Gå til innhold

Frp og Norgesdemokratene: vil dere fronte disse kvinnene under valgkampen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Duriello skrev (5 minutter siden):

Det er den helt sikkert, og bibelen blir til rævva rullingspapir. 😉

7. 10. 11 og 12 kan jeg stille meg bak.

Til en viss grad noen av de andre, men langt fra 100%.

Mange saker jeg kan stille meg bak.

Spesielt formueskatt og skattenivå generelt.
Norge har aldri hatt en like næringsfiendtlig regjering som denne.

Kommer heller aldri til å stemme på et parti som har samtykket i elektrifisering av Melkøya og sokkelen. (symbolpolitikk)
Samme med partier som er tilhengere av vindmøller på land og til havs.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (11 minutter siden):

Mange saker jeg kan stille meg bak.

Spesielt formueskatt og skattenivå generelt.
Norge har aldri hatt en like næringsfiendtlig regjering som denne.

Kommer heller aldri til å stemme på et parti som har samtykket i elektrifisering av Melkøya og sokkelen. (symbolpolitikk)
Samme med partier som er tilhengere av vindmøller på land og til havs.

Her har vi noen av hovedgrunnene til at de aldri vil få min stemme. 

(Kunne nevnt Israel vs Palestina, men tenker alle faksjonene der nede, ALLE, kan sette seg ned å holde kjeft.)

Screenshot_20250818_230446_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125618_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125651_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125312_Chrome.jpg

Endret av Duriello
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Wow!

6yq7xmjjxsjf1.jpeg

Ein kan seie mykje om dette.

Antisemittisme er nemnt, men det står ingen ting i programmet om islamofobi.

Støtte til Israel er nemnt, folkemordet som skjer i Gaza eller fordriving av palestinarar på Vestbreidda er ikkje nemnt.

Det er heller ikkje nemnt noko om korleis partiet stiller seg til sikkerheitssituasjonen i Europa eller støtte til Ukraina. Innbilt trussel frå "radikal kjønnsideologi" er viktigare enn den reelle trusselen frå Russland.

• Liker 4
Skrevet
torbjornen skrev (Akkurat nå):

Ein kan seie mykje om dette.

Antisemittisme er nemnt, men det står ingen ting i programmet om islamofobi.

Støtte til Israel er nemnt, folkemordet som skjer i Gaza eller fordriving av palestinarar på Vestbreidda er ikkje nemnt.

Det er heller ikkje nemnt noko om korleis partiet stiller seg til sikkerheitssituasjonen i Europa eller støtte til Ukraina. Innbilt trussel frå "radikal kjønnsideologi" er viktigare enn den reelle trusselen frå Russland.

De har blitt flinkere til å snakke i koder. Det er så enkelt. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Lurer på hvis det er noe parti som kommer fronta disse kvinnene i valgkampen? Har lite svårt att se sammanhanget i där noen gör det. 

"Invandringen er en berikning för Norge, se bara på löpegruppen för minoritets kvinner med 30 deltagare*." 

er det noe sånt Listhaug eller Støre borde sagt? 

En glad historia der minoritets kvinner møter andra minoritets kvinner för att löpa? Inkluderande? Har det ens noe med den norska kulteren att göra hvis det nu er så att minoritets kvinner normalt inte löper?

Som jag skrev tidigare. En positiv sak för de som är med och gillar det. Men absolut ingen stor nyhet eller noe som ett parti borde ta upp. 

Tycker också det ofta blir merklig når de som försöker fokusera på antirasism eller liknande verkar fokusera på rase/etnisitet hela tiden. 

*eller hur många de nu er. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (1 time siden):

Men en del punkter er jeg uenig i, f.eks. skattelette ved fødsler. 
Det er 'noen' som føder altfor mange barn i Norge, så dette er ikke gjennomtenkt.
Men mulig de tenker at de ikke betaler skatt uansett. Uansett uenig.

Her har vi et punkt vi er enige om. Og det kommer fra en som "har født altfor mange barn i Norge". Men jeg regner ikke med at det var høyt utdannede, etnisk norske kvinner med mange barn du siktet til ;) 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (21 timer siden):

Her har vi noen av hovedgrunnene til at de aldri vil få min stemme. 

(Kunne nevnt Israel vs Palestina, men tenker alle faksjonene der nede, ALLE, kan sette seg ned å holde kjeft.)

Screenshot_20250818_230446_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125618_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125651_Chrome.jpg

Screenshot_20250805_125312_Chrome.jpg

Jeg antar du snakker om de Konservative..?
Har ikke tenkt å stemme på dem - jeg bare kommenterte enkeltsaker på den listen som ble postet som jeg stiller meg bak.
Egentlig så synes jeg det er synd at dem som vil ha en langt strengere innvandringspolitikk og kriminalpolitikk, ta makten over norsk vannkraft mm. stemmer på små partier som ingen vil samarbeide med. Tenker da på Norgesdemokratene og nevnte Konservativt. 

Norgesdemokratene har et ufyselig standpunkt når det gjelder Russlands angrepskrig mot Ukraina. Jeg vet ikke med Konservativt, men om de har samme syn så er de etter min mening ikke et parti vi trenger.
Slike parti har tradisjonelt ikke så mye felles med høyresiden heller, de er slett ikke for å minimalisere statens forpliktelser og utgifter. Heller tvert om vil jeg si.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Skrevet
leticia skrev (21 timer siden):

Her har vi et punkt vi er enige om. Og det kommer fra en som "har født altfor mange barn i Norge". Men jeg regner ikke med at det var høyt utdannede, etnisk norske kvinner med mange barn du siktet til ;) 

Næ, gjorde jo ikke det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...