leticia Skrevet mandag kl 08:04 Skrevet mandag kl 08:04 Boing_80 skrev (1 time siden): Nei, saken er trolig at det er en del velgere fra Frp og Norgesdemokratene på dette forumet som ikke liker vinklingen på hovedinnlegget. Og disse etterlyser nå plutselig høyakademisk struktur. Jeg skjønner du er ute etter å provosere enkelte. Men, det jeg reagerte aller mest på ved vinklingen din, hvorfor utelater du partiet Konservativt i fremstillingen? Jeg syns ellers det er fint at folk finner hverandre med felles aktiviteter, uansett hvem de er. Du må også ta høyde for at man ikke nødvendigvis kan sammenligne samfunn mot hverandre. Storbritannia og Norge har en litt forskjellig historie, med imperialisme og kolonisering, og en annen innvandringshistorie / kultur enn det vi har i Norge. Samfunnet er nok mye mer variert enn det norske, og ikke minst så bor det 10 ganger så mange folk der slik at det er kanskje lettere å finne noen som opprinnelig kommer fra samme sted som seg selv? Nordmenn har jo også sine samlingssteder hvor de lettere finner hverandre, som f.eks, Spania, Thailand og Sveits Helt til slutt: Du forventer vel ikke at nevnte partier vil fronte disse kvinnene? Partiene er ikke akkurat kjent for å prioritere kvinners rettigheter og muligheter? (Tenker mest på Norgesdemokratene og Konservativt her, men også FRP har en politikk som ikke er veldig tiltrekkende for kvinner). Et apropos helt til slutt: Jeg vet du er muslim. Hva tenker du om situasjoner som denne: Jeg traff på en kvinne og en mann her om dagen (og jeg er ikke vant med å se sånt i Norge). Hun: Det eneste man kunne se var øynene hennes. Han: T - skjorte og kortbukse. Været: 25 grader. Syns du dette er greit? Jeg blir skikkelig irritert av å se sånt, og nettopp derfor så heier jeg på handlekraftige damer som du har fremstilt i denne tråden. 3
Boing_80 Skrevet mandag kl 08:24 Forfatter Skrevet mandag kl 08:24 (endret) leticia skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner du er ute etter å provosere enkelte. Men, det jeg reagerte aller mest på ved vinklingen din, hvorfor utelater du partiet Konservativt i fremstillingen? Jeg syns ellers det er fint at folk finner hverandre med felles aktiviteter, uansett hvem de er. Du må også ta høyde for at man ikke nødvendigvis kan sammenligne samfunn mot hverandre. Storbritannia og Norge har en litt forskjellig historie, med imperialisme og kolonisering, og en annen innvandringshistorie / kultur enn det vi har i Norge. Samfunnet er nok mye mer variert enn det norske, og ikke minst så bor det 10 ganger så mange folk der slik at det er kanskje lettere å finne noen som opprinnelig kommer fra samme sted som seg selv? Nordmenn har jo også sine samlingssteder hvor de lettere finner hverandre, som f.eks, Spania, Thailand og Sveits Helt til slutt: Du forventer vel ikke at nevnte partier vil fronte disse kvinnene? Partiene er ikke akkurat kjent for å prioritere kvinners rettigheter og muligheter? (Tenker mest på Norgesdemokratene og Konservativt her, men også FRP har en politikk som ikke er veldig tiltrekkende for kvinner). Et apropos helt til slutt: Jeg vet du er muslim. Hva tenker du om situasjoner som denne: Jeg traff på en kvinne og en mann her om dagen (og jeg er ikke vant med å se sånt i Norge). Hun: Det eneste man kunne se var øynene hennes. Han: T - skjorte og kortbukse. Været: 25 grader. Syns du dette er greit? Jeg blir skikkelig irritert av å se sånt, og nettopp derfor så heier jeg på handlekraftige damer som du har fremstilt i denne tråden. Partiet Konservativt ble ikke nevnt fordi jeg ikke med forbandt de med Frp og Norgesdemokratene. Men slik i ettertid kunne de absolutt bli nevnt. Spesielt Frp har brent seg i minnet hos meg. Som en som ble født på 80-tallet fikk jeg med meg Carl I. Hagen i Arendal samt Arne Myrdal. Nå vet jeg ikke hvilken etnisitet de personene du støtte hadde. Men i generelle termer synes jeg det du beskriver er en uting. For. eks var grunnleggeren av Pakistan uenig i at kvinnene kun skulle oppholde seg innenfor husets vegger og tildekket når de var ute. Han snakket om at kvinner og menn burde bygge opp nasjonen skulder ved skulder. Full deltakelse i det offentlige og det private. Dessverre mangler nye og unge nasjoner det fundamentet som ting kan bygges på. Hvis innlegget mitt var provoserende for noen så er det jo slik det ble. Jeg har heller en oppfordring å komme med. Samt at jeg vil balansere det ensporede debattklimaet. For har ikke Frp med Sylvi L. i en liten fotnote sagt at de anerkjenner de innvandrerne som gjør noe bra for Norge? Men den fotnoten er så liten at den kun er der for ordens skyld. Jeg ville bare påminne om at det faktisk skjer bra ting også, men det var kun par stykker i denne tråden som ville anerkjenne. Resten ble plutselig så opptatte av problemstillinger og alt annet. Hvis Frp virkelig bryr seg om Norge så må de skape broer mellom folk. Ikke splittelser. Endret mandag kl 08:33 av Boing_80 3
leticia Skrevet mandag kl 08:50 Skrevet mandag kl 08:50 Boing_80 skrev (10 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvilken etnisitet de personene du støtte hadde. Men i generelle termer synes jeg det du beskriver er en uting. For. eks var grunnleggeren av Pakistan uenig i at kvinnene kun skulle oppholde seg innenfor husets vegger og tildekket når de var ute. Han snakket om at kvinner og menn burde bygge opp nasjonen skulder ved skulder. Full deltakelse i det offentlige og det private. Dessverre mangler nye og unge nasjoner det fundamentet som ting kan bygges på. Etnisitet er irrelevant for problemstillingen. Men mannen så ut til å være fra Midtøsten (ikke Afrika). Boing_80 skrev (13 minutter siden): For har ikke Frp med Sylvi L. i en liten fotnote sagt at de anerkjenner de innvandrerne som gjør noe bra for Norge? Men den fotnoten er så liten at kun er der for ordens skyld. Jeg ville bare påminne om at det faktisk skjer bra ting også, men det var kun par stykker i denne tråden som ville anerkjenne. Resten ble plutselig så opptatte av problemstillinger og alt annet. Du må huske på at partiene er ute etter å kapre til seg velgere. Det er masse innvandrere som gjør noe bra for Norge. Spesielt bra blir det når også nordmenn kan være inkluderende nok til at f.eks kvinner fra andre land og norske kvinner samles for felles aktiviteter. Matlaging, å lære av hverandres kultur og mattradisjon kan være et slikt eksempel. Boing_80 skrev (19 minutter siden): Hvis innlegget mitt var provoserende for noen så er det jo slik det ble. Jeg har heller en oppfordring å komme med. Samt at jeg vil balansere det ensporede debattklimaet. Jeg skjønner godt at du ønsker å balansere debattklimaet. Men ikke glem at hvem som helst kan kommentere her inne (og ellers i andre debatter. Det hører nok til sjeldenhetene at folk er opplært i god debatteknikk på slike fora som dette. Men vinklingen din kan virke avskrekkende på noen (også for de som er enige med deg). Du har allerede bestemt deg (sikkert med rette) at disse partiene ikke ønsker å fremsnakke / fronte kvinnene du fremhever. Jeg tror du hadde fått bedre respons hvis du tok opp dette som en generell problemstilling, hvorfor det ikke snakkes oftere om innvandrerkvinner som bidrar positivt i samfunnet, som går ut og får gjort ting, som ikke er "låst til hjemmet" og "under mannens kontroll". Og så kunne man begynt å nevne politiske partier etterhvert for å snakke om hvilke partier som er for inkludering og hvilke partier som er mer negative til innvandring. 2 1
Boing_80 Skrevet mandag kl 09:03 Forfatter Skrevet mandag kl 09:03 (endret) leticia skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner godt at du ønsker å balansere debattklimaet. Men ikke glem at hvem som helst kan kommentere her inne (og ellers i andre debatter. Det hører nok til sjeldenhetene at folk er opplært i god debatteknikk på slike fora som dette. Men vinklingen din kan virke avskrekkende på noen (også for de som er enige med deg). Du har allerede bestemt deg (sikkert med rette) at disse partiene ikke ønsker å fremsnakke / fronte kvinnene du fremhever. Jeg tror du hadde fått bedre respons hvis du tok opp dette som en generell problemstilling, hvorfor det ikke snakkes oftere om innvandrerkvinner som bidrar positivt i samfunnet, som går ut og får gjort ting, som ikke er "låst til hjemmet" og "under mannens kontroll". Og så kunne man begynt å nevne politiske partier etterhvert for å snakke om hvilke partier som er for inkludering og hvilke partier som er mer negative til innvandring. Jeg skjønner hva du mener og vennligheten bak ordene dine. Men jeg er så lei av kun å lese negativitet og svartmaling av en gruppe mennesker som er forskjellige og nyanserte. Jeg er kun opptatt av å vise nyansene slik jeg ser det. Jeg kan ikke ta ansvar for alles følelser. Det må de gjøre selv. Innlegget er egentlig et vink til de som konstant lirer av seg de samme ferdigproduserte aegumentene fra visse politikere. "Berikelse" har blitt til et skjellsord og latterliggjøring av politikere som bruker ordet og av de ordet blir brukt om. Selvsagt forventer jeg ikke noe annet av Frp og Norgesdemokratene. Men synes det er viktig å vise at det foregår ting på et mikronivå i Norge som er bra. Om ikke visse politikere vil si noe om det, så kan vel samfunnsborgerne ta initiativet? Det er bare å se visse tråder på dette forumet opprettet av såkalte patrioter som får massiv respons. Jeg kommer imidlertid til å fortsette å protestere mot et bilde som blir forsøkt trådd over oss som ikke nødvendigvis viser helheten. Endret mandag kl 09:19 av Boing_80 2 2
leticia Skrevet mandag kl 12:28 Skrevet mandag kl 12:28 (endret) Boing_80 skrev (3 timer siden): Men jeg er så lei av kun å lese negativitet og svartmaling av en gruppe mennesker som er forskjellige og nyanserte. Jeg er kun opptatt av å vise nyansene slik jeg ser det. Jeg kan ikke ta ansvar for alles følelser. Det må de gjøre selv. Innlegget er egentlig et vink til de som konstant lirer av seg de samme ferdigproduserte aegumentene fra visse politikere. "Berikelse" har blitt til et skjellsord og latterliggjøring av politikere som bruker ordet og av de ordet blir brukt om. Jeg skjønner det. Men jeg tror ikke det er så enkelt som å vinke til folk som er såpass grodd fast i egen overbevisning av ferdigproduserte argumenter fremsatt av visse politikere. Man så det på en av de nylige debattene også, Listhaug hadde fått veiledning i hvordan få frem disse ferdigproduserte argumentene på en best mulig måte. Det selger, spesielt hos velgere som er økonomisk og mentalt (ser etter enkle løsninger på sammensatte problemstillinger) i det nedre sjiktet i samfunnet. Boing_80 skrev (3 timer siden): Selvsagt forventer jeg ikke noe annet av Frp og Norgesdemokratene. Men synes det er viktig å vise at det foregår ting på et mikronivå i Norge som er bra. Om ikke visse politikere vil si noe om det, så kan vel samfunnsborgerne ta initiativet? Selvsagt. Boing_80 skrev (3 timer siden): Det er bare å se visse tråder på dette forumet opprettet av såkalte patrioter som får massiv respons. Jeg kommer imidlertid til å fortsette å protestere mot et bilde som blir forsøkt trådd over oss som ikke nødvendigvis viser helheten Det syns jeg du skal fortsette med. Men noen ganger, hvis man går for hardt ut, så kan man skremme bort folk som man kan få åpnet øynene til, og akkurat det syns jeg ville vært litt dumt for budskapet ditt Endret mandag kl 12:32 av leticia skrivefeil 1 1
fredrik2 Skrevet mandag kl 12:45 Skrevet mandag kl 12:45 Denna tråden har vi sett tidigare och flera ganger fra samma person. Ett dåligt och oklart inlägg för kritik följt av dåliga och oklara svar fra trådstartaren som också får kritik. Minimal konstruktiv debatt eller informations utbytte sker. Slutsatsen är att orsaken till all kritik är att folk röstar FRP och att de er låste i sin överbevisning. Möjligheten at kritiken faktiskt stämmer eller folk inte röstar frp kan man ikke ens tänka sig. Totalt meningslöst. 7
torbjornen Skrevet mandag kl 14:47 Skrevet mandag kl 14:47 (endret) Boing_80 skrev (8 timer siden): Alternativt at en avstår fra å engasjere seg i tråden? Det er ikke slik at det er tvang om å svare på alle tråder. Det er tråder på dette forumet som er en samling av lange tekster og ingen tldr;. Tråder som ikke interesserer meg avstår jeg fra å kommentere på. Nei, saken er trolig at det er en del velgere fra Frp og Norgesdemokratene på dette forumet som ikke liker vinklingen på hovedinnlegget. Og disse etterlyser nå plutselig høyakademisk struktur. Men dette er et diskusjonsforum der grunnleggende språklig oppsett på innlegg er mer enn nok. Dessuten hadde moderatorene stengt tråden for lengst om den brøt med alle retningslinjene for forumet. Vi har patrioter og nasjonalister på dette forumet som oppretter i mine øyne særdeles provoserende innlegg og det vil i så måte være hyklersk av moderatorene å slette/stenge denne tråden sånn helt uten videre. Vedr. problemstilling: dette er ikke et innlegg på subforaene Data, Bil, Hus etc. Da har man typisk spørsmål om noe konkret. Innlegget mitt er en oppfordring til to politiske partier om å utvide det politiske blikket deres med basis i noe jeg ser på som et godt integreringstiltak. Sikkert til stor ergrelse for noen. Men dette siste burde du ha skrive i fyrste innlegg, då ville ein fått ein debatt rundt dette i staden for kritikk fordi folk ikkje forstår kva du eigentleg ynskjer å diskutere. Kritikk som eg opplever er oppriktig meint. Endret mandag kl 14:47 av torbjornen 2
Boing_80 Skrevet mandag kl 16:52 Forfatter Skrevet mandag kl 16:52 torbjornen skrev (2 timer siden): Men dette siste burde du ha skrive i fyrste innlegg, då ville ein fått ein debatt rundt dette i staden for kritikk fordi folk ikkje forstår kva du eigentleg ynskjer å diskutere. Kritikk som eg opplever er oppriktig meint. Ikke enig. Det var en oppfordring til de som stemmer Frp og Norgesdemokratene. Ikke en debatt på Stortinget. Men la oss ikke bli uvenner. Vi ser bare forskjellig på saken.
Boing_80 Skrevet mandag kl 16:53 Forfatter Skrevet mandag kl 16:53 (endret) leticia skrev (4 timer siden): Jeg skjønner det. Men jeg tror ikke det er så enkelt som å vinke til folk som er såpass grodd fast i egen overbevisning av ferdigproduserte argumenter fremsatt av visse politikere. Man så det på en av de nylige debattene også, Listhaug hadde fått veiledning i hvordan få frem disse ferdigproduserte argumentene på en best mulig måte. Det selger, spesielt hos velgere som er økonomisk og mentalt (ser etter enkle løsninger på sammensatte problemstillinger) i det nedre sjiktet i samfunnet. Selvsagt. Det syns jeg du skal fortsette med. Men noen ganger, hvis man går for hardt ut, så kan man skremme bort folk som man kan få åpnet øynene til, og akkurat det syns jeg ville vært litt dumt for budskapet ditt Vi er nok ikke helt enige, men ikke helt uenige heller Jeg var ikke hjemme da jeg kommenterte, men her er utvalgte sitater fra grunnleggeren av Pakistan, Muhammad Ali Jinnah. Hans søster, Fatima Ali Jinnah var tannlege og begge søsknene jobbet hardt for å grunnlegge staten Pakistan. Jinnah var advokat av yrke. No nation can ever be worthy of its existence that cannot take its women along with the men. No struggle can ever succeed without women participating side by side with men. There are two powers in the world; one is the sword and the other is the pen. Her er begge søsknene med Lord Mountbatten: Endret mandag kl 16:59 av Boing_80 3 1 1
leticia Skrevet mandag kl 17:48 Skrevet mandag kl 17:48 Boing_80 skrev (35 minutter siden): Wow! Ja, du skjønner sikkert hvorfor jeg syns det var riktig å dra inn Konservativt i din kritikk 🙃 4
Duriello Skrevet mandag kl 17:55 Skrevet mandag kl 17:55 (endret) Boing_80 skrev (45 minutter siden): Wow! Det verste er, det fungerte dårlig å tenne opp i ovnen med det.. 🙄 Litt spøkefullt, men kan jeg kreve dem for for noe i forbindelse med at jeg måtte fjerne DERES søppel? Endret mandag kl 17:58 av Duriello 3
leticia Skrevet mandag kl 17:58 Skrevet mandag kl 17:58 Duriello skrev (1 minutt siden): Det verste er, det fungerte dårlig å tenne opp i ovnen med det.. 🙄 Vi har ikke fått fra dem enda (håper det uteblir). Vi fyrer ikke, men det går rett til resirkulering. (Da kan det brukes til noe positivt i det minste). 2
Boing_80 Skrevet mandag kl 18:00 Forfatter Skrevet mandag kl 18:00 (endret) leticia skrev (14 minutter siden): Ja, du skjønner sikkert hvorfor jeg syns det var riktig å dra inn Konservativt i din kritikk 🙃 Absolutt! Så forresten en varebil med Norgesdemokratene parkert ved Løten rundkjøringen. Jeg antar de kommer til å sanke stemmer der. Endret mandag kl 18:03 av Boing_80 1
Duncan Skrevet mandag kl 18:12 Skrevet mandag kl 18:12 Boing_80 skrev (1 time siden): Ikke enig. Det var en oppfordring til de som stemmer Frp og Norgesdemokratene. Ikke en debatt på Stortinget. Men la oss ikke bli uvenner. Vi ser bare forskjellig på saken. Ingenting av det du skrev i første posten kan tolkes som en oppfordring til de som stemmer frp eller norgesdemokratene. Til det var første post altfor rotete. 6
Boing_80 Skrevet mandag kl 18:15 Forfatter Skrevet mandag kl 18:15 (endret) Duncan skrev (3 minutter siden): Ingenting av det du skrev i første posten kan tolkes som en oppfordring til de som stemmer frp eller norgesdemokratene. Til det var første post altfor rotete. Som sagt så skrev jeg ikke en høyakademisk oppgave som skal presenteres for et dekaner og professorer. Referansene er derfor ikke ordnet etter APA kravene. Endret mandag kl 18:16 av Boing_80 1
herzeleid Skrevet mandag kl 18:30 Skrevet mandag kl 18:30 Boing_80 skrev (11 timer siden): Nei, saken er trolig at det er en del velgere fra Frp og Norgesdemokratene på dette forumet som ikke liker vinklingen på hovedinnlegget. Og disse etterlyser nå plutselig høyakademisk struktur. Jeg har aldri stemt og har ingen planer om å stemme frp, ei heller norgesdemokratene Ingen har etterlyst «høyakademisk» struktur. Å kalle det å skrive hva en ønsker å diskutere for «høyakademisk» fremstår forferdelig trassig og barnslig. 8
Duncan Skrevet mandag kl 19:02 Skrevet mandag kl 19:02 Boing_80 skrev (44 minutter siden): Som sagt så skrev jeg ikke en høyakademisk oppgave som skal presenteres for et dekaner og professorer. Referansene er derfor ikke ordnet etter APA kravene. Vel du gjør det ikke enklere for de lav utdanna FRP velgerne med det første posten din. 4
Neptun1 Skrevet mandag kl 20:38 Skrevet mandag kl 20:38 Duriello skrev (2 timer siden): Det verste er, det fungerte dårlig å tenne opp i ovnen med det.. 🙄 Litt spøkefullt, men kan jeg kreve dem for for noe i forbindelse med at jeg måtte fjerne DERES søppel? Et åpningsinnlegg uten noen substans eller mening. Koranen er mer egnet til å fyre med. Hører heller ikke hjemme i vestlige land. Ser ikke mye galt med det programmet der, mye bedre og fremtidsrettet enn hos samtlige sentrums -og venstresideparti. Spesielt de to siste punktene. Men en del punkter er jeg uenig i, f.eks. skattelette ved fødsler. Det er 'noen' som føder altfor mange barn i Norge, så dette er ikke gjennomtenkt. Men mulig de tenker at de ikke betaler skatt uansett. Uansett uenig. 2 1
Duriello Skrevet mandag kl 20:51 Skrevet mandag kl 20:51 (endret) Neptun1 skrev (14 minutter siden): Koranen er mer egnet til å fyre med. Det er den helt sikkert, og bibelen blir til rævva rullingspapir. 😉 7. 10. 11 og 12 kan jeg stille meg bak. Til en viss grad noen av de andre, men langt fra 100%. Endret mandag kl 20:54 av Duriello
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå