin side lover (som vanlig) at du skal få i bøtter og spann og andre (eller ingen?) skal betale regningen.

Hvilken regning?
Vannkraft bygget ut av det norske folk - for det norske folk - koster ca. 12 øre pr kwh å produsere.
Mener du at du og dine interessenter eier vannkraften i Norge og skal ha mye bedre betalt?
Hvem representerer du?

Skrevet
leticia skrev (21 minutter siden):

Detaljer om bompengerekorden
  • 2023-tall: I 2023 ble det betalt inn 15,2 milliarder kroner i bompenger. 

• Prognose for inneværende år: Prognosen fra Statens vegvesen viser at bilistene vil betale inn hele 16 milliarder kroner i bompenger i år. 

• Årsak: Politikerne har vedtatt å innføre bompenger, og i enkelte byer har de økt bompengetakstene for å øke inntektene. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-bompenge-rekord-bompenger-i-all-fremtid/s/5-95-1569630

Skrevet
Neptun1 skrev (6 minutter siden):

Forventet litt bedre enn lettvinte linker fra nevnte rødemedier som alltid vil ta FrP.
Er det ikke sant at stortingsflertallet bestemmer?

- Hvis vi ikke hadde prøvd å redusere bompengene, så hadde de hatt rett. Men det å få kritikk fra et parti som selv stopper oss fra å kutte bompenger, det er bare helt useriøst, sier Solvik-Olsen til Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/solvik-olsen-raser-etter-bompengerekord-helt-useriost-at-de-kritiserer-oss/s/12-95-3423477302

Du linker jo selv til en av de jeg linket til, nettavisen,  som blir ansett for å være FRP sin mediekanal av mange. 

Jeg er ikke så interessert i å gå videre med dette. Jeg kom i utgangspunktet bare med et eksempel på at de sier noe annet i opposisjon enn i posisjon, siden det var en annen bruker som etterlyste eksempler. 

P.s, jeg er i utgangspunktet på borgerlig side, men ikke så langt ut som FRP. 

PS2, du har dine egne tanker om hvem som er borgerlige og hvem som ikke er det, men det må nesten det enkelte parti selv få lov å definere, altså hvor de står politisk... 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
14 minutes ago, Neptun1 said:

Hvilken regning?
Vannkraft bygget ut av det norske folk - for det norske folk - koster ca. 12 øre pr kwh å produsere.
Mener du at du og dine interessenter eier vannkraften i Norge og skal ha mye bedre betalt?
Hvem representerer du?

Staten eier absolutt ikke all kraftproduksjon i Norge, dessuten så importerer vi strøm til tider.

Dersom du ikke har fått med deg såpass, så forstår jeg at du fall r for propaganda 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...