kittycat Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Det er helt greit å komme med forslag. Det jeg reagerer på er fokuset på "kvinnetema". Eller som overskriften sier, flere kategorier for kvinner. F.eks forslaget om ufrivillig barnløs - kategori er et fint forslag det. Men det er en kategori som like mye (om ikke mer) er aktuelt for menn også. Det er ingen kategorier på siden her som IKKE er for kvinner. Hvis du tenker på KG så er det ikke et rent kvinneforum, er mange menn der også. Men enig i at det er mye mer drama der. det er ikke jeg som skrev kvinnetema i overskreiften det var en admin som endret til det det var en annen som tok opp det med rent kvinne forum så jeg vet ikke vilket forum den personen tenkte på
The Avatar Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Når det gjeld ein kategori for diskusjon så vil det nok fungere best at du lager ein eigen tråd for diskusjon i eit passande underforum. Ein slik tråd bør starte med å fastsette reglar og tema for tråden, det er mange underforum som har ein slik tråd så kikk litt på dei for inspirasjon. Når tråden etterkvart får litt fotfeste så kan du be administrator om å pinne tråden slik at den alltid står øverst. For andre tema så vil det hjelpe å kome med forslag om kva underforumet skal heite, kva beskrivelse som underforumet skal ha, og kvar underforumet bør ligge i forum-hierarkiet. For eksempel så kan eit forslag være at det bør være eit fjerde underforum under "helse, samliv og kjærlighet" som heiter "barn" eventuelt "barn og famile" for å få eit litt breiare nedslagsfelt. Å skulle dele opp i underforum for dei som prøver å få barn, dei som har blitt gravide og vurderer abort, dei som har opplevd spontanabort, og eit forum for barneoppdraging blir nok litt for voldsomt og det vil være vanskeleg å få god aktivitet i alle underforuma. Det beste er derfor å foreslå eit samleforum og heller splitte ut i ettertid om det er enkelte temaer som blir diskutert så ofte at det er behov for ein eigen kategori. Eit slikt underforum må nesten ha eigne reglar for saklegheit, om ikkje så riskerer vi at mykje av det uønska dramaet frå kvinneguiden sprer seg hit. Diskusjon.no må for all del ikkje bli ein fristad for brukarar som kvinneguiden har kasta ut. 2 1
leticia Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden kittycat skrev (8 minutter siden): det er ikke jeg som skrev kvinnetema i overskreiften det var en admin som endret til det det var en annen som tok opp det med rent kvinne forum så jeg vet ikke vilket forum den personen tenkte på Ah, okay 😃
herzeleid Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden The Avatar skrev (12 minutter siden): Når det gjeld ein kategori for diskusjon så vil det nok fungere best at du lager ein eigen tråd for diskusjon i eit passande underforum. Ein slik tråd bør starte med å fastsette reglar og tema for tråden, det er mange underforum som har ein slik tråd så kikk litt på dei for inspirasjon. Når tråden etterkvart får litt fotfeste så kan du be administrator om å pinne tråden slik at den alltid står øverst. For andre tema så vil det hjelpe å kome med forslag om kva underforumet skal heite, kva beskrivelse som underforumet skal ha, og kvar underforumet bør ligge i forum-hierarkiet. For eksempel så kan eit forslag være at det bør være eit fjerde underforum under "helse, samliv og kjærlighet" som heiter "barn" eventuelt "barn og famile" for å få eit litt breiare nedslagsfelt. Å skulle dele opp i underforum for dei som prøver å få barn, dei som har blitt gravide og vurderer abort, dei som har opplevd spontanabort, og eit forum for barneoppdraging blir nok litt for voldsomt og det vil være vanskeleg å få god aktivitet i alle underforuma. Det beste er derfor å foreslå eit samleforum og heller splitte ut i ettertid om det er enkelte temaer som blir diskutert så ofte at det er behov for ein eigen kategori. Eit slikt underforum må nesten ha eigne reglar for saklegheit, om ikkje så riskerer vi at mykje av det uønska dramaet frå kvinneguiden sprer seg hit. Diskusjon.no må for all del ikkje bli ein fristad for brukarar som kvinneguiden har kasta ut. Jeg synes dette er gode forslag og betraktninger, og håper moderatorene vurderer det. Ellers vil jeg oppfordre enkelte her til å være greie med TS. Hun kommer med et velment forslag og forteller at hun ønsker å diskutere temaet etter en nylig vond opplevelse. La oss ta hensyn til det og ikke jage henne tilbake til kvinneguiden, der en har en tendens til å tråkke ned de som deler. 2 1
Sjørøver Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Synes ikke dette forumet skal bli kvinneguiden 2 3 1
Forumansvarlig Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Forumet er hele tiden under utforming og vi fjerner og legger til nye underfourm fra tid til annen. Men det krever også at det er aktivitet for at disse underforumene skal bli værende. Vi hadde en opprydding for litt siden og det ble noen av lignende temaer slått sammen til ett underforum pga manglende aktivitet.
kittycat Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden The Avatar skrev (2 timer siden): Når det gjeld ein kategori for diskusjon så vil det nok fungere best at du lager ein eigen tråd for diskusjon i eit passande underforum. Ein slik tråd bør starte med å fastsette reglar og tema for tråden, det er mange underforum som har ein slik tråd så kikk litt på dei for inspirasjon. Når tråden etterkvart får litt fotfeste så kan du be administrator om å pinne tråden slik at den alltid står øverst. For andre tema så vil det hjelpe å kome med forslag om kva underforumet skal heite, kva beskrivelse som underforumet skal ha, og kvar underforumet bør ligge i forum-hierarkiet. For eksempel så kan eit forslag være at det bør være eit fjerde underforum under "helse, samliv og kjærlighet" som heiter "barn" eventuelt "barn og famile" for å få eit litt breiare nedslagsfelt. Å skulle dele opp i underforum for dei som prøver å få barn, dei som har blitt gravide og vurderer abort, dei som har opplevd spontanabort, og eit forum for barneoppdraging blir nok litt for voldsomt og det vil være vanskeleg å få god aktivitet i alle underforuma. Det beste er derfor å foreslå eit samleforum og heller splitte ut i ettertid om det er enkelte temaer som blir diskutert så ofte at det er behov for ein eigen kategori. Eit slikt underforum må nesten ha eigne reglar for saklegheit, om ikkje så riskerer vi at mykje av det uønska dramaet frå kvinneguiden sprer seg hit. Diskusjon.no må for all del ikkje bli ein fristad for brukarar som kvinneguiden har kasta ut. jeg er helt enig i at man ikke ønsker at dette forumet blir som kg men jeg tror heller ikke at det er så mange av dem fra kvinneguiden som ønsker å være her når dem ikke kan gjemme seg bak anonym for da tør dem ikke slenge drit til andre
kittycat Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Sjørøver skrev (1 time siden): Synes ikke dette forumet skal bli kvinneguiden 2 helt enig
ronron25 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden kittycat skrev (På 26.7.2025 den 13.09): jeg sanver flere katogorier her for oss damer her inne som for eks ufrivillig barnløs, oss tester i mellom,og en katogori med diskusjon Støtter forslaget ditt. Men som admin sier, så kan det være at et tema eller kategori ikke er bærekraftig. Kan vel likevel prøve. Tradisjonelt så har vi levd i en mannsverden og gjør det fortsatt på en del områder vil jeg tro. Før var det sånn at medisinsk forskning forsket på mannens helse og funn fra den forskningen ble overført til kvinner, selv om kvinner har en annen biologi enn menn. Det har blitt bedre nå, tror jeg. Derfor tenker jeg at jo, det kan være riktig å ha kategorier som tar opp saker som er viktig for kvinner.
leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) ronron25 skrev (1 time siden): Tradisjonelt så har vi levd i en mannsverden og gjør det fortsatt på en del områder vil jeg tro. Før var det sånn at medisinsk forskning forsket på mannens helse og funn fra den forskningen ble overført til kvinner, selv om kvinner har en annen biologi enn menn. Det har blitt bedre nå, tror jeg. Vi har fremdeles et stykke å gå før vi er i mål på enkelte områder. Bl.a det området du nevner her, forskning på kvinnekroppen. Men man har blitt mer oppmerksom iallefall på at kvinner ikke bare er " små menn" som man kan overføre generell forskning til. ronron25 skrev (1 time siden): Derfor tenker jeg at jo, det kan være riktig å ha kategorier som tar opp saker som er viktig for kvinner. Hva som er viktig for kvinner kan være veldig individuelt. F.eks så trives jeg bedre i økonomi og politikk enn hvis det hadde kommet temaer som "strikking" og "sminke". Men som @The Avatar er inne på så kunne en kategori med barn og familie vært en god ide. 😊 Kanskje det kan være at det er for få folk som er oppmerksom på at forumet finnes som gjør at aktiviteten er såpass lav? Hvordan få flere hit? Endret 8 timer siden av leticia glemt ord, og endret setning 1
kittycat Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden leticia skrev (27 minutter siden): Vi har fremdeles et stykke å gå før vi er i mål på enkelte områder. Bl.a det området du nevner her, forskning på kvinnekroppen. Men man har blitt mer oppmerksom iallefall på at kvinner ikke bare er " små menn" som man kan overføre generell forskning til. Hva som er viktig for kvinner kan være veldig individuelt. F.eks så trives jeg bedre i økonomi og politikk enn hvis det hadde kommet temaer som "strikking" og "sminke". Men som @The Avatar er inne på så kunne en kategori med barn og familie vært en god ide. 😊 Kanskje det kan være at det er for få folk som er oppmerksom på at forumet finnes som gjør at aktiviteten er såpass lav? Hvordan få flere hit? strikking og sminke hadde ikke vært noe for meg heller 1
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden kittycat skrev (25 minutter siden): strikking og sminke hadde ikke vært noe for meg heller Men kanskje for andre kvinner. Vi får nok bare vente og se om det kommet flere tema etter hvert. Inntil da er det nok mye kvinnerelatert du kan få lagt inn under kategorien helse, og kategorien samliv , evt andre kategorier, jeg har ikke helt oversikten over alle nå 😃
Maskinfører Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden kittycat skrev (På 26.7.2025 den 14.29): Ja jeg vet det men orker ikke å være der siden det er en admin som synes det er veldig gøy å plage meg Rhodiola ? 1
kittycat Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Maskinfører skrev (Akkurat nå): Rhodiola ? Ja 1 1
Maskinfører Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden kittycat skrev (1 minutt siden): Ja Hehe utestengt til 22 Novemeber min fjerde utestengelse 😀
Duriello Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Rhodiola er ett kremeksempel på at "power corrupts". 1
Maskinfører Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Duriello skrev (5 minutter siden): Rhodiola er ett kremeksempel på at "power corrupts". Enig 😀
Uderzo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden leticia skrev (1 time siden): Men som @The Avatar er inne på så kunne en kategori med barn og familie vært en god ide. 😊 Det har vi hatt tidligere. Som nevnt tidligere kan kategorier bli slått sammen på grunn av lav aktivitet. Demografien på dette forumet er ganske annerledes sammenlignet med for eksempel KG og klikk.no med flere. Slike temaer kan diskuteres under "Kjærlighet, relasjoner og dating".
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Uderzo skrev (2 minutter siden): Det har vi hatt tidligere. Som nevnt tidligere kan kategorier bli slått sammen på grunn av lav aktivitet. Demografien på dette forumet er ganske annerledes sammenlignet med for eksempel KG og klikk.no med flere. Slike temaer kan diskuteres under "Kjærlighet, relasjoner og dating". Det er helt greit. Takk for info 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå