leticia Skrevet lørdag kl 23:31 Skrevet lørdag kl 23:31 Shoxx skrev (8 minutter siden): Trygdede betaler vel ikke så mye skatt? Der kan jeg ingenting dessverre. De burde vel strengt tatt ikke betalt skatt i hele tatt. Hva er egentlig poenget med det? En trygdet som har en inntekt på 400.000 (eksempeltall) må betale akkurat like mye skatt som en arbeidstaker som tjener 400.000. Pensjonister har lavere / lite skatt. Poenget med at en trygdet også må betale skatt er at selv om man er trygdet så kan man ha f.eks huslån hvor man kan skrive av rentene for å få redusert skatt, og hvis den trygdede uansett ikke hadde betalt skatt, så hadde han heller ikke fått noen fradrag for rentene han betaler. 3 1
Shoxx Skrevet lørdag kl 23:36 Skrevet lørdag kl 23:36 3 minutes ago, Colin. said: Alt henger sammen med kronekursen og investorer som pdd ikke ønsker å investere i Norge i like stor grad. Hvis krona blir sterkere er det naturlig å tro at man ville fått mer for pengene sine. Men greit, du har bestemt deg for at status quo er godt nok, så da får du bare stemme på de som styrer nå. Det er gjerne et snev av sannhet i at det ene medfører det andre. Men at prisene vil gå NED i nedvneverdig grad igjen,etter at eierene nå har fått kjenne på inntektstrykket tviler jeg sterkt på. Det kommer nok en "god" forklaring på hvorfor det ikke blir tilfelle. Ja,altså jeg har nok bestemt meg.I likhet med deg selv,selv om jeg heller ikke forstår din side,spesielt mtp at du sitter nederst ved bordet. Men er jo bare hyggelig å diskutere det. 4
Shoxx Skrevet lørdag kl 23:40 Skrevet lørdag kl 23:40 6 minutes ago, leticia said: En trygdet som har en inntekt på 400.000 (eksempeltall) må betale akkurat like mye skatt som en arbeidstaker som tjener 400.000. Pensjonister har lavere / lite skatt. Poenget med at en trygdet også må betale skatt er at selv om man er trygdet så kan man ha f.eks huslån hvor man kan skrive av rentene for å få redusert skatt, og hvis den trygdede uansett ikke hadde betalt skatt, så hadde han heller ikke fått noen fradrag for rentene han betaler. Takk for oppklaringen. Sitter egentlig så mange trygdede med eget hus da? Vel,gjerne! Uansett. Ville det ikke vært bedre (og et løft) dersom de hadde 0 skatt,men samme utbetalinger. Da burde det jo monne litt for de,og hadde nok hjulpet veldig mange. Skattefritak opp mot 300 000 f.eks. evt 400 000. (Det burde forøvrig vært for lønnede også.) 5
leticia Skrevet lørdag kl 23:52 Skrevet lørdag kl 23:52 Shoxx skrev (1 minutt siden): Takk for oppklaringen. Sitter egentlig så mange trygdede med eget hus da? Vel,gjerne! Uansett. Ville det ikke vært bedre (og et løft) dersom de hadde 0 skatt,men samme utbetalinger. Da burde det jo monne litt for de,og hadde nok hjulpet veldig mange. Skattefritak opp mot 300 000 f.eks. evt 400 000. (Det burde forøvrig vært for lønnede også.) Du må huske på at de fleste (hvis vi snakker om uføretrygdede her) ikke blir uføre før de runder en viss alder. Man ser en markant stigning fra cirka 45 - 55 års alder, og så øker det egentlig bare på frem mot pensjonsalderen, fordi jo eldre man blir jo vanligere blir det med diverse sykdommer. Når man er såpass gammel før man blir uføretrygdet, altså at man har jobbet et helt liv så har man som regel eget bosted. Det er en økt andel uføre som ikke eier egen bolig i forhold til hvordan ståa er i resten av befolkningen, men likevel så eier cirka 3 av 4 uføre egen bolig (om jeg ikke husker helt feil). Man økte satsene i ny uførereform av 2015, men også skatten, slik at utbetalingene ble cirka like som før. Samtidig så kunne man skrive av rentene. Jeg syns det høres mer ut som en rettferdig ordning enn hvis man hadde hatt masse renter å betale uten å få noen uttelling for det. Jeg er motstander av noe ala ordningen du skisserer, den minner meg for mye om borgerlønn (som jeg er imot). 2 2
Shoxx Skrevet lørdag kl 23:55 Skrevet lørdag kl 23:55 1 minute ago, leticia said: Du må huske på at de fleste (hvis vi snakker om uføretrygdede her) ikke blir uføre før de runder en viss alder. Man ser en markant stigning fra cirka 45 - 55 års alder, og så øker det egentlig bare på frem mot pensjonsalderen, fordi jo eldre man blir jo vanligere blir det med diverse sykdommer. Når man er såpass gammel før man blir uføretrygdet, altså at man har jobbet et helt liv så har man som regel eget bosted. Det er en økt andel uføre som ikke eier egen bolig i forhold til hvordan ståa er i resten av befolkningen, men likevel så eier cirka 3 av 4 uføre egen bolig (om jeg ikke husker helt feil). Man økte satsene i ny uførereform av 2015, men også skatten, slik at utbetalingene ble cirka like som før. Samtidig så kunne man skrive av rentene. Jeg syns det høres mer ut som en rettferdig ordning enn hvis man hadde hatt masse renter å betale uten å få noen uttelling for det. Jeg er motstander av noe ala ordningen du skisserer, den minner meg for mye om borgerlønn (som jeg er imot). Du kan dine saker. Er enkelt å si meg enig med deg,når du legger det fram på den måten. Er heller ikke noe for borgerlønn. 2
Jarmo Skrevet lørdag kl 23:55 Skrevet lørdag kl 23:55 Shoxx skrev (25 minutter siden): Det er jo matvarekjedene som bestemmer. Vel? Hvis vi avvikler store kjedene, hva vil skje da i lille Norge? Titusenvis av enkelte enheter, alle med sine egne logistikk. Tror du det blir billigere mat ut av dette der? 2
leticia Skrevet i går, 00:08 Skrevet i går, 00:08 (endret) Shoxx skrev (16 minutter siden): Du kan dine saker. Er enkelt å si meg enig med deg,når du legger det fram på den måten. Er heller ikke noe for borgerlønn. Takk skal du ha. Vi har vel alle våre tema vi er sterkere på enn andre 🙂 Endret i går, 00:12 av leticia 4
torbjornen Skrevet i går, 02:17 Skrevet i går, 02:17 (endret) Jarmo skrev (2 timer siden): Vel? Hvis vi avvikler store kjedene, hva vil skje da i lille Norge? Titusenvis av enkelte enheter, alle med sine egne logistikk. Tror du det blir billigere mat ut av dette der? Ein kunne kanskje ha hatt ein mellomting, slik det var før konsollideringa rundt 1990. Problemet i dag er at det er blitt så få aktørar at dei kjedene som er att eig grossistane, og har tilnærma monopol. Endret i går, 02:18 av torbjornen 3
torbjornen Skrevet i går, 03:03 Skrevet i går, 03:03 (endret) Norgesgruppen i støypeskeia: Før dette hadde ein meir eller mindre sjølvstendige butikkar i kjeder som f.eks. Mathuset og EPA. Ein legg merke til innvendingane frå prisdirektoratet, forløparen til konkurransetilsynet. I dag er dette ein realitet. Endret i går, 03:15 av torbjornen 3
halnes1 Skrevet i går, 04:26 Skrevet i går, 04:26 leticia skrev (4 timer siden): Poenget med at en trygdet også må betale skatt er at selv om man er trygdet så kan man ha f.eks huslån hvor man kan skrive av rentene for å få redusert skatt, og hvis den trygdede uansett ikke hadde betalt skatt, så hadde han heller ikke fått noen fradrag for rentene han betaler. Jo du får fradrag for rentene uansett. Det heter da at du har "penger til gode" fra staten. Men mindre du tjener til dårligere råd til å eie bolig vil det bli. Som ufør så tenker jeg ikke bare på meg selv. Staten har tatt inn enormt mye penger siste 4 år på økte gass priser, økte strøm priser og økte skatter. Folk tror at inflasjonen kommer av bare hva en handler for. Den kommer også fra svak kronekurs og økte faste kostnader som strøm. Staten kunne redusert kostnadene til bedriftene ved å redusere diesel avgiften, redusert energi avgiftene, redusert matmomsen og redusert eller fjernet formueskatten. Men venstre siden vil ikke gjøre noe av dette, de er så opptatt av å ta de rike at de også tar stort sett hele det norske private næringsliv. Den svenske regjering ga strøm støtte til private bedrifter og de reduserte diesel avgiften med 1,6-1,7 svenske kroner. De har en skatt på 2,5% nå, kronen deres er jo også styrket seg med 10% i forhold til den norske kronen. Den norske regjering ga ikke strøm støtte til private bedrifter, de vil heller ikke redusere noen avgifter så det monner fordi de stoler ikke på det private næringslivet. Gjengangeren fra venstre siden er at reduserer vi mat momsen så stikker eierne av med fortjenesten. Når en har en regjering med støtte partier som ser på private bedrifter som kjeltringer da mister spesielt utenlandske investorer interessen for Norge og kronen vil ikke klatre. Hvis det hadde vært at norsk næringsliv gjør det bra så skulle den norske kronen steget. Det handler om tillit og det har spesielt ikke denne regjeringen som er ekstremt nærings fiendtlig. Er 54 år nå og vært ufør siden dagen før jeg vart 35 år i en stygg arbeids ulykke. 2
leticia Skrevet i går, 06:10 Skrevet i går, 06:10 halnes1 skrev (57 minutter siden): Jo du får fradrag for rentene uansett. Det heter da at du har "penger til gode" fra staten. Men mindre du tjener til dårligere råd til å eie bolig vil det bli. Fremførbart underskudd ville ikke funket i en ordning hvor man som trygdet var fritatt for å betale skatt av trygda, hadde gjeldsrenter å betale og man ikke hadde andre inntekter å føre underskuddet mot. Man kan godt ha beløpet til gode, men nytter lite hvis man aldri hadde fått brukt det. Det gjør det også enklere at trygdede og arbeidstakere betaler like mye i skatt, spesielt hvis man både er trygdet og har arbeidsinntekt. halnes1 skrev (1 time siden): Som ufør så tenker jeg ikke bare på meg selv. Staten har tatt inn enormt mye penger siste 4 år på økte gass priser, økte strøm priser og økte skatter. Folk tror at inflasjonen kommer av bare hva en handler for. Den kommer også fra svak kronekurs og økte faste kostnader som strøm. Staten kunne redusert kostnadene til bedriftene ved å redusere diesel avgiften, redusert energi avgiftene, redusert matmomsen og redusert eller fjernet formueskatten. Ja, det er sammensatt. Ser du lot være å nevne situasjonen utenfor Norges grenser, som også har innvirkning. Når det gjelder krona, så har den stort sett bare tatt en vei mot euroen siden euro ble innført. halnes1 skrev (1 time siden): Men venstre siden vil ikke gjøre noe av dette, de er så opptatt av å ta de rike at de også tar stort sett hele det norske private næringsliv. Denne blokktilhørigheten er ikke bra for landet samlet sett. Uavhengig av hvilken blokk man tilhører. Det blir alltid å bygge opp og rive ned i stedet for utvikling og forbedring for alle. Jeg skulle gjerne ha sett en Høyre / AP regjering hvor både arbeidstakeres og arbeidsgiveres interesser ble hensyntatt i stor grad. (Samt de som har falt utenfor samfunnet av diverse årsaker). En bedre forståelse for hverandres behov rett og slett. halnes1 skrev (1 time siden): Den svenske regjering ga strøm støtte til private bedrifter og de reduserte diesel avgiften med 1,6-1,7 svenske kroner. De har en skatt på 2,5% nå, kronen deres er jo også styrket seg med 10% i forhold til den norske kronen. Den norske regjering ga ikke strøm støtte til private bedrifter, de vil heller ikke redusere noen avgifter så det monner fordi de stoler ikke på det private næringslivet. Gjengangeren fra venstre siden er at reduserer vi mat momsen så stikker eierne av med fortjenesten. Når en har en regjering med støtte partier som ser på private bedrifter som kjeltringer da mister spesielt utenlandske investorer interessen for Norge og kronen vil ikke klatre. Hvis det hadde vært at norsk næringsliv gjør det bra så skulle den norske kronen steget. Sverige har jeg lite kjennskap til. Men at f eks rentene der har blitt satt ned i mye større grad enn i Norge er at deres økonomi går dårligere. Danmark bandt krona til euroen. Sikkert lurt, hvis man ser på kronekursen i Danmark versus den svenske og den norske. Som sagt, ting er sammensatt. Og den norske krona steg ikke spesielt mot euroen når det var høyreregjering heller. Kanskje vi bare må innse at Norge ikke er "verdens navle" og interessant å investere i. Men ja, enig i at denne regjeringen er mer næringsfiendlig enn den forrige. halnes1 skrev (1 time siden): Er 54 år nå og vært ufør siden dagen før jeg vart 35 år i en stygg arbeids ulykke. Trist. Håper du fikk erstatning fra bedriften i det minste 🥺 4
Subara Skrevet i går, 07:11 Skrevet i går, 07:11 FrihetensRegn skrev (På 15.8.2025 den 19.57): Her er resultatene jeg fikk i NRKs valgomat: Nå spørs det om jeg skal stemme taktisk eller stemme ideologisk. Om jeg er mest opptatt av å fjerne de rødgrønne, stemmer jeg FrP. Om jeg ikke tror de borgerlige kommer til å utgjøre en særlig forskjell, stemmer jeg heller ND eller K. Her var det mange partier jeg ikke har hørt om. Har NRK begynt med nye forkortelser? PP= Pensjonistpartiet? Men det første jeg tenkte på var: Populistpartiet. Forkortelser er ikke alltid like enkelt å forholde seg til. Får ta denne testen selv, så ser jeg hva det handler om. 2
obygda Skrevet i går, 07:30 Skrevet i går, 07:30 Man hører gjerne at det går så bra i Norge - men gjør det egentlig det? Kilde : https://www.finansavisen.no/politikk/2025/06/20/8272205/oecd-plasserer-norge-pa-bunnen-regjeringen-skrur-opp-skattene Venstresiden i norsk politikk ønsker ikke skape noe som helst - de vil omfordele det vi har. Ja noen har til og med holdningen at de som skaper noe kan "ryke og reise". Det er i bunn og grunn det samme taktikk som å pisse i buksa for å holde varmen. Den norske kronen er blitt søppel - norske grundere rømmer landet i frykt for nye skatter. Selv renten er høyere enn hva man finner hos våre naboer i Europa - den er det fordi man ikke klarer å få kontroll på inflasjonen. Målet med renten er jo å få kontroll på inflasjonen - ikke noe annet! Og inflasjonen er høy fordi den norske kronen er regnet som usikker og ustabil. Vi selger råvarer som aldri før i dette landet. Den nye oljen er jo elektrisk kraft - kraft som vi selger til høystbydene i EU og undergraver den eneste komparative fordelen vi har hatt de siste 100 år - nemlig rimelig kraft. Og der hvor vi har billig kraft åpner vi opp for utenlandsk datasenter industri som gis enorme mengder energi på langsiktige avtaler uten at det stilles noen som helst krav tilbake mhp varige arbeidsplasser. Tilbake sitter innenlandsk næring og innbyggere og ser regningene gå til himmels mens utenlandske investorer tømmer landet for billig kraft uten at overskuddet blir skattbart her. Ja til og med formueskatten slipper de unna fordi de ikke er norske.. Snakk om nisselue politikk. 2 2 1
Krig og fred Skrevet i går, 08:14 Skrevet i går, 08:14 (endret) 10 hours ago, Colin. said: Du sier du bryr deg om din søster med ufør, for så å si du kommer til å stemme på MDG. Are you having a laugh? Du vet at å stemme sosialistisk helt sikkert gjør at de rike får mindre, men det får jammen meg vi uføre også i form av idiotiske skatter, drita dårlig krone (inflasjon), mat-vare priser og strømpriser.. seriøst... Og for å ikke snakke om bolig-mangelen som ikke kommer til å bli bedre med sosialistisk styre. Well well, nice for oss som i det minste har kommet oss inn på boligmarkedet. 😂 Du er ufør, og vil stemme på en side som øker egenandeler og reduserer ytelser? Og du tror skattelettene vil komme deg til gode? Herre jesus. edit: jeg vet ikke hvor lenge du har vært ufør. Men Høyre vil gjeninnføre karensåret. Tenk hvis du fortsatt gikk på AAP, også måtte du stå et helt år uten inntekt fordi du enda ikke var ferdig utredet/vurdert. Og dette er folk du faktisk vil stemme på? Fuck you got mine med andre ord, du hadde trivdes utmerket i USA. Endret i går, 08:40 av Krig og fred 4 1 1
Vokteren Skrevet i går, 08:27 Skrevet i går, 08:27 Vokteren skrev (12 timer siden): Mye riktig i det du skriver. Jeg er selv en av dem som i sin tid valgte en ok fast jobb fremfor å prøve lykken som selvstendig. Risikoen var for stor med små barn og stort huslån. Bare for å fylle på med noen fakta: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/B08jKl/advarer-om-svak-vekst-i-norske-bedrifter?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Smule8o Skrevet i går, 09:56 Skrevet i går, 09:56 1 hour ago, Vokteren said: Bare for å fylle på med noen fakta: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/B08jKl/advarer-om-svak-vekst-i-norske-bedrifter?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Quote Manglende satsing på vekst og oppkjøp henger ifølge rapporten også sammen med kapitaltilgang og eierskapsstruktur. Der naboland som Sverige og Danmark har flere industrielle eiere og bedre tilgang på risikovillig kapital, har Norge færre investorer som er villige til å satse på oppskalering. Quote – Den viktigste endringen er innføringen av exit-skatten. Den gjør det vanskeligere å hente inn ny kompetanse til Norge. Nå tenker mange av gründerne jeg kjenner at de allerede i oppstartfasen må flytte ut av landet. Det var ikke noe tema før, sier Næss. Men i følge svært mange norske velgere og deltakere i denne tråden er dette ønskelig og bra. Det er nemlig å ha mye høyere andel uføre og høyere sykefravær enn sammenlignbare land vi skal leve av etter at vi gir slutter å pumpe olje og gass, så Europa må kjøpe dette fra gode demokratiske land som Saudi Arabia, Qatar og Russland. Men hvordan skal man finansiere dette da? Jo, selvsagt ved å maksimere offentlige utgifter og å subsidiere ulønnsomt næringsliv. For det er slikt det blir inntekter av! /s 1 1
Shoxx Skrevet i går, 10:17 Skrevet i går, 10:17 5 hours ago, halnes1 said: Jo du får fradrag for rentene uansett. Det heter da at du har "penger til gode" fra staten. Men mindre du tjener til dårligere råd til å eie bolig vil det bli. Som ufør så tenker jeg ikke bare på meg selv. Staten har tatt inn enormt mye penger siste 4 år på økte gass priser, økte strøm priser og økte skatter. Folk tror at inflasjonen kommer av bare hva en handler for. Den kommer også fra svak kronekurs og økte faste kostnader som strøm. Staten kunne redusert kostnadene til bedriftene ved å redusere diesel avgiften, redusert energi avgiftene, redusert matmomsen og redusert eller fjernet formueskatten. Men venstre siden vil ikke gjøre noe av dette, de er så opptatt av å ta de rike at de også tar stort sett hele det norske private næringsliv. Den svenske regjering ga strøm støtte til private bedrifter og de reduserte diesel avgiften med 1,6-1,7 svenske kroner. De har en skatt på 2,5% nå, kronen deres er jo også styrket seg med 10% i forhold til den norske kronen. Den norske regjering ga ikke strøm støtte til private bedrifter, de vil heller ikke redusere noen avgifter så det monner fordi de stoler ikke på det private næringslivet. Gjengangeren fra venstre siden er at reduserer vi mat momsen så stikker eierne av med fortjenesten. Når en har en regjering med støtte partier som ser på private bedrifter som kjeltringer da mister spesielt utenlandske investorer interessen for Norge og kronen vil ikke klatre. Hvis det hadde vært at norsk næringsliv gjør det bra så skulle den norske kronen steget. Det handler om tillit og det har spesielt ikke denne regjeringen som er ekstremt nærings fiendtlig. Er 54 år nå og vært ufør siden dagen før jeg vart 35 år i en stygg arbeids ulykke. Blir du aldri noe som helst redd for din egen inntekt? Altså det er langt mindre sjanse for at venstresiden "går løs" på inntekten din en høyresiden. De ser aldri mennesker. De ser tall,og en ufør persom er et tapsprosjekt for staten. De driter en lang i om de kutter inntekten din i halv. Eller får deg til å hoppe bukk gjennom f.eks årlige tester for å "se" om du fortsatt er ufør,som må være veldig stigmatiserende. Nå er jo du litt oppi åra,men tenker du ikke at andre ufør som er yngre en deg er redd for dette? Leser man f.eks på X,eller i andre mer eller mindre åpne ekkokammer på nett,så er det jo slik at høyrefløyen (les: velgerne) ønsker uføretrygd utryddet. Man kan da jobbe litt,eller? Hørt den før? Føler du som en eller flere her inne fokuserer på ting som egentlig ikke angår dere i stor grad. Selvsagt matpriser og slikt forstår jeg,men det vil ikke høyresiden fikse. Prisene der er kommet for å bli. Eierene kommer ikke til å gå ned i pris nå,de har jo allerede løyet på seg at "kostnadene er så høye" Du snakker som en i godt betalt jobb,som betaler masse med skatt,og som føler deg kvalt av skattertrykk etc. Er du påvirket av de rundt deg,eller eventuelt hvordan oppnår man egentlig en sån svikt på egen realitet? 4
freedomseeker Skrevet i går, 10:21 Skrevet i går, 10:21 Krig og fred skrev (2 timer siden): Du er ufør, og vil stemme på en side som øker egenandeler og reduserer ytelser? Og du tror skattelettene vil komme deg til gode? Herre jesus. edit: jeg vet ikke hvor lenge du har vært ufør. Men Høyre vil gjeninnføre karensåret. Tenk hvis du fortsatt gikk på AAP, også måtte du stå et helt år uten inntekt fordi du enda ikke var ferdig utredet/vurdert. Og dette er folk du faktisk vil stemme på? Fuck you got mine med andre ord, du hadde trivdes utmerket i USA. Og da hopper du fullstendig bukk over den største utgiften av den alle, verdens mest radikale innvandringspolitikk. Og lykke til å bevare velferdsstaten med en feilslått næringspolitikk. 1
freedomseeker Skrevet i går, 10:29 Skrevet i går, 10:29 Regjeringen kan inne akkurat si å være den svake forskjemper, boligprisene øker, høy inflasjon sammenlignet med andre vestlige land, forskjellene øker, og de med allerede lave inntekter har fått enda dårligere råd. Dette er en internasjonal regjering, som prioriterer absolutt alt og alle foran den norske befolkningen.
Bata Skrevet i går, 10:41 Skrevet i går, 10:41 freedomseeker skrev (6 minutter siden): Regjeringen kan inne akkurat si å være den svake forskjemper, boligprisene øker, høy inflasjon sammenlignet med andre vestlige land, forskjellene øker, og de med allerede lave inntekter har fått enda dårligere råd. Dette er en internasjonal regjering, som prioriterer absolutt alt og alle foran den norske befolkningen. Det er jo bare din konspiratoriske optikk som farger over forståelsen av hvordan kronekursen påvirker inflasjonen. Jeg så to rotter i går, de hadde en rose på ryggen. SPESIALAGENTER for DNAP. 100% Sånn forstår jeg verden når jeg tar din optikk på verden. Må være helt jævlig forvirrende og vanskelig å navigere verden når ting blir sånn as. Har du sett alle agenentene rundt hushjørnene i nabolaget ditt? EU agenter som skal stjele strømmen din og putte det i ACER-maskinen. Det er en sånn EU-trylledings som gjør strømmen dyrere og gjør at muslimer kommer opp av kumlokk. GUD BEDRE, jeg skulle ønske folk bare ble lobotomerte når de falt av og begynte å bare tømme nedpå med facebook-juice og frykt for "gLoBaLiSteR". Deretter kommer sånn "NoReG FøØØØøRsT". HASJTAG STØRE VIL BARE JOBBE I TOPPJOBB I EU OG SELGER NOREG: LOLO LO LO OLOLOL VÆR SÅ FUCKINGS SNILL DA. Ta litt avstand fra driten av no media du konsumerer til daglig, seriøst. Jeg blir dummere av å lese innlegget. Evt. DM meg, så kan du få personlig skyte meg, dra frem liket på TV og skryte av at du nå har reddet Norge fra globalistene. (ja, for meningene mine er der fordi jeg er en sånn commie-venstreving-globalist (en liten motsigelse av en tittel, men realiteter har faen meg ingenting å gjøre i din virkelighetsoppfratning) 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå