Gå til innhold

Valg 2025 – Norge trenger en ny kurs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bata skrev (3 minutter siden):

Herrejesuskristus.
Husker du da vi starte å diskutere?
Du mener at Olga 95s eiendomsrett trumfer alle samfunnsproblemer. Det er viktigere at vi skal betale for at hun skal leve hjemme enn at vi løser sosiale problem.
Det er implisitt premisset for hele greia.

Vi har større skattebyrde og problemer og du har sagt at eiendomsretten trumfer de andre problemene som følger med dette.

Du må forstå at du ikke argumenterer i et vakuum.
Er du helt blåst?

Jeg vet ikke hva som feiler deg, men du trenger hjelp. Evt så har du glemt å ta medikamentene dine en stund.

Vi kan godt fortsette med formuesskatt på primærbolig. Gjerne fjern bunnfradraget også for min del. Hvorfor skal folk som har råd til å kjøpe/bo i egen bolig få fradrag når det er så mange som ikke har råd. Det hadde gjort det mer fair.

• Liker 2
Skrevet

Eiendomsskatt på kun 9100 i året er jo svært lavt for en bolig til 23 mill. Her i området ligger det ofte på 13-15 tusen i året for bolig til 7-8 millioner. 

Skrevet
wampster skrev (2 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=422542012

Er dette et bedre eksempel for deg? Kjøpt for 1.9 i 1994, ligger ute til 23...?

Det er forsvinnende lite du forstår av dette mr eiendom… 

eksemplet du ga sist var helt off, det var åpenbart ganske rike mennesker som får lån på 16+ millioner i 2020 og hadde råd til oppussingsobjekt i 2010 som var dobbelt så dyrt som snittet kunne maks kjøpe. 
også slenger du bare ut noe nytt…

100% håpløst.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det er forsvinnende lite du forstår av dette mr eiendom… 

eksemplet du ga sist var helt off, det var åpenbart ganske rike mennesker som får lån på 16+ millioner i 2020 og hadde råd til oppussingsobjekt i 2010 som var dobbelt så dyrt som snittet kunne maks kjøpe. 
også slenger du bare ut noe nytt…

100% håpløst.

Forsvinnende mye mer enn deg i hvert fall :) 

• Liker 1
Skrevet
wampster skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hva som feiler deg, men du trenger hjelp. Evt så har du glemt å ta medikamentene dine en stund.

Vi kan godt fortsette med formuesskatt på primærbolig. Gjerne fjern bunnfradraget også for min del. Hvorfor skal folk som har råd til å kjøpe/bo i egen bolig få fradrag når det er så mange som ikke har råd. Det hadde gjort det mer fair.

Seriøst, du er utrolig frekk med folk. Konstant. Aksepter at folk ikke er enig med deg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

At man skal betale avgift til staten for å eie noe man har kjøpt med beskattede midler er i seg selv helt hinsides.

Men slik er det i sosialistenes drømmesamfunn: Menneske er slave for staten.  Det finnes ingen som er grådigere enn enn sosialister.

Jeg kjenner folk på trygd etter skade som betaler formueskatt og såvidt går rundt, fordi de har nedbetalt bolig. Har ikke ord for hvor latterlig det er - at man skal betale formueskatt for å bo i en bolig når man knapt har penger. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Seriøst, du er utrolig frekk med folk. Konstant. Aksepter at folk ikke er enig med deg.

Kan ikke du lese gjennom noen av postene dine og komme tilbake med det å være frekk?
På forhånd takk

• Liker 1
Skrevet
wampster skrev (2 minutter siden):

Kan ikke du lese gjennom noen av postene dine og komme tilbake med det å være frekk?
På forhånd takk

Er ikke i nærheten av deg, men når noen tøffer seg så svarer jeg. Men å påstå at folk ikke har tatt medisinene sine og håpe at det går dårligere i fremtiden med folk osv. det er ett annet nivå. Du er rett og slett motbydelig 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Åja, hvilke? 

Så å si alle. 

Jeg vet ikke helt hvor du (eller han andre) får det at jeg har noen som helst formening med bolig/eiendom/formuesskatt og kriminalittet eller at jeg ønsker at det går dårligere med folk i fremtiden. 

Du og han andre begynte å slenge dritt/personangrep og så svarte jeg i samme tone. 
Du fortsetter jo også ser jeg. Du er nok litt av en type.

Lykke til med boligen din, der har du i hvert fall surret deg inn i noe fint virrvarr helt på egen hånd uten min inblanding.

• Liker 3
Skrevet
wampster skrev (3 minutter siden):

Så å si alle. 

Jeg vet ikke helt hvor du (eller han andre) får det at jeg har noen som helst formening med bolig/eiendom/formuesskatt og kriminalittet eller at jeg ønsker at det går dårligere med folk i fremtiden. 

Du og han andre begynte å slenge dritt/personangrep og så svarte jeg i samme tone. 
Du fortsetter jo også ser jeg. Du er nok litt av en type.

Lykke til med boligen din, der har du i hvert fall surret deg inn i noe fint virrvarr helt på egen hånd uten min inblanding.

Klarte ikke finne en eneste nei… og klart det er alle andres feil. Også måtte du dra inn noe helt urelevant oppgulp på slutten også. Episk det her altså..

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Red Frostraven said:

Ingen kjøper kroner, fordi den ikke kan brukes til å kjøpe noe.

Selv norsk olje selges i dollar.

Om noen ønsker feks å investere i Norge eller norske selskaper så er kroner det man bruker. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
wampster skrev (38 minutter siden):

Klarer du ikke å forstå at temaet er større enn formueskatt/ikke formueskatt?
Man former jo politikken for å løse problemer.

Det hadde det, vært mer fair, hvis nevnte formueskatt hadde forsterket husbanken.
Jeg er i bunn og grunnen enig, jeg, bunnfradraget er jo langt mindre enn en bolig i de store byene. - Det hadde bidratt til å gjøre bygda litt mindre beboelig.

Jeg finner det litt skremmende hvordan du ikke forstår kontekst ei heller har noe perspektiv og argumenterer som om skatt/tiltak/reguleringer foregår i et vakuum uten ringvirkninger.

Og når du da i tillegg er sånn hardcore facebook/tiktok-konservativ, så ser vi her det verste av det verste med allmenn stemmerett. Du veit kort og godt ikke hva du stemmer for annet enn at du tror det kommer til å berike deg materielt.

EDIT:
Det er også så funny at du begynner å grine om at jeg må være sjuk fordi du ikke klarer å forstå hva som blir sagt. :D
Kanskje om du hadde tatt pause fra SoMe-lobotemeringen din, så hadde du hatt de kognitive evnene og den mentale båndbredden til å se problemstillingene i konteksten de er i. 

Endret av Bata
  • Liker 3
Skrevet
kremt skrev (57 minutter siden):

Eiendomsskatt på kun 9100 i året er jo svært lavt for en bolig til 23 mill. Her i området ligger det ofte på 13-15 tusen i året for bolig til 7-8 millioner. 

Er vel snakka om formueskatt eller?

• Liker 1
Skrevet
wampster skrev (1 time siden):

Er dette et bedre eksempel for deg? Kjøpt for 1.9 i 1994, ligger ute til 23...?

Hva er poenget du forsøker å få frem? Du hadde ikke gjennomsnittlig økonomi om du kjøpte så dyr leilighet i 94.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Var det egentlig noe som var dyrt i 1994? Den gangen kostet en bolig i gjennomsnitt bare tre ganger en årsinntekt. I dag må man ut med sju. Ekstremt gode ordninger for rentefradrag på skatten også. Og når man ser på husene som ble bygget på 90-tallet så er det jo nærmest som slott å regne.

• Liker 3
Skrevet
frohmage skrev (13 minutter siden):

Hva er poenget du forsøker å få frem? Du hadde ikke gjennomsnittlig økonomi om du kjøpte så dyr leilighet i 94.

Strike to med andre ord… jeg fatter egentlig ikke greia men jeg har også gitt opp. Tipper også at dette boligen har pant på mange mange millioner og at det er investert godt med penger fra 94 for å få denne nye prisen.

ikke skjønner jeg at det er så fælt heller. Hvem ønsker ikke å bli multimillionær de neste 30 årene liksom… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...