Gå til innhold

Fiskeforbud i Oslofjorden innføres i høst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskinfører skrev (11 minutter siden):

Noen kommer nok til å fiske men det er neppe Nordmenn 

For “vi” er redd for forurensing, og at fisken er full av giftstoffer.

Sjelden har det vært gunstigere å ha hytte ved sjøen for å kunne spise så mye fersk fisk man vil ha uten at det svir i lommeboka.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Kommer dere til å savne fisket eller er dette bare tvingende nødvendig ?

er nok nødvendig, og jeg støtter det.

har tidvis fisket sjøl i området, både i båt og med stang fra land.

men, utifra kartet er det jo kun tre begrensede områder som blir fredet. Man burde burde inkludert alt, mener jeg. (også det imellom)

Skrevet
Subara skrev (2 minutter siden):

Sjelden har det vært gunstigere å ha hytte ved sjøen for å kunne spise så mye fersk fisk man vil ha uten at det svir i lommeboka.

Sportsfiske er også forbudt 

Skrevet
Dassen skrev (1 minutt siden):

Kommer til å savne hummerfiske. Det er helt sikkert.

Sitat
  • Antall teiner som kan brukes i hummerfisket av fritidsfiskere blir redusert fra 10 til 5
    per person.

Skrevet

er jo masse unntak, dette er for dårlig hvis man skal redde bestandene

Begrensninger på fritidsfiske i hele Oslofjorden

• Det er kun tillatt å fritidsfiske etter fisk med håndholdte redskaper i Oslofjorden.
  • Antall teiner som kan brukes i teinefiske av fritidsfiskere blir redusert fra 20 til 10 per
    person.
  • Antall teiner som kan brukes i hummerfisket av fritidsfiskere blir redusert fra 10 til 5
    per person.
  • Det blir forbudt å fiske etter reke med teiner i fritidsfisket.

Disse forbudene gjelder fra 1.oktober.

:nei:

Skrevet

for å presisere, i de fargede områdene er det totalforbud, mens unntakene altså gjelder områder utenom. (der jeg og mange andre har dratt opp mesteparten av fisken vi har fått...

sånn sett er jeg ikke særlig optimistisk på tiltaket.

Skrevet
Subara skrev (54 minutter siden):

Det er ikke nordmenn som har overfisket garantert utlendinger og de kommer neppe til å bry seg om dette forbudet heller ja nå kommer fisken tll å svi i pengepungen  

Skrevet
Dassen skrev (24 minutter siden):

Det er fra 1. oktober av, denne sesongen. Fra neste år er det over og ut.

ikke i områdene som ikke er fargelagt, der er det kun begrensning på redskap

skjønner ikke helt hvordan vi kan tolke det ulikt, for ordens skyld, vi snakker om fritidsfiske delen av det?

NRK skriver om saken også, får samme inntrykket der?

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/regjeringen-har-bestemt-seg_-innforer-fiskeforbud-i-deler-av-oslofjorden-1.17508546

Skrevet

Hvor lenge skal man piske en død hest?

Oslofjorden har vært død i 20 år sånn jeg opplever det. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade og erklære den for et kloakkdeponi? Jeg tror kun nostalgi og et naivt håp om tilbakeføring til mange tiår tilbake er årsaken til at de fortsatt driver og pisker den døde hesten og later som det går an å fikse det.

Hvis man absolutt vil bade i egen avføring og fiske der så er det jo bare å drite i badekaret og dra laksefileten gjennom badevannet. Fysj og æsj! Bare bra at folk vernes mot seg selv med badeforbud og fiskeforbud i landets største og ekleste kloakkdeponi.

• Liker 3
Skrevet
Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Er det noen som fisker der?🤢

Jeg slenger ut en makrelldorg. Tidligere hentet jeg steketorsk, hvitting, krabber og hummer i garn og teiner.
Heretter blir denne livskvaliteten dessverre vesentlig redusert pga årevis med beskyldninger og synsing fra mange parter.

Trøsten er at årets sommer har vært preget klart og varmt badevann med lite manet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...