Krig og fred Skrevet mandag kl 08:24 Skrevet mandag kl 08:24 21 hours ago, kremt said: Syns ikke man skal skylde på sv og mdg for dette. De må kunne stille krav skal de være med å støtte opp og få gjennom ting. Problemet er jens og jonas sin arroganse der de tror de kan gjøre hva de vil på egen hånd helt uten konsekvenser. AP fremstår veldig arrogante. Støre virker svak og inkompetent, Stoltenberg kald og kynisk. 13 hours ago, onkel_jon said: https://www.vg.no/nyheter/i/Rjb74r/mdg-hermstad-det-er-stoeres-problem Er på tide å øke å sperregrensen til 6% så vi slipper at mini partier som mdg får for mye makt. Dette mente jeg også på 2000 tallet. Men, etterkvart har jeg skjønt at irriterende småpartier er sunt og bra. For de hindrer de større partiene i å dominere fullstendig. Skrekkeksemplet er selvfølgelig USA, og til dels Storbritannia. 4
DJViking Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Synd det ikke ble kabinettspørsmål. Jeg skulle gjerne sett at AP sluttet å leke regjering og ødelegge for Norske bedrifter. I forbindelse med skattelistene som er kommet ut nå leser jeg ganske mange som har flyttet til Sveits. https://www.nord24.no/tjente-910-millioner-kroner-flyttet-til-sveits/s/5-32-235620 Her er en som sier han har flyttet i protest mot skattepolitikken. 2
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 25 minutes ago, DJViking said: I forbindelse med skattelistene som er kommet ut nå leser jeg ganske mange som har flyttet til Sveits. https://www.nord24.no/tjente-910-millioner-kroner-flyttet-til-sveits/s/5-32-235620 Her er en som sier han har flyttet i protest mot skattepolitikken. Kunne ønske disse svikerne bare kunne holde kjeft og flytte i stillhet. Hvor lenge skal vi høre på sytinga? 2
Delvis Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden DJViking skrev (33 minutter siden): Synd det ikke ble kabinettspørsmål. Jeg skulle gjerne sett at AP sluttet å leke regjering og ødelegge for Norske bedrifter. I forbindelse med skattelistene som er kommet ut nå leser jeg ganske mange som har flyttet til Sveits. https://www.nord24.no/tjente-910-millioner-kroner-flyttet-til-sveits/s/5-32-235620 Her er en som sier han har flyttet i protest mot skattepolitikken. Ja. Håpet også på regjeringkrise. Om ikke annet, så for en markering av at dette mørke-rødgrønne samarbeidet er gift for AS Norge. Bare vent og se, det kommer til å gå nedover og nedover med alt. Bare en masse tullete symbolpolitikk, for å kamuflere at agendaen er å tyne hvermannsen med skatter og avgifter og tullete formynderi. Er nok ikke bare de rike det kommer til å gå utover. 1
Joachim Vadseth Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Krig og fred said: Kunne ønske disse svikerne bare kunne holde kjeft og flytte i stillhet. Hvor lenge skal vi høre på sytinga? Jeg er for sytingen. Her satser en og får til noe, så straffes mann med å bli skatta i hel. Om du som ensom bedriftseier betaler 1000kr i skatt, og staten deler ut 100kr til 10 NAV-ere, da har sosialistene som ikke vil satse og få til noe, fått 10 nye velgere på han ene som turte å satse og skapte arbeidsplasser. Ikke rart det er mange som sitter hjemme og stemmer på disse partiene. 1
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Just now, Joachim Vadseth said: Jeg er for sytingen. Her satser en og får til noe, så straffes mann med å bli skatta i hel. Nei. Disse folka er som oftest nepo-babies som har arvet rikdom, eller kommet seg opp ved hjelp av fellesskapet, også takler de ikke at de ikke kan bestemme over 100%, så da blir de som furtne snørrunger som tar med seg lekene sine fra lekeplassen og går hjem. 1
Joachim Vadseth Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, Krig og fred said: Nei. Disse folka er som oftest nepo-babies som har arvet rikdom, eller kommet seg opp ved hjelp av fellesskapet, også takler de ikke at de ikke kan bestemme over 100%, så da blir de som furtne snørrunger som tar med seg lekene sine fra lekeplassen og går hjem. Så mann skal straffes for at foreldrene gjorde det bra? Skal staten da bare ta all arv og dele det ut til til alle hjemmesitterne eller sende pengene til regnskogen i Brazil da? Dette "fellesskapet" har i prinsippet alle de samme forutsetningene til å benytte seg av. 1
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) obygda skrev (På 25.11.2025 den 6.52): Når administrasjonen som behandler byggesaker overprøves av lokalpolitikere så må en jo undres om politikere klapper hverandre på skuldrene her. Er vi i ferd med å bygge et samfunn der man legger alt tilrette for korrupsjon og politiske vennetjenester? Nå ja, er du høyt nok opp, enten i politisk status, navn eller rik nok så har ting lett for og ordne seg. Har sett saker som ble fikset i departementet når alle andre har avslått. Det hadde ikke fattigfolk får til... Endret 2 timer siden av agvg
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Joachim Vadseth said: Så mann skal straffes for at foreldrene gjorde det bra? Skatt er ikke straff. Og, når man arver har man ikke gjort noe som helst for å fortjene det man får. Quote bra? Skal staten da bare ta all arv og dele det ut til til alle hjemmesitterne eller sende pengene til regnskogen i Brazil da? Jeg antar at grunnen til at folk sitter hjemme er noe du ikke har rom nok i hjertet til å bry deg om? Naturvitenskap er vel også noe som er en fremmed verden for deg? 1
halnes1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (1 time siden): Kunne ønske disse svikerne bare kunne holde kjeft og flytte i stillhet. Hvor lenge skal vi høre på sytinga? Svikerne sitter i regjeringen å driver en ekstremt nærings fiendtlig politikk å mobber de rike ut av landet. Men slik er det med politikere som har ekstremt lav etikk og moral og har null prinsipper. Det er ikke landet Norge og folket som er viktigst for regjeringen, det er deres ego. Sykehus over hele landet må kutte i kapasiteten, kommune økonomien har ikke verdt verre på 75-80 år. Politiet får ikke resurser til å takle den nye ekstrem volden som har verdt varslet i lang tid. Men bryr AP og deres kamerater seg noe særlig om dette?
Joachim Vadseth Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Krig og fred said: Skatt er ikke straff. Og, når man arver har man ikke gjort noe som helst for å fortjene det man får. Jeg antar at grunnen til at folk sitter hjemme er noe du ikke har rom nok i hjertet til å bry deg om? Naturvitenskap er vel også noe som er en fremmed verden for deg? Det finnes selvsagt tusenvis av grunner til at folk sitter hjemme. Men jeg nekter å tro at 1 av 5 ikke er arbeidsfør i dette landet. 1
obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden DJViking skrev (2 timer siden): Synd det ikke ble kabinettspørsmål. Jeg skulle gjerne sett at AP sluttet å leke regjering og ødelegge for Norske bedrifter. I forbindelse med skattelistene som er kommet ut nå leser jeg ganske mange som har flyttet til Sveits. https://www.nord24.no/tjente-910-millioner-kroner-flyttet-til-sveits/s/5-32-235620 Her er en som sier han har flyttet i protest mot skattepolitikken. Det spennende er jo denne omstillingskommisjonen MDG kommer med. Den vil nok få flere til å stemme borgerlig ved neste stortingsvalg. Ikke bare brenner de bort penger på denne kommisjonen,de skremmer nok også mange vekk fra venstresiden i norsk politikk i tiden fremover.
freedomseeker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Uhemmet og uregulert migrasjon til Norge sikrer at venstresiden har oppnådd evig makt, helt til det skjer en militær revolusjon slik man har sett i andre failed states. 1
obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden freedomseeker skrev (Akkurat nå): Uhemmet og uregulert migrasjon til Norge sikrer at venstresiden har oppnådd evig makt, helt til det skjer en militær revolusjon slik man har sett i andre failed states. De rikeste flytter ut...og vi tar inn de fattigste: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/7pnwO9/disse-hadde-hoeyest-inntekt-i-fjor-carl-34-tjente-18-mrd Det er jo ikke bærekraftig over tid. 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 15 minutes ago, Joachim Vadseth said: Det finnes selvsagt tusenvis av grunner til at folk sitter hjemme. Men jeg nekter å tro at 1 av 5 ikke er arbeidsfør i dette landet. Det er mange grunner til at folk blir uføre. Det er enda ingen som har bevist at folk blir uføre fordi de er late eller whatever. Sånn jeg forstår det, er uføre noe folk får når NAV/lege ikke klarer å presse folk ut i arbeid. La oss ta et fiktivt eksempel. Tidligere sjømann som jobbet på båt i flere tiår, inntil han ble byttet ut av filippinsk arbeidskraft. Arbeidsledig i en alder av 58 år, og med helseplager etter et langt liv på havet. Å få denne personen ut i arbeid vil i praksis være umulig. Ikke bare vil han siles ut blant jobbsøkere grunnet alder, men også pga en realkompetanse som det ikke er særlig behov for. Norge hadde tusenvis av sjømenn som ble byttet ut med filippinere. Kanskje slike tilfeller er med på å heve statistikken? Og apropos sjømenn og utenlandsk arbeidskraft. Norske skipsredere truet Kåre Willoch med utflagging hvis han beskattet de. Så det gjorde han ikke. Gjett hva, de svikter Norge og nordmenn allikevel. De kastet norske sjømenn til fordel for filippinske arbeidere. Alle disse skattesyterne kan dra til helvete. De er skrupuløse løgnere. 1
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Da gikk det bra likevel! https://www.facebook.com/jensstoltenberg Jeg er glad for at flertallet på Stortinget nå har samlet seg om et godt budsjett for 2026. Vi var forberedt på at det kunne bli krevende forhandlinger. Det er ikke noe nytt at det er vanskelig å bli enige om budsjetter på tvers av partier, men det er nytt at hele fem partier må til for å sikre flertall. Det krever at vi jobber godt med å finne løsninger, og det har vi gjort. En stor takk går til Tonje Brenna, Tuva Moflag og de andre som har stått på tidlig og sent. I en urolig verden, er det ekstra viktig at vi holder orden i norsk økonomi. Det gjør vi med dette budsjettet, som vil bidra til å holde arbeidsløsheten lav, sysselsettingen høy og at folk får bedre råd. Som vil trygge økonomien, fellesskapet og landet også i året som kommer.
Joachim Vadseth Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 minutes ago, Krig og fred said: Det er mange grunner til at folk blir uføre. Det er enda ingen som har bevist at folk blir uføre fordi de er late eller whatever. Sånn jeg forstår det, er uføre noe folk får når NAV/lege ikke klarer å presse folk ut i arbeid. La oss ta et fiktivt eksempel. Tidligere sjømann som jobbet på båt i flere tiår, inntil han ble byttet ut av filippinsk arbeidskraft. Arbeidsledig i en alder av 58 år, og med helseplager etter et langt liv på havet. Å få denne personen ut i arbeid vil i praksis være umulig. Ikke bare vil han siles ut blant jobbsøkere grunnet alder, men også pga en realkompetanse som det ikke er særlig behov for. Norge hadde tusenvis av sjømenn som ble byttet ut med filippinere. Kanskje slike tilfeller er med på å heve statistikken? Og apropos sjømenn og utenlandsk arbeidskraft. Norske skipsredere truet Kåre Willoch med utflagging hvis han beskattet de. Så det gjorde han ikke. Gjett hva, de svikter Norge og nordmenn allikevel. De kastet norske sjømenn til fordel for filippinske arbeidere. Alle disse skattesyterne kan dra til helvete. De er skrupuløse løgnere. Er det en menneskerett å jobbe som det en har utdanning eller realkompetanse på? Sekvsagt er det er sterkt ønske om det, men jeg tror det finnes massevis av jobber denne sjømannen din kunne gått i.
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 42 minutes ago, Joachim Vadseth said: Er det en menneskerett å jobbe som det en har utdanning eller realkompetanse på? Sekvsagt er det er sterkt ønske om det, men jeg tror det finnes massevis av jobber denne sjømannen din kunne gått i. Nei, det er ingen menneskerett. Men det du her kommer med er i praksis “learn to code”, et slagord de brukte i USA da de la ned kull og stålverk, og andre fabrikker, og det ble skyhøy arbeidsledighet i hele regioner. Det er ikke så lett i praksis å omskolere eldre folk. Jo eldre de er, jo vanskeligere er det, fordi teknologi og kultur utvikler seg. I tillegg vil ikke bedrifter ha eldre mennesker. NHO snakker om at folk må jobbe lengre, Erna sa at folk måtte belage seg på omskolering både en og to ganger, men dette er ofte bare mulig hvis man har ettertraktet spisskompetanse. Altså, en liten del av befolkningen. Tilbake til sjømannen. La oss si at han søker på en butikkjobb. Hvorfor skulle en butikksjef velge en mann på 50+, som har liten eller ingen erfaring med data, i tillegg til vonde skuldre, når hen heller kan velge en student på 20 som ikke bare kan data, men som også er mye mer presentabel? Endret 59 minutter siden av Krig og fred *ofte 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ser man det, nå blir det politianmeldelse på noe av disse verdiskaperne. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/flere-norske-utflyttere-politianmeldt/83931375 Hva sier godtfolket, er det greit å bryte loven fordi man er rik, skal lover og regler som gjelder for alle andre ikke gjelde for våre nye aristokrater? 2
ronron25 Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Joachim Vadseth skrev (1 time siden): Jeg er for sytingen. Her satser en og får til noe, så straffes mann med å bli skatta i hel. Om du som ensom bedriftseier betaler 1000kr i skatt, og staten deler ut 100kr til 10 NAV-ere, da har sosialistene som ikke vil satse og få til noe, fått 10 nye velgere på han ene som turte å satse og skapte arbeidsplasser. Ikke rart det er mange som sitter hjemme og stemmer på disse partiene. Hvordan klarer de å opparbeide seg milliardformuer? Må være et mirakel som skjer da siden de skattes i hjel😁?!! Flere av dem har fått støtte fra Innovasjon Norge i oppstarten (skattebetalernes penger). Virker ikke spesielt takknemlige. Kanskje IN burde fått 30-40 prosent av aksjene, slik at skattebetalerne kunne få noe igjen for sin investering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå